Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Tror nok kursen til Kitron fremdeles blir straffet for 2009-2014 resultatene.

3 Likes

Helt enig, hvis de klarer å holde marginene oppe, samtidig som de vokser, så kan kursen gå drøyt mye på de neste årene.

2 Likes

Kunne ikke være mere enig nofun og Christian:slightly_smiling:

1 Like

Jeg ser det er en endring på top20 . Det har kommet et nytt selskap som #6 med nesten 2.4mill aksjer. Når jeg sjekker litt nærmere er eieren av dette samme person som tidligere var #7 og som i tillegg var i styret til et annet selskap med over 500k aksjer. Begge disse er nå ute av top20 så han har nok “flyttet” aksjene over i eget selskap + kjøpt litt mer.

1 Like

Ser at en på hegnar forumet kommenterer samme sak:

Holm Johan Marcus Beer 1 614 000
C Tennant Sons & Co 515 000
= Jomaho As 2 389 000

Ser ut som Jomaho har øket med 260.000 nye aksjer siste måned.

Litt morsomt å se på Kitron i litt lengre perspektiv:


Jeg ser jo egentlig for meg at Kitron skal fortsette i denne trendkanalen det neste året også, forutsatt at de leverer som de har guidet.

3 Likes

KOG kjøper 49.9% av Patria og ikke utenkelig at dette kan være postivt for Kitron på sikt :

“Kongsberg Gruppen har i dag inngått avtale med den
finske stat om kjøp av 49,9 % av aksjene i Patria for
EUR 272 millioner. Patria er Finlands ledende
forsvarsleverandør, og eier også 50 % av aksjene i
norske Nammo. Grupperingen blir en ledende
forsvarsleverandør i Norden, og en betydelig aktør på
det europeiske forsvarsmarkedet, med en samlet
bruttoomsetning i 2015 på NOK 13,4 milliarder.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=397572

2 Likes

Greia her er vel at KOG neppe selger seg mer ut av Kitron? Så ikke så sannsynlig at de blir kjøpt opp?

Nei jeg tror KOG blir sittende med KIT aksjene og da kan vi glemme oppkjøp.

1 Like

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=398308

5 Likes

Den kontrakten sammen med forventede gode kvartalstall tror jeg gjør Kitron til en vinner. :slight_smile:

Når er det Kitron går ex utbyttet på 21(?) øre? I mai en gang?

1 Like

22.04 er Ex-dag

2 Likes

Blir interessant å se hva de klarer på omsetning/marginer i Q1. I utgangspunktet burde man jo forvente 5-10% økning i omsetning i forhold til Q1 2015 og det eneste som kan ødelegge er vel flyttingen til nye lokaler i Arendal. Denne begynte rundt 19.desember og det meste var flyttet iløpet av januar.

1 Like

Har bare litt her, men uansett morsomt med en fin nyhet idag, avtale verdt 500mnok

2 Likes

Ganske så pen oppgang i dag på 8,5% og 4,34 som sluttkurs. God aksje å ha når man har aksjer i TIL! :smiley:

2 Likes

Ja , kan ikke klage på slike avtaler :slight_smile: Jeg tror vi ser 5kr hvis Q1 blir brukbart

3 Likes

Så, Q1 2015 = 2kr, Q1 2016 = 5kr = 0,75kr opp i kvartalet. Hvis resultatet blir som Kitron forventer, så tror jeg vi ligger rundt 7kr innen utgangen av 2016.

5 Likes

Hvordan leser dere meldingen, er det 500 millioner fram til midten av 2017? I såfall er det en grisesvær kontrakt…

Jeg tolket det først som 500mill i hele avtaletiden med Northrop Grumman som er 30år men er usikker så jeg har mailet Kitron om det. Poster her når jeg har fått svar.

4 Likes

Det høres mer sannsynlig ut, setter pris på at du poster infoen her. :slight_smile:

Liker den posten fra april i fjor, jeg tror jeg får repeaten jeg spurte etter. :smile:

5 Likes