Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Helt sant, så egentlig bare tull å se på kvartalstallene uten å gjøre en nøyere analyse av hvorfor de er som de er. Jeg så på Q1-tallene og tenkte “uffda”, og syntes det forklarte fallet og angret litt på at jeg ikke solgte meg litt ned på 5kr. Så kom du med din analyse av årsaken til tallene og tenkte: “greit nok, resten av året blir bra”.

Sånn sett så er det kanskje lurt å se på summen av de fire siste kvartalene for å se retningen. Her er de f.eks de siste kvartalenes profit med unntak av Q1:

1 Like

Da fikk jeg endelig Kitron aksjer igjen :slight_smile:

3 Likes

Bare såvidt over der du solgte sist?

Solgte på 4.09 sist. Har mer liggende på 4.22 nå.

Snitt er 4.42. At den havnet på vinnerlisten i dag var dog ikke forventet :slight_smile:

2 Likes

Greit volum til å være Kitron i dag også. Hadde kjøpt jeg også, hvis jeg hadde hatt penger tilgjengelig. Må si jeg var dårlig forberedt på Brexit. Så, hvor lenge har du tenkt til å sitte? Er det kun kortsiktig, eller vurderer du å sitte over Q2-tallene som kommer 13. juli?

Ifjor gikk Kitron fra 2,50 29. juni til 3,09 16. juli, når kvartalstallene kom. Du måtte til 15. oktober for å få en høyere kurs enn på dagen kvartalstallene kom.

1 Like

Jeg tenker ca 6 mnd denne gang og se an. Hører nok en del på hva du og nofun har å si om saken. Og andre som bidrar i tråden :slight_smile:

Likevel skulle den gå raskt til 7 f.eks. så sikrer jeg nok.

Jeg har et rimelig langsiktig syn på Kitron, men hvis det blir tatt for gitt at de skal vokse videre, så kan det nok godt være jeg sikrer endel.

Hittil så har ikke market cap del på siste fire kvartalers overskudd endret seg så mye, så oppgangen har stort sett kommet etter at Kitron har levert. Unntaket er det siste kvartalet, men der var det endel engangskostnader som trakk ned:

1 Like

Jeg tenkte å kjøpe i dag men la meg for lavt. Burde egentlig bare tatt det som lå under 4.40 men trodde ikke vi skulle opp i dag :frowning:

2 Likes

Samme her :slight_smile: Så dro den oppover!

Kjøpte på den vanlige måten. Fikk noen sms’er mens jeg satt i kontraktsmøte. Oi, fikk visst kjøpt nå.

2 Likes

Strong buy på Kitron :slight_smile:

Solgte mesteparten på 4.70 og 4.67. Ble visst gevinstsikring likevel. Går nok ikke opp 6-7% hver dag…

En veldig tight stop-loss, eller tradet du?

Bruker sjelden stop loss. Det ble en trade. Vil inn igjen når noen føler for litt panikk igjen.

1 Like

Da var jeg visst inne igjen på 4.44 :slight_smile:

1 Like

Nå står du for 20% av volumet i Kitron i dag, og har klart å “tjene” 20-25øre på det. Godt jobba! :smiley:

kjøpt på 4.42 og solgt på si 4.69, så kjøpt igjen på 4.44. Hvis jeg selger igjen så har jeg tjent 54 øre. Da kan jeg kjøpe en siste gang og gå i null om den skulle falle ned på tretallet :slight_smile:

Har bare en dag uten budrunder og masse møter. Hærligt!

1 Like

For di av dere som vil lese dere opp litt på Kitron, en fin tråd her.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2330812

4 Likes