Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Skulle akkurat til å skrive “Ser vi 6kr i dag?” og så er vi plutselig på 6kr :wink:

6 Likes

Er ikke oppgangen litt tidlig ute? Q3-tallene kommer jo først 25. oktober.

Lurer litt på om det er posisjonering før presentasjonen på Norne/XI seminaret i Vilnius .

Teknisk ser den bunnsolid ut, men volumet er fortsatt lavt.

6 Likes

Dette er bare jæ… morro, Jeg har sagt det hele tiden fra min inngang på rundt 2,52 att dette MÅ gå oppover. Kitrons ledelse leverer akkurat det de har forespeilet aksjonærene, og de har bakket opp ord med handling i to år nå. Offshore divisjonen deres ligger med brukket rygg , å ennå gir de oss vekst! Når investeringene i oljesektoren tar seg opp igjen, ( skriver når og ikke hvis) står Kitron klar til å ta sin del av denne kaka. Hva skjer med resultatet da? De siste to årene spesielt har de sikret seg store kontrakter med selskaper som er ledene på sine områder i verden, nevner Lockheed Martin kontrakten til F 35 jager flyene.
Dentsply Sirona, verdens største produsent av profesjonelle dentalprodukter og -teknologier osv. osv. Disse tildelingene blir lagt merke til i industriverden, og jeg tror att flere store internationale selskaper kommer til å tildele Kitron kontrakter i nærmeste fremtid. De har bevist att de kan lage særdeles komplekse produkter og de ser ut til å levere i henhold til kontraktene.
Jeg TROR att vi ennå er langt unna toppen for aksjekursen i Kitron, farlig å forelske seg i en aksje, joda men en liten sommerflørt må vel være lov :blush:

2 Likes

For min del følger meg med på trailing P/E for å se hvor “dyr” aksjen er, og den har gått fra 8-tallet i Q4 2014 til nesten 13 i Q2 2016. Aksjen må stige endel for at P/E ikke skal falle i Q3, utfra mine forventninger. :wink:

(I stedet for E = Earnings, så har jeg brukt Profit)

(2016-09-23) Kitron har mottatt ordrer for Aidon RF kommunikasjonsmoduler med en
verdi for Kitron på mer enn 100 millioner kroner. Ordrene vil bli levert i løpet
av de neste tre årene og utvider det nåværende samarbeidet med Aidon.
Produksjonen vil foregå ved Kitrons fabrikk i Kaunas i Litauen.

Aidons smarte målesystemer basert på åpne standarder og neste generasjon Energy
Service Devices betjener i dag flere enn 1,5 millioner målepunkter.

  • Dette er en verdifull mulighet til å utvide vårt samarbeid med en langsiktig
    partner, som er i ferd med å bli en foretrukket leverandør for energiverk og
    tjenesteleverandører i Norden. Vi ser frem til å starte produksjonen mot
    begynnelsen av neste år, sier Mindaugas Sestokas, administrerende direktør i
    Kitron Litauen.

For ytterligere informasjon kontakt:
Mindaugas Sestokas, adm.dir. Kitron Litauen, tlf.: +370 37 400 174
Peter Nilsson, konsernsjef, tlf.: +47 948 40 850
E-post: [email protected]

Kitron er et av Skandinavias ledende foretak innen produksjon av elektronikk og
relaterte tjenester for bransjene Forsvar, Energi/Telekom, Industri, Medisinsk
utstyr og Offshore/Marine. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Litauen,
Tyskland, Kina og USA. Kitron omsatte for om lag 1,95 milliarder kroner i 2015
og har om lag 1 250 ansatte. www.kitron.com

Aidon OY er en voksende europeisk leverandør av smarte energimåleenheter og
-løsninger samt applikasjoner for intelligente nett. Selskapets kundedrevne og
fremtidsrettede tilnærming har gjort det til en foretrukket leverandør for
energiselskaper og en verdifull partner for tjenesteleverandører. www.aidon.com
Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.

6 Likes

Oh god. Mine gikk for 6.30 på autosalg. Hva er rt nå?

1 Like

6.4 . Var oppe på 6.5kr tidligere.

1 Like

ser at flere på xI skulle inn. Tror det blir bra dag for dere som sitter der.

Ikke bare blir det en bra dag det blir et bra år også :stuck_out_tongue: Passerte akkurat 55% avkastning i år :smiley:

9 Likes

Kitron er faktisk i ferd med å slå Starbreeze i avkastning for min del. Det eneste problemet er at den begynner å bli en større og større del av porteføljen min, og jeg som ikke ønsket å ha mer enn 50% av porteføljen i en aksje…

6 Likes

KIT er nå over 70% av porteføljen min så burde jo gjøre noe ( men det har jeg sagt siden kursen var 4 :wink: )

5 Likes

Kjøp andre aksjer for utbyttet :slight_smile:

3 Likes

uff så dumt… :wink:

2 Likes

synes chartet ser klappet og klart ut for videre oppgang.

Wow. Ca på øret når de nådde bunnen av en lang og flott trendkanal slapp de en sånn melding. Klokkerent.

Problemene som enkelte strir med her kalles luksusproblem :grin::+1:kanonuke for Kitronaksjonærer :beers::beers:

4 Likes

Huff, solgte meg ut av Kitron i begynnelsen av august med 40% avkastning. Ville gjøre om porteføljen, og trengte pengene til det. Skulle handle Kitron igjen i løpet av denne uka, men så løp kursen fra meg :confused:

Dette er desidert en av de billigste og beste aksjene på Oslobørs. Får vi en liten dipp på mandagen? Eller er fredagen dagen å handle?

Liker “slagordet” på den sliden som Norne postet :

“We actually do rocket science” :smiley:

5 Likes

Den e fine :slight_smile:

Kursen stoppet akkurat der jeg hadde satt kursmål og solgte meg ut. Kjekt!

1 Like