Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

CPLA gjorde også en fin trade

1 Like

Er det deg?

Hehe nei

1 Like

Noe jeg har lurt litt på, hva er resonnementet bak at kitron betaler et lite utbytte? Hadde ikke de hatt nytte av litt penger på bok?

De har veldig lite gjeld og betalte bare 40-50% av overskuddet i utbytte. Små oppkjøp har de cash til, større må de låne til.

1 Like

Lyst til å gå inn igjen her, men sitter og ser litt småskeptisk på chartet med å gå inn i morgen. Mønsteret har ofte vært at den når en peak, faller tilbake x% og stabiliserer seg, før den går videre ett hakk.

Men kanskje er det bare tull å se sånn på det, for den langsiktige trenden fra januar 2015 er strålende!

1 Like

Spørsmålet er om oppgangen fortsetter fram til Q3 presentasjonen før det eventuelt snur :slight_smile:

1 Like

Som @nofun sier, er vi nå på Q3 toppen, eller er det videre opp? Jeg hadde guesstimert den til 6,50, men jeg har også en Q4 topp på 7,50. Som jeg ser det er spørsmålet hvor mange som ser 1,5 kvartaler fram…

7 Likes

Ser forresten ut som om noen tror at Q3 blir dårlig. Jeg lånte ut litt aksjer i dag på 6.15…

4 Likes

Hvordan får du satt opp aksjer til utlån? Jeg kunne godt tenkt meg 5% utbytte fra Kitron og 5% rente (eller hva det nå blir) fra shortere. :smiley:

3 Likes

Hos netfonds er det en egen meny for utlån med oversikt over de aksjene du har og eventuelt hvor mange du vil gjøre tilgjengelig for utlån. Du får 0.1% i engangshonorar og 2.25% rente

2 Likes

Jeg ser en snarlig inntreden i horisonten da :slight_smile:

Edit : jeg mener gjensyn

1 Like

Takk! Ikke rare renten, men da vet jeg ihvertfall hvis noen er ivrige shortere. :wink:

@Morti det blir interessant å se hva du ser på som billig denne gangen.

Kryss på 57mill aksjer i KIT på 5.10…

1 Like

Taiga Fund har i dag 29. september kjøpt 9.803.921
aksjer i Kitron ASA. Etter kjøpet eier Taiga Fund
5,67% av selskapet.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160929.OBI.20160929S29

1 Like

Da var vel scanfil ute. Kan jo være greit med tanke på at de også eier Partnertech

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=410331

Sievi Capital Plc. has sold today 29.9.2016 all
stocks of Kitron ASA, amount 57 000 000 shares.
After the deal the ownership of Kitron is 0,0%.

2 Likes

Da har jeg svaret til deg Christian. Jeg kjøpte alt jeg solgte for 6.30 inn igjen på 5.23.

1 Like

Rabatten var ganske stor, men KIT er ikke av de mest likvide aksjene.

1 Like