Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Litt av en timing på det utlånet ditt Nofun.

Nå er det ikke jeg som står for timingen men det er jo nesten som om noen visste om dette i går.

4 Likes

Det var det jeg mente :slight_smile:

Jeg har hatt ca 1/3 av beholdingen tilgjengelig for utlån lenge og kun 2 ganger har de blitt benyttet ( 30/6 2015 og i går ). Var ikke mange aksjer i går men kan jo selvsagt være at de har lånt av andre også slik at totalen er “stor”.

Noen viste jo om dette igår, denne dealen må jo ha vært forhandlet om en god stund.

1 Like

Så jævelig bra! :smiley:

Det lukter veeeeeeldig fishy ja.

2 Likes

Ja såpass fishy at jeg sendte en mail til oslo børs om det…

2 Likes

Benyttet dagen til å kjøpe mer, men hardt slag… Ligger foreløpig -10% avkastning.

Regner ikke med dette har noe å si på Q3 og inntjeningen der. Er mange grunner til at fondet solgte seg ut.

Ja de har jo hatt god avkastning på investeringen sin :slight_smile: Så lenge KIT ikke har endret guidingen så bør Q3+Q4 bli minimum på nivå med Q1+Q2.

Q3 + Q4 må vel bli vesentlig bedre enn Q1 + Q2 hvis guidingen skal stemme?

Har ikke pc’en tilgjengelig nå men synes å huske at både revenue og ebit for Q1+Q2 ( hvis du ser vekk fra 5mill i engangskost ) var i nedre range av guidingen .

Ok, så Q3 + Q4 + 5MNOK på bunnlinjen = Q1 + Q2? Det tror jeg kan stemme, men med tanke på at de i Q1 ikke hadde flyttet helt ferdig osv, så blir jeg veldig overrasket hvis ikke Q3 + Q4 blir bedre.

2 Likes

Ikke-realtime oppe på 5,65 og jeg tror vi skal videre opp mot 6kr rimelig kjapt, og 6,50 ved kvartalstallene. Dagens gigant-handel var i mine øyne ganske så nøytral.

Benyttet anledningen til å kjøpe litt mer jeg. Markedet reagerer nok på den store rabatten, men i en lite likvid aksje som KIT må du gi bra rabatt for å selge en så stor post.

4 Likes

Jeg tenkte akkurat det samme, lite likvid aksje => stor rabatt. Kursen er også ikke stort lavere enn kursen var for to uker siden. Jeg tipper de har forhandlet lenger enn i to uker. :wink:

Jeg tror også at vi skal opp til 6 kroner igjen ganske kjapt.

Jeg har også kjøpt litt Kitron i dag :slight_smile:

3 Likes

Har iallfall vært mer aktivitet i aksjen en på lenge og det er jo positivt :slight_smile: Hvis scanfil/sievi sine aksjer har blitt fordelt på mange så kan vi kanskje se fram til større aktivitet framover også.

Nå får dere slutte å klage på likviditeten, omsatt aksjer for 311 MNOK i dag :slight_smile:

6 Likes

Fjerde mest omsatte aksjen i på Oslo børs i dag! :slight_smile:

Likevel er 95% av omsetningen pga salget. Men det gir liv i aksjen. Jeg sitter, og laster mer. Var uheldig med å gå inn i går. Kjøpte mer i dag for å snitte ned. Men denne er solid.