Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morrow Bank MOBA - (tidl Komplett Bank (KOMP))

Skal si de er skvetne de som selger nå : )

Komplett Bank (KOMP) just reported its Q4’16 numbers with a Profit Before Loan Losses (PBLL) 4% above
our estimate, due to both higher Net Interest Income (NII) and fee and commissions. The strong growth
continued in Q4 at 13.5% q/q, although slightly lower than our estimate of 16.5%. The bank commented
that the commercial launch in Finland is on track, with live pilot tests ongoing and operations to
commence shortly. In connection with the report, the company announced that it plans for a listing on
the Oslo Stock Exchange during 2017. We expect to in sum make only minor earnings estimate changes
following the report. We have a Buy recommendation and target price of NOK 22 for KOMP.
PLEASE NOTE THAT PARETO SECURITIES IS ENGAGED AS FINANCIAL ADVOSOR IN THE ANNOUNCED IPO
OF KOMPLETT BANK ASA.

Antar da at det da sannsynligvis kan bli tegningskursen?

Håper det! Folk har mye rart for seg som selger nå

NOFI er vel priset til ca. P/E 15 så jeg antar at Pareto da ser KOMP i forhold til dette. KOMP MCAP bør opp på 3mrd. Da er P/E 15 ved ca. 20-22 kroner. Vi får bare smøre oss inn med tålmodighet til børsnoteringen er gjennomført.

Eg lurer på: Får det nokon praktisk konsekvens for mine aksjer at den blir børsnotert, bortsett frå det openbare ved børsnotering?

Altså, kva meinar du med “ANtar da at det da sannsynligvis kan bli tegningskursen”? @tswbeta

Jeg bare antar at det vil bli mulig å kjøpe litt aksjer til den kursen i forbindelse med IPO.

1 Like

Medling: :slight_smile:
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170216.NFMF.16749

Det var jaggu kjapt

1 Like

Skulle ønske jeg kunne laste mer i denne : )

Eneste jeg ikke fatter er rt 14,90. Annoying når man har snitt 15.68

Ja, det kan du si, men her tror jeg det bare å vente på noteringen i første omgang. Bare denne perioden der vil kunne være veldig bra med kursmål 22, men jeg tror også at denne aksjen kan være fin i 2018 også med de ekspansjonsplanene de har. Hadde jeg hatt cash til å snitte ned i denne hadde jeg gjort det frem til noteringen.

Hva tenker folk videre her?

KOMP virker som en stabil aksje, med gode partnere.

Kan vi forvente noen triggere i “nær” fremtid?

Finland news?

Finland blir spennende!

En bedre integrering med Komplett Gruppen vil jeg tro kommer også.

Nå hevet de jo utlånsgrensen til 500.000 også.

Ellers så er jo notering på Oslo Børs et tema?

Jepp.
Spørs når den kjem. Eg omplasserte KOMP til fordel for Funcom… Kan bli art10 å prøve å treffe komplett igjen.

De har allerede gjort integreringene mot komplett gruppen, så det er ferdig.

Børsnotering er neste store trigger. og den er guidet iår.

Ja, er klar over det @Evilfreud, men Komplett Gruppen eier mange mange fler nettbutikker en Komplett.no.

Komplett Gruppen eier 15-20 nettbutikker i Norge, Sverige, Finland og Tyskland. Og integreringen er ikke i full gang via disse.

Er vel kun Komplett og Blush som er “partner” med Komplett Bank i dag?

Fikk denne idag, smart opplegg i grunn. Tipper 99% forsetter med den forsikringen.

Sikkert flott den men jeg betaller alltid kredittkort i sin helhet hver faktura. (Så er ikke jeg den som de tjener penger på da…=)

Andelen som utsetter er ganske stor kan jeg fortelle deg :wink:

1 Like

De tjener penger når du trekker kortet i kassa :slight_smile: