Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Komplett Bank (KOMP)

komp_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2ab2a01e8>

… og det er alle kundene til butikken som betaler den regningen. Her burde det faktisk vært pålagt å synliggjøre den kostnaden, så kunne de som betalte med bankaxcept sluttet å “sponse” kredittkort-brukerene.

De øker tydeligvis trykket, denne kom med en pakke kona bestilte tidligere i uken.

Nokon som ser ein grunn til fallet?

Jeg tror det er samme som i alle disse bankene. Bare se på NOFI, Mono osv. Det er bekymring for innstramminger i Norge som tynger. Så får vi se hvor mye det betyr da. Disse selskapene ser ut til å satse stort utenfor Norge og noen mener at innstramminger i Norge bare påvirker 5% av kundemassen i Norge så jeg har snittet meg ned i KOMP nå. Doblet på ~13,50 i går. Denne skal også på børs i år og kursen går som regel opp før hvert Q så jeg tenker å være tålmodig og snitte meg ned ved anledning.

Solte mine på 15 for å gå inn i Fun :slight_smile: Har ikkje anledning til å handle meir her før eventuelt Funsalg… Spennande å følge med uansett!

Funcom er en morsom aksje, men der har jeg helt omvendt taktikk i forhold til KOMP : )

Når kjøpte du deg inn tswbeta ? handlet noe nå som den var lav , virker jo som en grei pris alt tatt i betraktning

Kjøpte første post før nyttår. Har nå vært nødt til å snitte ned to ganger pga. bekymret marked. Jeg tror markedet overreagerer kraftig og når 2017 er over vil denne være på notert og være repriset mtp. vekst og potensiale videre i Skandinavia og andre steder det er mulig å gå inn.

Den markedsføringen virker litt aggressiv. Lurer på om automatisk påmelding er lov. Her må man aktivt gjøre noe selv om man ikke vil ha forsikringen.

Ut av firma som tjener penger, inn i firma som taper penger. Intr strategi…?

… Så du tror ikke Funcom tjener penger nå? Håper det er flere som deg som får seg en stoooor overraskelse når Q1-tallene kommer! :smiley:

Om du begynner å følge med litt i timen, så kanskje du endrar synspunkt :wink:

Som noen husker bestilte jeg komplett MC for noen måneder siden for morro. Valgte 30k i kreditt på random.

Idag tikket denne inn.

Tør å påstå at det er helt tydelig at de kaster kreditt etter folk før lovverket strammes inn. Kan nevnes at jeg aldri har brukt kortet og at det ligger innelåst i en safe :stuck_out_tongue:

Yea right :slight_smile:

Kortet er faktisk ubrukt, derfor jeg synes det er rart de økte grensen min. Mistenker egentlig at bruden pyntes for børsnotering.

Kanskje jeg må skaffet meg et kort jeg også, handler jo en del på komplett.no, gir bittelitt rabatt :slight_smile:

Fikk opp stor reklame når jeg bestilte sist. Så virker som de kjører på.

Jeg bruker kortet når jeg handler på komplett. Får bonuspoeng som kan trekkes fra på neste bestilling

Komplett kjører 24timer slag, komplettbank følger på.

Komplett bank med nok et kjempekvartal!
Ca. 650mill i utlån er intet annet enn imponerende

Presentasjon:
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=2017+08+15+17Q2+Presentation+Komplett+Bank.pdf&attId=165853