Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morrow Bank MOBA - (tidl Komplett Bank (KOMP))

Går vel ikke rett på bunnlinjen vel? Skrives vel av under defaulted loans i regnskapet?

Stemmer, havner under “net loan losses” så blir vel den siste posten før “Pre-tax operating losses”, men vil helt klart merkes på bunnlinjen. Tror pareto bruker 100 mill i sine estimater.

Men er mye mer spent på hvordan dette vil slå ut i nofi sine bøker ettersom de har en langt større balanse enn komplett.

Se der ja. Helt idiotisk opplegg mener jeg. Men da skal jeg sitte klar med en STOR krigskasse når q1 slippes. Blir garantert storsalg fra uvitende aksjonærer.

Tror også det blir muligheter i q1. Legger ved et intervju fra Hegnar tv idag for de som er interessert :slight_smile:

…de skal øke utlån med 80% på 14 måneder!?

:scream:

så det er rimelig å anta at de har økt utlån med 100% på 18mnd (1,5 år) = 10mrd netto utlån.

Ta plass folkens. vi skal til himmels!

regnet litt rundt dette,-jeg fikk ca. 800 mill pr. kvartal i gj.snitt.

:wink:

det vil si at man om ca 10-11 kvartaler vil være der Pettersen ønsker å være før utbytte blir et tema. han har vel sagt noe om 15mrd netto utlån før de skal begynne å vurdere det.

Tror vi vil se de første utbyttene i 2019 - 2020 tiden. Hvis de klarer å doble utlånene så kan vi se en dobling av aksjekursen. Sånn det ser ut nå så ser det ut som komp aksjen er priset som at de ikke skal vokse :slight_smile:

det skulle bety å ligge i sengen og etter en tid å våkne rik…

:wink:

denne(side 15) synes jeg det er så gøy å sammenligne med andre aktører :thinking:

https://www.komplettbank.no/-/media/komplett/norway/pdf/financial-document/presentations/2016/q1_2016_presentation.ashx?la=nb-no

  1. november ble forbrukslånsbanken Komplett Bank tatt opp til notering på Oslo Børs.

Banken har vist seg å være svært attraktiv blant flere fremtredende investorer. Senest i forrige uke lastet investor Torstein Tvenge opp med aksjer for 46 millioner kroner og ble med det 12. største aksjonær i banken.

Største eier er Komplett AS som kontrolleres av Stein Erik Hagens Canica, med 19,94 prosent av aksjene.

Meglerhusene ABG Sundal Collier, Pareto Securities og SEB fungerte som tilretteleggere i forbindelse med børsnoteringen, og tirsdag er Pareto ute med en fersk analyse av banken.

Meglerhuset estimerer at banken, på bakgrunn av videre sterk vekst i Norge, samt ekspandering til Finland og etter hvert Sverige, vil øke låneboken fra den nåværende størrelsen på fem milliarder kroner til 13 milliarder kroner innen utgangen av 2020.

Videre påpeker meglerhuset at emisjonen på 425 millioner kroner i forbindelse med børsnoteringen gir støtte til sterk vekst.

I kjølvannet av denne venter meglerhuset en økning i inntjening pr aksje fra 1,8 kroner i år til 4,0 kroner i 2020.

Pareto gir Komplett Bank en soleklar kjøpsanbefaling, med et kursmål på 35 kroner.

Det tilsvarer en oppside på nær 90 prosent.

2 Likes

Det hjelper for kursen hvertfall. Noen som har tilgang til den nyeste analysen fra pareto? :slight_smile:

tenkt en stund på å kjøpe meg inn her i Komplett Bank, tok noen lodd på 19,20 idag så får vi se hvor veien videre er :slight_smile:

1 Like

Tok meg 35000 lodd på 18.60…ut på 19.80, pen dagslønn :wink:

4 Likes

Grattis, det smaker nok bra. Er en litt annen liga når man kan sjonglere de summene der. Blir ikke helt det samme om man har 350 stk

2 Likes

Alle må jo starte et sted tottow:) Fordelen med mindre volum er at du har langt større fleksibilitet kontra de med større volum.

2 Likes

Det er jeg helt enige i @AAA og det som er gøy, selv på lavere summer er å se at feks KOMP er opp 11% siden jeg gikk inn der for noen dager siden :slight_smile:

3 Likes

KOMP har gått ned litt i disse dager. Er ikke selv bekymret, er inne langsiktig. Noen som tenker billig inngang eller skal den ytterligere ned?