Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Jækla bra pris han fikk da. Jeg syntes mine 1:48 var bra. Men jeg vibber at at denne aksjen kommer at jazze runt underkring 1:50 under hele våren. Kanskje hele året ut.

Kongsberg Automotive has completed its share buyback program.

En hel hau med nye kontrakter iår, innsidekjøp og lysere tider i møte, likevell faller denne som en stein. Finnes det noen her inne som i det hele tatt har troa på KA?

Det er også mange som dumper ut aksjer. Dels Teleios, men også privatinvestorer som er besvika på at det nye styret ikke har snudd skutan 180 grader på 5-6 månader (alltså, mange har helt urealistiske forventninger).
Førrige styre har misskøtt selskapet grovt, så det kommer at ta lang tid at få orden på dette. Men det betyr ikke at det er umuilg.
Jeg vibber dokk att Teleios kommer at fortsette med at selge seg ut over børs, men håper de år opp tempot.
Det er også folk som kjøper og jeg skulle tro vi har ett skifte fra kortsiktge (som gjerne kjøper da aksjer gått opp och selger da den gått ned kraftig) til langsiktige som ser på 2-5 år sikt.
Jeg tror at nye styret kan få orden på ting, men at det kommer att ta tid.

2 Likes

Teleios solgte ingenting 14 og 15 enten er det slutt på salget eller så har den som trykket på knappen tatt langhelg.

Kongsberg Automotive wins a new contract worth over EUR 105 million in estimated lifetime revenue

Dagens kontrakt 1,2 mrd over 5 år kommer fra krav om CO2 utslipp tunge kjøretøy. En bærekraftig tendens framover. Borger for KOAs framtid, med teknologiske løsninger markedet vil trenge mer og mer av.

2 Likes

Øker 3-4 % på den meldinga bare. Det var skuffende. Må være noe short som holder kursen nede her.

Tror de må vise at de klarer å tjene nok penger på disse bestillingene.

1 Like

Jeg liker den nye ledelsen. Håper de slutter med tilbakekjøp og heller deler ut cash.
De sa også opp en divisjon som de mente de tjente for lite penger på så for meg høres det ut som de tjener penger på de kontraktene de har fått i det siste.

Har de ikke endel cash også. Mente jeg så at cashbeholdningen var omtrent lik verdien på firmaet?

Invitation to Kongsberg Automotive’s Q1 2024 Earnings call

Invitation to Capital Markets Day, May 13, 2024

Kongsberg Automotive expands presence in Mexico with upgraded state-of-the-art manufacturing facility

Kongsberg Automotive secures major contract extension worth EUR 523 million in estimated lifetime revenue

Dæven døtte for en kontrakt

Gode meldinger er alltid velkommen. Begynner å se bra ut denne nå.

Opp 11% på en fredag. Borger for finere føre framover. Kanskje sommerføre? Tror jeg må ta av piggdekka😎

Kongsberg Actuation Systems BV issued an Asset Disposition Offer for part of notes due 2025

Hva betyr dette?