Nei fordi jeg knotet det til under kjøpet… Globalicofund har ICO nå, så fondet var ikke opprettet enda.
Jeg brukte Arcblock som eksempel. Pre-ICO varte mye lenger enn public sale, så “hvem som helst” kunne vært med. Så lenge de hadde 100ETH å investere… For eksempel ville et fond som Globalicofund kunnet vært med.
Jeg er ikke helt sikker på hvordan buyback blir, men tror man kan selge tokens direkte til fondet. Planen er at de også selges på exchanges. I et godt marked vil trolig GLIF-tokens være mer verdt enn underliggende verdi. Kanskje også hvis markedet er mindre godt, rett og slett fordi det ikke er ubegrenset med tokens, og få andre ICO-fond. Hvis Globalicofund kommer seg inn i noen bra ICOer og får en grei hype rundt det tipper jeg tokenverdi kan bli en del mer verdt enn underliggende. Jeg går inn i fondet for å slippe å ergre meg over ICOer jeg ikke får være med på, som en sikkerhet for å få vært med, og for informasjonen jeg får som tokenholder om kommende ICO-er.
Det er det samme som å kjøpe fond eller enkeltaksjer ja Men dette er mer å sammenligne med et venture-fond enn et vanlig fond, siden det skal spesialisere seg på ICO og tidligere faser. Samtidig blir det mye mer likvid enn et venturefond siden de fleste assets i venturefond kan være låst i mange år.