Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Helt fantastisk Ä lese. Hvis vedkommende er i live i dag bÞr han / hun ramme inn artikkelen og henge den pÄ veggen som en pÄminner om at det ikke er sÄ lurt Ä vÊre sÄ bastant i sine meninger :slight_smile:

Jeg tror krypto kommer til Ă„ bli stĂžrre en folk aner. Bare i dag snakket jeg med svogeren min som jobber pĂ„ sykehuset om globale pasientjournaler. “Hvafornoe?” sa han. Pr. i dag er jo ikke pasientjournalen pĂ„ ett sted engang (sykehuset har en, fastlegen en, tannlegen en osv).

“Vel, globale pasientjournaler er fremtiden kjĂŠre svoger” sa jeg. “Nei, gĂ„r ikke”, sa han. “Folk kommer aldri til Ă„ enes om ett system”. “De trenger ikke det”, sa jeg. “Blokkjeden gjĂžr det mulig for pasienten Ă„ beholde sin egen pasient journal. Pasienten har en privat nĂžkkel, og vedkommende kan velge Ă„ dele journalen med den de vil, men de slipper Ă„ ha biter av journalen her og der”.

Han sÄ bare dumt pÄ meg og ristet pÄ hodet. Men saken er at det er minst 3 blockchain prosjekter som jobber med akkurat dette. Og dette er bare ETT av bruksomrÄdene for blockchain. Jeg opplever det litt som et paradigmeskifte. Det er enda veldig, veldig tidlig, men vi fÄr se om 10 Är hvor vi er. Da tror jeg kryptovaluta og blockchain er like dagligdags som det internett er i dag.

7 Likes

Hvis de ikke nÄr softcap sÄ er det selvsagt synd, men jeg fÄr da tilbake ETH umiddelbart etterpÄ.

Det begynner Ä bli litt moment pÄ telegram nÄ, sÄ jeg nekter Ä miste trua! Det er nettopp den holdningen du har som gjÞr at ICOen gÄr tregt. For meg er dette en viktig ICO Ä fÄ gjennom, fordi den vil spare meg for mye stress og arbeid i fremtiden. PErsonlig vil jeg helst fokusere pÄ kryptofond, spesielt dem som investerer i ICOs pÄ vegne av meg. SÄ jeg blir veldig skuffet om ikke Globalicofund gjennomfÞres.

Jeg skjĂžnner ĂŠrlig talt ikke at ikke flere vil inn i den
 Den «stĂžrste» risken er at man fĂ„r tilbake innskuddet om et par uker (med mindre det er en scam: men det er kjente folk fra Dansk/Svensk finansmarked som stĂ„r bak sĂ„ det ville vĂŠ rart. Fondet har bommet med markedsfĂžringen, som selvsagtikke er bra, men produktet: selve fondet me traderne og analytikerne har jeg tillit til.

Det er lett Ä miste litt gangsyn pÄ hvor liten kryptoÞkonomien er nÄr man fÄr dyttet artikler o.l. i ansiktet hele tiden.

Monero skal ha en hardfork. SÄ for 1stk Monero vil man da fÄ 10 stk MoneroV.

https://monerov.org/

Forken vil skje den 14 Mars. SÄ man kan regne med en stigning i kurs for Monero opp mot forken.Jeg tenker selv og bÄde selge meg ut med halvparten fÞr forken og beholde halvparten for og fÄ MoneroV.

1 Like
2 Likes

Noen som har erfaring med https://www.kaupangkrypto.no/ordre ? Ser at de har fÄtt NOK/IOTA

Noen som forsatt holder MANA? Noe nytt der om dagen etter auksjonen?

1 Like

NAGA har endelig fÄtt implementert debetkortlÞsning. Kan brukes pÄ ethvert utsalgssted som aksepterer mastercard.

EDIT: kredittkort til debetkort.

1 Like

Debet card, ikke kredittkort :slight_smile:

Dvs du betaler med penger du har i motsetning til Ä lÄne de som med MasterCard

1 Like

Guess who just got back today
Them wild-eyed bulls that had been away
Haven’t changed that much to say
But man, I still think them cats are crazy
They were askin’ if you were around
How you was, where you could be found
Told ‘em you were livin’ downtown
Drivin’ all the old bears crazy
The BULLS are back in town
(The bulls are back in town)
The BULLS are back in town
(The bulls are back in town again)

Haha jeg driver Ă„ nynner pĂ„ “bulls on parade” =)

1 Like

Oooh, old school. MÄ hÞre den nÄ jeg ogsÄ :slight_smile:

Ja, regner med Leif Osvold fĂžler seg veldig smart nÄ  :smiley: HAHAHAH! Snakk om Ă„ ikke se lengre frem enn til nesetippen sin.

3 Likes

Hva tenker dere som har oyster perl fremover?

Jeg er veldig langsiktig her, men tenker Oyster har gjort seg ferdig med “blow off” fasen.
Siden ATH har det bare vÊrt gode nyheter (styrket dev team, rebrand, testnet/proof of concept, coin burn og SHL airdrop) og til tross for det er Oyster en av de som har fÄtt mest juling under korreksjonen.

Tror det er mulig det kommer en stÞrre korreksjon i forbindelse med airdrop av SHL, men sÄ lenge teamet leverer som de har gjort ser jeg ikke noen grunn til at denne ikke skal fortsette oppover.

2 Likes

AngÄende Oyster Perl sÄ har jeg sett et regnestykke, hvor det pÄstÄs at det er minst 64gb lagring pr token. Verdien av slik lagring i markedet er ca 2,4 dollars.

ole

1 Like

Jeg har sett samme regnestykket, men da hadde de kommet frem til 15 dollar. Jeg har ikke bekreftet markedsprisen pÄ lagringsplass i skytjenester selv, men jeg tror de hadde sammenlignet med Amazon sine priser. 64GB er ogsÄ minimum lagringsplass per PRL. Bruno har indikert at helt opp til 512gb kan vÊre mulig.

Dette blir uansett bare et ballpark estimat da det med PRL er snakk om desentralisert og helt anonym (pÄ godt og vondt) lagring som sannsynligvis vil ha langt fÊrre funksjoner/tilleggstjenester enn vanlige skytjenester.

Blir som eple og pÊre, begge er frukt (lagring) men det er forskjell pÄ de

1 Like

Hva er det som gjÞr at PRL vil ha fÊrre funksjonaliteter? Kan det ikke bygges en masse greier pÄ toppen? Serverfunksjonalitet kan kjÞres desentralisert ville jeg tro?