Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Ja, men det har vÊrt og er fremdeles veldig risikabelt. Politiet ransaket og frastjelte minerne utstyret deres Ä solgte eller brukte det selv. Vanvittig korrupsjon der nede. NÄ vil det kanskje bli bedre nÄr man kan fÄ lisens til Ä drive med mining. Uansett sÄ er det risikabelt da man ikke er anonym for regimet lenger. De slÄr nok hardt ned pÄ mennesker de oppdager har skjult formuer i krypto. Men med mer opplysning kan flere klare skjule seg bedre Ä beskytte seg mot overgrep fra staten.


Spennendes, har jeg ikke hÞrt om fÞr nÄ.

1 Like

– Det som i dag er to forskjellige univers, kommer til og mþtes, sier Åslund.

:point_up_2: :clap:

Arcblock listet pÄ Gate.io og Okex. Huobi om 6 timer. Mer enn doblet innvesteringen allerede.

Ganske sykt.

2 Likes

http://www.cryptosheet.net/

Noen som har prĂžvd ut dette?

Hmmm
 interessant! (SĂ„ lenge filen ikke er full av malware? Kan du teste den? :smile: )

Haha! Har sendt den til en kompis, fÄr hÄpe han tester den fÞrst :joy:

1 Like

Noen som vet hvordan skatteetaten hÄndterer tap/tyveri av kryptovaluta? Vil dette fÞres pÄ samme mÄte som tap ved salg aksjer, dvs. med rett til fradrag?

Tap er Tap
 Det er fradrag


Hvordan er det med bevis da?
Det er jo ikke vanskelig bare hvitvaske pengene gjennom monero. SĂ„ da mĂ„ jo man nesten finne ut nĂžyaktig hvordan man ble hacket. Vist ikke kan jeg “hacke meg selv”.
Er jo mange som mister tilgang osv sÄ det er jo greit om man kan ta tap pÄ det.

Ja det mÄ jo kunne dokumenteres for Ä fÄ fradag.

En overfĂžring til feil lommebok, evt. en hack av en adresse er vanskelig Ă„ dokumentere. En politianmeldelse er kanskje fĂžrste skritt.

Ja regner med skattemyndighetene kommer til Ä etterforske slike krav skikkelig ettersom det er sÄ nytt.
Ikke sĂ„ lett bevise ting. Kan jo “bevise” at jeg har stjelt fra meg selv ogsĂ„ sant, hackere etterlater ikke nĂždvendigvis spor som vertfall normale mennesker kan fremskaffe. SĂ„ en anmeldelse er vel vertfall da Ă„ kreve ja.
Men tvilsomt at politiet gjÞr noe sÊrlig med det heller, bruker ikke teknikerne sine pÄ sÄnt regner jeg med. SÄ da har man kanskje ikke noe Ä vise til skattemyndighetene likevel :confused:

1 Like

Enig. En utfordrende problemstilling. Skattetaten er veldig pÄ med beskatning ift. gevinst men det hadde vÊrt interresant Ä fÄ belyst fremgangsmÄten ift. tyveri/tap. Flere som har blitt lurt av scams eller mistet verdier i Crypto pga. dÄrlige avgjÞrelser eller mangel pÄ kunnskap.

1 Like

Noen som er inne i komodo?

Komodo Cryptocurrency: Everything Beginners Need to Know - CoinSutra
https://coinsutra.com â€ș komodo-


Jeg :slight_smile:

Vurderer sterkt Ă„ invistere i komodo😊 lenge siden dere kjĂžpe dere inn?

KjĂžpte meg inn i midten av januar ca :+1:

Planer om Ă„ handle litt mere

De har mye pÄ roadmapen har du troen pÄ at de fÄr til alt dette?

Bra prosjekt forresten :ok_hand: ser de har falt over 50% fra toppen, sÄ kan no vÊre bra Ä gÄ inn med litt nÄ :slight_smile: