Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Donasjonar til rettsaka mot Nordea

https://bitmynt.no/donasjonar.html

3 Likes

SĂ„ provoserende!

1 Like

Kryptovaluta sin mcap-utvikling fra 2017 til i dag

3 Likes

Halla folkens. Jeg henger mest pÄ 4chan biz og fÄr crypto info. Hvilke sider/steder henger dere pÄ?

Bitcointalk, men mye sĂžppel Ă„ filtrere der. Litt som Hegnar bare med bounties :stuck_out_tongue:

Tenkte gi meg ett forsÞk pÄ Ä trade krypto. Men trenger litt svar pÄ noen spÞrsmÄl.

Hvilke plattform brukere dere?
Hva er minimum insettning/maks insettning/uttak?
Hvordan beskattes krypto, er det per kjÞp/selg, eller nÄr man tar ut penger og overfor til norsk bank?
MÄ man handle med hÊv, og er det risiko for Ä tape mer enn de penger du har pÄ konto?
Hva er deres erfaring med handel, er det snabbe nok transaksjoner?

Har gjort en del TA pÄ krypto siste ukene/mÄnedene og fÞler jag egentlig kan fÄ til det relativt godt, men er som sagt inget fan av Ä mÄtte drive beskatte dritt hele tiden.

2 Likes

Har et spÞrsmÄl ang skatt.Eks:jeg kjÞper litecoin 0.016 btc 16 februar 2018 og selger 25 februar 2018 til 0.017.

AltsÄ en gevinst ,men bitcoin kursen faller i samme tidsrom som jeg har kjÞpt solgt LTC tas det automatisk hensyn til i kursene i LTC? Eks kjÞper ltc 00.16 selger ltc 00.17 og bitcoin i samme periode faller 10% sÄ er det marginalgevinst? Eller spiller ikke bitcoinkurs inn ?PÄ Bittrex etc sine plattformer.

Du betaler skatten din i kroner. SÄ om trade gir skatt og eller fradrag vil jo da avhenge av om du er i pluss i kroner. NÄr jeg fÞrte krypto som formue tok jeg sum i dollar 31/12 og sÄ hva dollarkurs var da mot nok.

Jeg tenkte pÄ hver handel i lÞpet av et Är.kan bli en del handler
 Er vel sÄnn at om eks litecoin kjÞp reguleres etter hvor Bitcoin gÄr?
KjÞper jeg 16 feb og selger 25 feb med 10% fortjeneste og bitcoin stiger 10% i samme periode sÄ fÄr du ikke i pose Ä sekk,altsÄ i dette tilfelle sÄ reguleres litecoin etter hvor bitcoin gÄr?

ForstÄr ikke helt hva du mener her. Alle transaksjonene som utlÞser tap/gevinst er skattepliktige, med andre ord alle ikke-internet transaksjoner. Tap/gevinst-beregning foregÄr etter hvordan kursene stÄr i norske kroner, ikke hvordan kursene utvikler seg mellom valutaene.

GDAX til innskudd/uttak og kjÞp av de store valutaene, som kan sendes til andre bÞrser for trading av andre valutaer. Registrer deg pÄ Coinbase, sÄ fÄr du tilgang til GDAX, sÄ slipper du masse avgifter ved innskudd/uttak og limit orders. Ikke sÊrlig hÞye minimumsbelÞper.

Bitfinex for trading av niche-valutaer. Leverage opptil 3.3x, ganske hÞye avgifter, og litt usikkerhet rundt seriÞsiteten til teamet bak siden. Les deg opp pÄ Tether, og vurder om du stoler pÄ dem, og at siden ikke blir raidet, fÞr du bruker den.

BitMEX kan absolutt anbefales for trading av de store valutaene. Opptil 100x leverage, med lave avgifter. OgsÄ lavt minimumsbelÞp. Her kan du ikke drive med FOMO-trading, da siden fryser og ikke lar deg gjÞre noe nÄr aktiviteten tar seg opp. Bruk derfor alltid stop loss, og planlegg trades.

Per kjÞp/salg. De fleste bÞrsene lar deg hente ut .csv fil, sÄ du kan sette opp trades pÄ slutten av Äret, sÄ er du rutinert i Excel, burde det gÄ greit, men litt arbeid blir det. Skattesatsen er 25% sÄ vidt jeg har forstÄtt, og tap er fradragsberettiget.

Vet ikke hva hÊv er
? Handler du med leverage fÄr du en liquidationpris Ä forholde deg til, og om kursen kommer dit, vil du mye av/hele belÞpet som inngÄr i traden. Derfor viktig Ä tilpasse leverage etter hvor risikabelt man ser ting, og Ä bruke stop loss. Man kan derimot ikke havne i gjeld, det er dette liquidations forhindrer.

Som sagt, kan noen bÞrser fÄ problemer under ekstrem load, spesielt BitMEX. GDAX har rustet opp bra, og hvis du Þnsker Ä trade en av de store valutaene uten leverage, anbefales denne, da avgiftene ogsÄ er lave, og det er enkelt Ä gjÞre innskudd/uttak til og fra FIAT. Om du skal gjÞre mange transaksjoner mellom bÞrsene, kan avgiftene fort bli hÞye, sÄ du bÞr nok avgjÞre hvor du vil ha penger fÞr du flytter dem dit. NÄr det kommer til transaksjoner mellom bÞrser, anbefaler jeg Ä bruke Ethereum der det lar seg gjÞre (ikke BitMEX), da transaksjonene der er veldig raske og billige.

3 Likes

Jeg handler pÄ cryptopia der kjÞper jeg eks eth i bitcoin kurs og selger i bitcoin.alle handler i lÞpet av Äret eks eth fÄr jeg i Excel ark fÄ Ä se antall handler hvor mye jeg har tjent i dette tilfelle brukte jeg ETH

Hvis du kjÞper ETH for BTC, mÄ du finne ut hva BTC pÄ kjÞpets tidspunkt var verdt i NOK. Det samme gjelder ellers.

dette forstÄr jeg ikke trodde at alle handler jeg gjÞr pÄ cryptopia i australia regnes i bitcoin gevinst , nÄr jeg selger meg ut av cryptopia via norsk crypto megler da fÄr jeg penger pÄ konto.derimot nÄr jeg kun trader pÄ cryptopia plattformen har vel ikke det noe med Norske kroner?

Hei igjen,blir regnestykke sÄnn: eks

KjĂžp eth 0.08- salg eth 0.09=gevinst i eth 0.01xbitcoinkurs X Norske kroner?

Om jeg eks har gjort 10 slike handler sÄ blir samme regnestykke som over?

seifisk

Delvis riktig, men kursene mÄ som sagt regnes til NOK, da det er skattepliktig i NOK. Du mÄ derfor finne ut kursen pÄ ETH i det handlene skjedde.

StÄr en del info om dette i denne trÄden:

Merkelig at ingen nevnte binance en eneste gang. Men alle nevner exchanges som har margin trading. Hvorfor hater dere penger?