Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

image


image
image
image

Det var sikkert mange finansmoguler pÄ 90+ som hadde troen pÄ disse :stuck_out_tongue:

10 Likes

Ser den, men forskjellen er at de pÄ bildene har laget noe nytt og grensesprengende, mens bitcoin-ekspertene har kastet seg pÄ en hype og prÞver Ä selge hypen. Jeg har mer tiltro til en softwareutvikler som ser ut nerd enn en ekspert som ser ut som en fjortiss. Men kanskje disse ekspertene er flinke.

Jeg er ikke negativ til bitcoin og crypto altsÄ. Bare litt skeptisk til ekspertene

1 Like

Ja, jeg er egentlig enig. Var mest ment som en spÞk. Aner ikke hvilken bakgrunn han har, men ser litt ut som han bare slengte pÄ seg en dress og begynte Ä kalle seg ekspert nÄr hypen var pÄ sitt verste :stuck_out_tongue: .

De uttalelsene jeg har lest fra han har i hvert fall gitt mening da.

1 Like

Det var sikkert mange finansmoguler pÄ 90+ som hadde troen pÄ disse :stuck_out_tongue:

Hvordan er det relevant i denne sammenhengen? (Bare spĂžrr) :slight_smile:

NÄ var det jo faktisk endel moguler som hadde troen pÄ dem.

En disruptiv teknologi som ingen egentlig helt klarer Ä definere, spekulativ boble og verdi-investorer som river seg i hÄret og kaller det rottegift? Dette er nok ikke fÞrste gangen vi har hatt denne kombinasjonen :slight_smile: .

Jeg bare synes det er rart Ä trekke inn navn som Warren Buffet (osv) i krypto. Det gÄr helt pÄ tvers med strategien hans. NÄr det gjelder ny teknologi har han alltid stÄtt pÄ hÊlene, sÄ det burde jo ikke komme som noen overraskelse at han ogsÄ er skeptisk til krypto.

Jeg bare synes det er rart Ä trekke inn navn som Warren Buffet (osv) i krypto. Det gÄr helt pÄ tvers med strategien hans. NÄr det gjelder ny teknologi har han alltid stÄtt pÄ hÊlene, sÄ det burde jo ikke komme som noen overraskelse at han ogsÄ er skeptisk til krypto.

Om man kommer med argumentet om at det er en valuta, sĂ„ har Buffett og andre Ăžkonomer noe de skal ha sagt, og da blir det relevant. Det som er mer skremmende er mengden av “dumme penger” som er investert her.

G20 med en liten oppdatering om sitt syn pÄ krypto :

Hentet fra: https://g20.org/sites/default/files/media/communique-_fmcbg_july.pdf

Ikke sÄ veldig mye nytt her;

  • Teknologien bak er spennende, og kan bidra bĂ„de til finanssystemet og Ăžkonomien.
  • Problemer med hvitvasking, skatt og finanisering av kriminelle
  • Gitt FATF (Financial Action Task Force :policeman:) oppgave frem til Oktober hvordan man kan sette en standard for Ă„ hindre dette.
  • Crypto-assets lack the key attributes of sovereign currencies ( Regulering, volatilitet, osv )
2 Likes

Men det kan du jo ogsÄ si om tech selskaper. Han er en ekspert pÄ Ä plukke og vurdere selskaper, men har likevel konsekvent holdt seg unna ny teknologi fordi han ikke forstÄr business modellen.
Det er ganske fÄ prosjekter som regnes som rene valutaer, og for Ä kunne skille de mÄ man forstÄ teknologien.
Denne bransjen suger til seg ekstremt mange talenter og hvem vet hvilke muligheter det med tiden vil kunne Ă„pne opp for?

2 Likes
1 Like

Det er sĂ„ drĂžyt, er valutaen Ă„ regne som “dĂžd” nĂ„ eller er skadene mulig Ă„ rette opp igjen?

Om man vil prÞve Ä svare pÄ dette spÞrsmÄlet kan denne artikkelen vÊre fin lesning.

3 Likes

Hyperinflasjon rettes opp med at en ny valuta tar over. Dette er en valuta som ikke er kontrollert av myndighetene, siden folket ikke lenger har tillit til dem. Siste 100 Är har dette stort sett vÊrt USD, men det er nye tider nÄ :slight_smile:

godt forklart

Godt innlegg, og jeg er enig i mange av poengene dine. Det er Äpenbart at pengesystemet slik det har eksistert med sentralbank og pengetrykking vil gÄ i dukken en eller annen gang - og da mener jeg for godt. Hva det skal erstattes av er for tidlig Ä si, men en begrenset mengde global valuta som er digital er ikke utenkelig. Kanskje ikke i vÄr levetid, men vÄre barnebarn? Og da tenker jeg ikke primÊrt pÄ BTC, men kanskje noe annet som alle verdens nasjoner kan enes om.

ForĂžvrig ser det ut som denne ETFen kan bli utsatt.

https://www.coindesk.com/sec-delays-decision-on-direxions-bitcoin-etfs-until-september/

Pengesystemet per i dag fungerer utmerket!

Du fÄr si det til de i Iran og Venezuela ogsÄ :slight_smile:

1 Like

Og amerikanerne om ti Ă„r :disappointed_relieved: