Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Kan vÊre noe i det han prater om. The Moon nevner i videoen sin i dag at vi er i en akkumuleringsfase nÄ. Slik eg forstÄr det sÄ driver smartmoney Ä kjÞper seg opp pÄ bitcoin.

THE MOON synser bare.

Gga Token. Noen som har sett pÄ denne? Inntrykk?

https://www.ggatoken.com

SpÞrsmÄl;

Om noe handles mot ETH, feks. Vi kan si att TEK/ETH er verdt 0.00005$

Selskapet TEK har 100 millioner tokens; om jag vill beregne verdet pÄ TEK sÄ mÄ jag regne X/Y = K hvor jag vet Y og K.

Y = Pris pÄ etherum $208, hvorav K er 0.00005$

X blir da $208 x 0.00005 = 0.00104
Total verdi 100 millioner x 0.00104 = $104.000

Er det rett tenkt?

Du kan vel ikke gÄ ut fra det premisset. Forutsatt at tradingparet er mot ETH, fÄr du verdien i ETH, ikke USD. Dvs. - 1 tek = x.xxxx ETH. For Ä finne dollarverdien mÄ du vite verdien av ETH ja, - sÄ du kan gÄ fra TEKcoin - til ETH, hvor mye ETH har du da? SÄ gÄr du til ETH/USD.

AltsÄ:

TEK/ETH = x.xxxx ETH
ETH/USD = x.xxx USD

Ok du kan fÄ de riktige siffrene isteden. JoorsChain ble notert idag og handles idag pÄ JIC/ETH 0.00004953$

PĂ„ nettsidne stĂ„r det “5610 ETH”, men vill ikke fĂžlge nettsiden, vill regne pĂ„ det selv. Er svĂŠrt dĂ„rlig pĂ„ matte.

Litt usikker pÄ hva du spÞr om :sweat_smile: Men handles den nÄ? Det ser ut fra hjemmesiden som de er i ICO enda? Lurer du pÄ hvor mye 1 token er verdt i USD?

https://www.hotbit.io/exchange?symbol=JIC_ETH

NÄvÊrende pris i JIC/ETH er 0.00004952. Jag Þnsker vite hva hver token er verdt, det finnes totalt 800 millioner tokens. NÄr jag vet hva hver token er verdt kan jag beregne hva hela selskapet JoorsChain AG er verdt. Det er hele mÄlet :smiley:

Aha, OK - multipliser tallet med verdien til ETH sÄ fÄr du verdien i USD.

0.00004952 x 197 = 0.00975544 USD.

0.00975544 x 800 mill = 7 804 352 USD :wink:

1 Like

Oh snap, 82 millioner SEK? Cheers

1 Like
  1. Circulating supply verdsetter dette til 37,5 mill euro. (750 mill x 0.05 euro)
  2. Total supply verdsetter det til 750 mill euro (!! 15 mrd x 0,05 euro)
  3. Disse verdsettelsene er ved ICOens billigste kurs (0,05 euro)
  4. Ved siste runde verdsettes selskapet til svimlende 7,5 mrd euro


Les: hold deg unna dette.

1 Like

Nye episoder:

Her kan du handle gull med bitcoin

1 Like

Personlig har jeg mer tro pÄ litt stÞrre utvalg enn de fem(?) stÞrste, men bra er det uansett. Det vil vel si at vi kan handle det her i landet ogsÄ?

Ser ikke ut som noe news kan hjelpe krypto for tiden
 :roll_eyes:

Jeg tror store penger skal inn i krypto nÄr den blir tilgjengelig pÄ vanlige bÞrser. Som det stÄr i artikkelen sÄ Äpner dette opp for fond som tidligere ikke har hatt mulighet til Ä handle krypto. Og en ting er sikkert, skal de store pengene inn, sÄ skal de ha en best mulig inngang. Tror det er det vi ser er i ferd me Ä se skje nÄ. Kursen kjÞres ned for deretter Ä gÄ til himmels.

1 Like

Det har vÊrt snakket om «store penger» siden bearmarkedet begynte. SpÞrsmÄlet er heller hva incentivet her skal vÊre. Tror nok mange av de store pengene er inne alt, nekter Ä tro at vi oppnÄdde en market cap pÄ 880 milliarder dollar som bare bestod av retail.

Det sagt tror jeg en ETF vil vÊre positivt pÄ lengre sikt, og jeg tror ogsÄ krypto vil komme tilbake, men det vil ta mye lengre tid enn det folk ser / har sett for seg.

2 Likes

Veldig vanskelig Ä si hvor langt ned bitcoin skal fÞr det snur oppover. Ser at mange er enig i at den skal ned til 4.8k mens andre sier vi skal ned pÄ 3-tallet. Noen hevder ogsÄ at vi skal helt ned til 1.5k og blir ledd av nÄr de sier det. Min erfaring fra aksjemarkedet tilsier at de som blir ledd av er de som ler best til slutt.

SÄ min konklusjon er at vi skal langt ned fÞr det snur. Veldig langt. Og en evt opptur etter det vil bli langt over hva man kan forestille seg. Om man skal gamble nÄ sÄ er vel det minst risikable Ä shorte markedet. Tjente selv 40% i natt/dag med 10x leverage, dog ikke mye innsats (4k). Venter til vi gÄr ut av bear market fÞr jeg tÞrr gÄ long med noe sÊrlig innsats.

2 Likes