Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Jeg finner kun et fÄ tall coins jeg ser at Trezor har 500 coins ved Ä google men ser kun noen fÄ coins ved bruk av one Trezor?
Hvor er de andre coins?

StaÄr pÄ trezor sin side 500 coins?

https://trezor.io/coins/

Ja har sett den men hvordan Receive coins som ikke ligger pÄ liste Trezor?

Hvis trezor ikke har den pÄ lista sÄ kan du ikke lagre coinen der.

Den kan add to men fulgte bruksanvisning den la seg ikke til.

https://wiki.trezor.io/BitCore_(BTX)

Fþlger denne anvisning men legger seg ikke til. Det er 3 enkle trinn :- men nei det funker ikke, se link over lettere kan det ikke vére


Hvilken coin er det du skal lagre?

Monero btx Ă„ flere.

Kanskje denne er bedre for deg: https://www.ledger.com/products/ledger-nano-s

Hvis ikke din coin er stĂžttet av Trezor eller Ledger, bĂžr du muligens vurdere om dette er en shitcoin du Ăžnsker Ă„ sitte med.

Det stÄr visselig at Trezor har 500 coins.
Men de fleste mÄ legges til manuelt

Det er ikke det at de mÄ legges til manuelt, men du mÄ bruke den walleten som stÞtter din coin og Trezoren. Ofte er det utviklerne av en coin som legger til stÞtte for Trezor i sin wallet.

2000kr ut av vindu dette.fulgte med 3 stk kan selge 2 som ikke er brukt pÄ finn.

Crypto exchange customers can’t access $190 million after CEO dies with sole password

Ikke akkurat “trygt som banken” dette

1 Like

Tror kanskje det av og til blir understreket litt for lite hvor annerledes fra sentralisert bank crypto faktisk er. Hvis pengene faktisk er umulig Ä fÄ tak i sier det jo noe om hvor trygt systemet er nÄr det gjelder Ä ivareta innbruddsikkerheten.

4 Likes

Jeg leser brukerfeil. Og selv med tilgang til systemet fÄr man ikke hacket seg til slike summer!

1 Like

Enig! BÄde vi som utvikler kryptovaluta og brukerne bÞr nok ha mye mer fokus pÄ dette. Grovt regnet tror jeg brukerfeil har fÞrt til at ca 4% av coinene i mitt 4 Är gamle prosjekt nÄ er tapt for godt. Og det tallet kunne vÊrt nesten dobbelt sÄ hÞyt hvis ikke vi hadde tatt oss tid til Ä hjelpe der vi kan.
Jeg er litt usikker hva man kan/bÞr gjÞre som utviklere. I den avanserte lommeboken vÄr har vi en skikkelig installer som gir info og advarsler underveis. Dessverre ser det ut til at det ikke hjelper i det hele tatt. Brukerne er for lat eller har det for travelt til Ä gjÞre noe sÄ enkelt som Ä sÞrge for skikkelig backup. Vi kan selvfÞlgelig i stÞrre grad tvinge brukerne til Ä ta backup, men hvor langt skal man gÄ? En backup pÄ samme disk som du normalt bruker hjelper ikke mye hvis du fÄr diskkrÊsj. Email er en sikkerhetsrisiko. Etc. Tar gjerne imot feedback pÄ dette spÞrsmÄlet.

Her er det vel snakk om at alt har vÊrt lagret pÄ en bÊrbar datamaskin som er kryptert og passordbeskyttet slik jeg har forstÄtt det. Der bare han som dÞde viste passordet/passordene som trengtes for Ä komme inn pÄ maskinen. Slik jeg leser det sier dette egentlig ingenting om sikkerhet relatert direkte til kryptovaluta.

Mest av alt viser vel dette at man ikke bÞr stole pÄ smÄ aktÞrer hvor ting er helt personavhengig.

2 Likes

Sier ikke det i seg selv veldig mye om sikkerheten? :slight_smile:

SÄ lenge du har alt lukket og lÄst ned er du safe, med en gang du stoler pÄ andre aktÞrer har du risiko?

1 Like

Og du ser ikke noen risiko ved denne lĂžsningen? :thinking: