Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Jeg ser risiki ved alle løsninger, men sant å si befinner kilden til de fleste mishaps seg mellom systemet og stolen som oftest. Jeg har jo blitt mer kritisk til den subversive siden ved krypto over tid, fordi samfunnet til syvende og sist er best tjent ved tjenester som er public og baserer seg på tillit, men til og med jeg klarer å se at i dette tilfellet har ikke folk tatt inn over seg hvor lite man bør stole på andre, omtrent som du skriver.

At man ikke får tilgang viser at det er store svakheter i brukergrensesnittet. Selve kryptovalutaene som ble handlet på børsen er ikke affektert.

Det er uten tvil en svakhet i et system som forsøker å være desentralisert at brukere må først logge seg inn via en sentrert enhet for å få tilgang til midlene sine.

Jeg har jo benyttet coinbase og har tenkt på hva som kan skje dersom utviklerene av coinbase er korrupt og sperrer alle sin tilgang mens de selv har lagret passordene til samtlige brukere. Er det et helt utenkelig scenario?

Ikke utenkelig, dette er vel en av årsakene til at hardware-lommebok er anbefalt.

Har du begynt å kjøpe deg inn?

Nope.

Jeg er fundamentalt ikke sikker på om kryptovalutaene vi har i dag faktisk har en verdi i fremtiden eller om vi skal vente på en ny iterasjon av teknologien først.

eller om Gull er bedre for å sikre verdien, noe jeg lener meg mer mot.

1 Like

Fantastiske nyheter!! Veldig glad på Sturles vegne. Veldig hyggelig type.
Håper DNB ordner konto nå!

1 Like

Skulle vel bare mangle at han er hyggelig mot de han flår

:wink:

Hardware lommebok sikrer deg selvsagt mot både utro tjenere og slike absurde situasjoner som i Canada. Det interessante blir hvor mange fingre du ønsker å få klippet over, eller negler trukket ut, før du oppgir både hardware og personlig passord til en ny generasjon kriminelle som vet eller mistenker at du sitter med store verdier i kryptovaluta hjemme.

Kryptovaluta - risikokapital i sin ytterste konsekvens :-).

2 Likes

Han flår jo ingen. Opptil enhver hva en gjør med bitcoinsene, kan jo også tjene penger på å trade.
Blir som å si at Nordnet flår folk fordi mange taper penger.
Hans marginer er egentlig svært lave også.
Han leverer jo i hvert fall det man betaler for. Mange andre i Norge har faktisk svindlet gjennom f. Eks localbitcoins.com som er en av de største platformene for handel mellom folk.
Så vi må sette pris på at han i hvert fall er ærlig og ikke svindler.
Hva man mener om Bitcoin er noe annet.

1 Like

Sturle er veldig dyktig og en hyggelig fyr.
Nei, han flår ikke folk, men det er klart han skal leve han også.

2 Likes

Hvor mye tar han da? Bare mener å huske at flere av disse norske vekslerene tok noe hinsides med gebyrer. Sånn omtrent tilsvarende som Coinbase og disse tar for visaoverføringer…

Du ser jo differansen på kjøp og salg på bitmynt.no Om man forholder seg til han, blir jo denne differansen kostnaden.

Han tar vel røffly 2,2%, ett rimelig vekslingsgebyr vill jeg si.

I dag har jeg forresten tømt cryptobørsen og flagger pengene hjem, blir en stund til nestegang, men jaja 1600% fortjeneste er ikke så gale. Takk for nå Mr. Nakamoto :smiling_face_with_three_hearts:

3 Likes

Faktisk mer opplyst enn jeg hadde forventet;

1 Like

Kryptovalutaer må nok kalles en fiasko (DN)

Professor i informatikk? Er denne karen gått ut på dato? “…og sikkerheten rundt det hele har vist seg å være særdeles svak.”. Og hva er det som ikke er sikkert med kryptovaluta?

Om 10% av jordas befolkning blir eier av Bitcoin eller noen % av finansinstut blir eiere av Bitcoin snakkes dem om 1million pr 1 Bitcoin, eller flere millioner.

Her drømmes det fortsatt ser jeg…

Drømmen lever frem til BTC er verdt null. Færre drømmere men noen vil alltid bli igjen :stuck_out_tongue:
Forøvrig er jeg en av dem som tviholder på håpet hehe.

1 Like

nei kontrollerer man flertallet av maskinene som miner en valuta kan den manipuleres fritt ( har jo skjedd i masse valutaer i det siste).

Dette har vel skjedd med «small cap» coins. Eller?