Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Jeg hadde 1 BTC liggende fra langt tilbake sÄ nÄ blir det lekeprosjekt for Ä se om/nÄr den kan dobles til 2BTC via altcoins. Satset litt pÄ XLM, VRC og DGB. Har plass til 1 coin til, usikker pÄ hva det blir. NÄr ETH ble lansert studerte jeg det mye, og lekte med tanken pÄ Ä rett og slett investere en tusing i hver altcoin som hadde litt potensiale. Jeg angrer selvsagt sÄnn passe pÄ det, det ville gitt ganske latterlig avkastning.

Skal fÞlge med og prÞve Ä komme meg inn i Filecoin etterhvert ogsÄ

Kjipt at folk selger for tidlig.

Enig med @cagey2 at hele greia fort kan ende opp med Ä bli verdilÞst pÄ noen sekunder.
Problemet er at personer i dag ser etter alternative steder Ä plassere pengene sine. Renten i banken er jo rekordlav. Altcoin kommer fort opp (og muligens ned) men man kan fort doble pengene og vel sÄ det hvis man finner de rette coinene. (Eller tape alt).

Det er alltid en risiko for at “papirpengene” kan blir devaluert. Dette er enda en grunn til at folk kommer til Ă„ Ăžke investeringene i kryptovaluta. Dette fordi det faktisk eksisterer coin man ikke kan devaluere eller lage flere av!

Hvem som er framtidens vinner inne cryptocurrency er milt sagt umulig Ä spÄ. Derfor kan det vÊre lurt med smÄ poser i mange coins.

Er for sÄ vidt enig med de som sier at mange coins potensielt kan utarte seg Ä vÊre scam.

Ethereum #18 pÄ Google Trends. Over 50000 sÞk per dag.

1 Like

Bruker dere noe form for wallets eller har dere de pÄ de forskjellige exchange ? Ser det florerer forskjellige meninger online om og beholde sin krypto pÄ exchange er lite smart?
Hvilke wallets er i sÄ tilfelle brukervennlige og sikre ?

VeriCoin og Verium er det jeg har og de har egen wallet software man kan laste ned og overfĂžre pengene til :slight_smile: Er riktig at man ikke bĂžr ha pengene liggende i en online exchange wallet.

2 Likes

Tror dere ikke sikkerheten pÄ sider som Kraken er god nok? Er vel ikke alt man kan laste ned offline pÄ PCen? Som Ether?

1 Like

Ny wallet med en helt ny in wallet miner er pÄ vej i denne uge. Kan konkurrere med alle andre set-ups. Alle kan vÊre med. :+1:

1 Like

Begynner ikke dette Ă„ minne om dot com boblen?

F.eks Bitcoin market cap / daglig transaksjoner gir ca 1 million NOK i “market cap” per daglig transaksjon.

37328832665/327868 usd to nok

113853.236 US Dollar equals
953754.25 Norwegian Krone

Spesielt dette med at “alskens” valutaer prises veldig hĂžyt fĂ„r meg til Ă„ tenke pĂ„ 2001, der “alskens” dot com selskaper ble priset skyhĂžyt.

3 Likes

DrĂžnhamrende optimistisk omkring denne her:

Har sett en del pÄ denne vericoin, hva vil vÊre den enkleste mÄten og handle de pÄ!? Har sett litt rundt men virker som enn mÄ igjennom bitcoin fÞrst?

Til dere som har hĂžyere tier eller Enhance kontoer, verifikasjon delen der en kan enten sende pass bilde eller fĂžrekort bilde, har dere lagt noe over personnummeret ?
Min mor sa alltid at det er kun jeg og lensmannen som skal vite personnummeret!?
Eller mener dere at det er i trygge hender?

Jeg tok scan av fÞrerkort i paint og tegnet over siste 5 siffer til kraken. Ikke verifisert enda men av detaljer de mÄtte vite stod ikke personnummer.

Ville nok vĂŠlge Verium (sĂžstercoin i kommende dual -chain) eller en kombi af Vericoin/Verium.

Jeg bruger selv Bitstamp og bittrex/poloniex kombi.
Coinbase skulle ogsĂ„ vĂŠre et gost alternativ. :sunny::blush:

Lata ned Verium, prÞver meg pÄ litt mining pÄ morro :stuck_out_tongue:

CNBC discussion starts with Bitcoin, moves onto Ethereum

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000621209