Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Verified på kraken, yaaay

tok bare litt over 5 uker :grin:

2 Likes

De har visst fått fingen ut, jeg ble også verified for 5 min siden :stuck_out_tongue: Etter 2 måneder…

1 Like

Kontaktet support om hvorfor det tok så lang tid.

Fikk svar idag “beklager at det tok så lang tid, nå er du verifisert” :smile:

Skulle kanskje ha klaget tidligere, hehe

2 Likes

Har ikke fått testet så veldig mye enda. Men ganske hårete interface ja, i hvert fall nyttig med de små infoknappene man kan “hoover” over. Trodde man kunne legge inn ordre også direkte under tabben for stop limit etc, men nei ser ikke ut som det… Er jo litt rart ja, men ikke det at jeg kommer til å kjøre så tett at jeg vil trenge det da.

Litt usikker på faktisk etter siste dagers brede fall. Mulig jeg ser at retningen litt nå før jeg eventuelt kjører ut noen short ordre på alt Bitmex tilbyr.

:slight_smile:

Hva tenker du trade?

Jeg tenker å forsøke svært korte trader, 5-10 minutter, i begge retninger. Som regel går krypto i rykk og napp, også på korte tidsintervaller. På de andre plattformene jeg bruker er ikke dette gjennomførbart, fordi spreaden er så stor. Har ikke tradet krypto slik før, så det blir i første omgang for å teste.

Det er nok kun Bitcoin hvor spreaden er lav nok til at det er mulig å gjøre butikk på så korte trades.

1 Like

Nei, dette stemmer ikke. Du kan ikke overføre til hvor som helst i verden umiddelbart med visa, paypal eller noen andre tjenester såvidt meg bekjent. Dette bare slenger du ut. I tillegg snakker vi heftige fees ved utenlandsoverføringer (avhengig av hvor i verden selvsagt).

Og jeg skjønner ikke hvordan noe kan være sikrere enn å gjøre en transaksjon mellom person A og person B direkte, uten mellomledd?

Bitcoin vil løse skaleringsprobleme sine. Inntil da, finnes det mange andre kryptovalutaer som kan gjøre overføringer veldig raskt og med ubetydelige fees. Dette er bare begynnelsen, tror ikke du er klar over potensialet her.

2 Likes

Om det ikke er høye gebyr på dette så må jeg si jeg blir imponert. Fremtiden er nærmere enn jeg hadde trodd :grin:

1 Like

http://www.coindesk.com/new-york-preschools-accept-bitcoin-litecoin-and-ether-for-tuition-payments/

Alt for mye moment til å sette ut noen shorter enda. I utgangspunktet så hadde jeg jo egentlig tenkt å vente til høsten med dette, men fikk det plutselig travelt… :slight_smile:

Tro det eller ei, jeg gjorde et par vellykkede trades på long XBTUSD i natt… :astonished:

Edit: BTW interessant chat på denne Bitmexen… :grinning:

1 Like

Laaang, men interessant artikkel. Du burde lese denne, @cagey2.

https://hackernoon.com/why-everyone-missed-the-most-important-invention-in-the-last-500-years-c90b0151c169

2 Likes

Ok, da tar jeg på meg noen shorts og tar en sykkeltur!

:bike:

Edit: Sykkelturen over, men shortsene fortsatt på. Om noen skulle være interessert 50% XBTUSD 2x(hedge), 25% ETHM17 5x og 25% LTCM17 5x (ligger i minus om noen skulle være i tvil :wink: )

Edit2: Rører på seg nå! :slight_smile:

2 Likes

Det har vært mye snakk om kryptovaluta som en ny safe haven på lik linje med gull.
Men hvis verdensøkonomien begynner å halte - kan vi være så sikker på at krypto ikke også tanker?

Jeg mener det er veldig naivt å tro at krypto ikke vil tanke også. Krypto er liksom ikke så brukbart (enda i hvert fall) og i de aller fleste tilfellene som krypto brukes til betaling av varer/tjenester så blir beløp instant konvertert til fiat uansett.

Hva er greia med litecoin? Ser den steg til rundt 40 EUR for deretter å stupe under 1, men er nå tilbake til ca 40 EUR.

Interessant artikkel enig, men han drar det jo rimelig langt… og han sier også, som jeg er enig i, at det er selve ideen om blockchain som er det interessante her og det som revolusjonerer. Bitcoins og alle de andre rare “coinsa” mener jeg ikke har noe særlig verdi i seg selv, og jeg tror få om ingen av dem kommer til å ha noen verdi om et “par år”. Nettopp siden hvem som helst kan designe sitt eget blockchain opplegg til sitt formål!

Shortsene begynner å betale seg. Ramper dem opp noe.

Kanskje det enkleste eksempelet på forskjellen mellom bitcoin og ethereum jeg har komt over:

“Bitcoin allows “Alice to send 5 cryptocoins to Bob” while Ethereum offers “Alice to send 5 cryptocoins to Bob when it is 14:00, April 25, and Bob has < 10 coins”.”

1 Like

Men som han også sier så er det egentlig ingenting som har noen verdi uten at man legger verdi i det selv. Gull er det perfekte eksempelet, det har jo virkelig ingen verdi - annet enn at det glitrer og noen synes det ser fint ut. Utover bruk i smykker og lignende har det ingen egentlig verdi. Akkurat som Bitcoin - som siden det kom har følt som en veldig risikabel investering uten reell verdi. Nå har det vært en langsiktig trend i Bitcoin som uten tvil har vært positiv. Med noen dips her og der. For meg virker Bitcoin litt risikabelt fordi transaksjonene tar så lang tid. Det er en av grunnene til at jeg tror IOTA blir så bra. Instant transactions :wink:

Det han sier der er jo så bullshit… ja enig gull er teit, men det meste har en veldig reell verdi for folk. Selv affeksjonsverdi er en verdi. Krypocoins i seg selv har ingen verdi uten det folk er villige til å spekulere i dem og en fortsatt begrenset bruksområde. Det er ingensomhelst form for garantering av kryptocoins.

Myndigheters garantering av valute er en veldig bra ting, noe som kryptofansen ikke skjønner eller har glemt. Men så er de aller fleste av dem ulike grader av anarkister også da…!

men har egentlig USD en verdi da? Det eksisterer jo uendelig mange.

2 Likes