Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Å wow, en 8 punkts liste…!
:wink:
La oss se litt nærmere på den:

Så da står det igjen hva? At gull har verdi så lenge folk synes det er pent å se på, og at vi antagelig har nok gull til å fore elektronikk industrien i noen tusen år…

:smiling_imp:

Ikke gull i hvert fall!

Det der har da ingenting med pengesystemet i seg selv å gjøre, men alt å gjøre med hvordan myndigheter, banker og næringsliv er organisert.

Ingenting er garantert…

Trekk i fra inflasjon så tror jeg i hvert fall det er liten sannsynliget…

Jeg setter det selvsagt litt på spissen, og de gullfrelste er om mulig enda gærnere enn de kryptofrelste så who knows…

For de av dere som ikke helt har troen på kryptovaluta, anbefaler å se fra 14:30 til 20:50 av videoen under.

2 Likes
  • Egenskapene gir verdi, mann. De definerer jo bruken!
  • Nei, vi diskuterer ikke om verdien på gull er over, men om det er sannsynlig at kryptovaluta kan ta en lignende rolle.
  • At det kunne byttes mot gull har noe med saken å gjøre da det viser at inflasjon er totalt ute av kontroll. Gull derimot er ikke utsatt for inflasjon og kommer til å stige igjen når folk blir redde
  • “Forfengelighetsargumentet” som du kaller det, er like fult sant og nok en “egenskap” som gir verdi. Du kan si det samme om diamanter…
  • At Kina har gigantiske reserver av gull sier da selvsagt noe om at det har verdi. Dette er en strategisk investering
  • Da ender jeg til slutt opp med å sitere meg selv siden det er det eneste spørsmålet du ikke har “besvart”:
2 Likes

Det har alt å gjøre med pengesystemet vårt. Du kan ikke printe gull eller bitcoin. Du må tilegne deg litt fundamental kunnskap om pengesystemet vårt.

3 Likes

Fy søren detta er addicting, jekla mye action hele tiden på disse kryptotradingsplattformene! Og chatten er hilarious…

:grinning:

Du kan ikke trade ETH/USD direkte på Bitmex sant, kun Bitcoin som kan trades direkte mot USD?

Jepp, derfor viktig å hedge seg tenker jeg :slight_smile:

Ja, men det ser ut som det blir lite gunstig å trade noe annet enn BTC/USD med metoden jeg kjører. Egentlig ønsker jeg å trade ETH, kjenner denne best, og den går suverent mest i rykk og napp. Men ofte følger Bitcoin til dels samme mønster.

1 Like

Det er så uendelig naivt å tro at dette bare har med pengesystemet å gjøre…

Så udugelig og korrupte politikere, ultrakynisk næringsliv og generelt alt av svindel og faenskap skal liksom forsvinne bare alle går over til kryptovaluta? Jada…

1 Like

Oppdatering: Kontraktene på ETH og LTC løp ut i dag. Pluss jeg realiserte XBT før et funding gebyr ble belastet. Totalt ca 10% i minus.

Satte i gang å selge igjen med en gang, litt bredere selv om det er litt liten omsetning i de andre altcoinsa:

  • 50% XBTUSD 5x
  • 10% ETHU17 10x
  • 5% LTCU17 10x
  • 5% XTZZ17 2x
  • 5% QTUMU17 2x
  • 5% XRPU17 10x
  • 5% DASHU17 10x
  • 5% XMRU17 10x
  • 5% EOSN17 2x
  • 5% SNTN17 2x

Edit: Ca 10% i pluss per nå
Edit2: Likvidert i EOSN17 og XTZZ17… for liten omsetning og stor spread så funker ikke med marked orders og giring, men måtte prøve :slight_smile:
Edit3: Gjør ei kule på ETH nå! :slight_smile:

4 Likes

Bull?

3 Likes
1 Like

Minibanker og enklere systemer for å veksle inn fiat til krypto er nøkkelen til massen. Helt soleklart. Men sikkerheten blir da enda viktigere.

1 Like

Litt recovery i løpet av formiddagen i dag, men jeg er fortsatt ca 25% i pluss overall.

Som Morti sier, ja krypto må bli mye enklere og sikrere skal det nå ut til massene. Og jeg tror cluet er som det står i Larsens link, at det er egen-etablerer og utvikling av dedikerte blockchain teknologier som er tingen, adoptering er utopi. Ingen seriøse store aktører gidder å være avhengig av et system som for eksempel bitcoin så mye surr og rot som det er med det…

https://www.cryptocoinsnews.com/iota-spearheads-dlt-research-in-norway/

1 Like

Blockchain er MYE mer enn bare kryptovaluta

IOTA er svaret! Hilsen evangelisten.

Nogen her der har et godt øje til en coin med mcap helst under $ 10 mill. Med et par gode ting i pipelinen? Skal have investeret lidt High risk Capital :smile: