Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Eg vurderer sterkt Ä gÄ over til litecoin til bitcoin har roet seg. Ethereum fÞlger mye retningen til bitcoin sÄ ikke trygt Ä vÊre i den heller. NÄr gjennomfÞrer bitcoin splitten sin?

Liten oppdatering. Var godt i pluss, men selv 50% overall gevinst pÄ innskutt er ikke det jeg er ute etter egentlig sÄ har latt mesteparten stÄ. RÞk ut pÄ et par til av altcoinsa, og sikret gevinst pÄ en hÄndfull av dem andre. MÄ kjÞre litt annen strategi pÄ de med lav omsetning og hÞy spread, pluss sÄ gidder jeg ikke fÞlge med pÄ alt som skjer rundt dem sÄ da blir det litt uberegnelig.

Sitter nÄ med Etherium (10x) og Bitcoins (5x) shorts med hhv +106% og -8 %.Ser ut som det kan rase litt nedover igjen nÄ sÄ lurer pÄ Ä Þke pÄ litt.

Edit: Ganske sykt opplegg egentlig. Det er to trykk med musa sÄ kan du Þke fra 5x til 100x giring pÄ Bitcoins swapen feks


2 Likes

Hvor og hvordan shorter du krypto, cagey2?

Har en fÞlelse av at Bitcoin-kursen holdes oppe av alle som nÄ skal inn i krypto etter at euforien nÄdde almennheten. I tillegg til at man ofte mÄ kjÞpe bitcoin fÞrst for Ä handle annet krypto.

2 Likes

Her henger du litt etter, tror jeg. Jeg ville ikke brukt det som underlag til shorting. NÄ er det segwit2x/skalering (muligens hard fork) osv som skaper usikkerhet rundt bitcoin. Det begynner Ä bli mer og mer vanlig Ä kjÞpe annen valuta ogsÄ for Ä kunne kjÞpe de mindre kjente altcoinsene. Samtidig snuser Korea pÄ regulering og godkjenning av bitcoin osv. Ville anbefalt deg Ä lese mer om skaleringsdebatten om du tenker Ä shorte.

1 Like

Status blir kalt Ethereums killer app.
De ser for seg Ă„ bli en slags wechat - den kinesiske alt-i-ett-apen med chatteinterface:

Her kan du gjÞre alt fra Ä dele kart, splitte regninga, sjekke heatmaps over hvor mye folk det er i et omrÄde, se menyen & bestille mat selv om du er for sent ute til middagen med venner, kjÞpe kinobilletter, veksle penger, kjÞpe kryptovaluta, sjekke nyheter osv.

Jeg har lastet ned alpha, men vet ikke helt hva jeg synes om den ennÄ. SelvfÞlgelig vanskelig Ä si noe om potensialet til en (d)app som ennÄ ikke har utviklet noe sÊrlig funksjonalitet eller nÄdd ut til nok folk. Jeg kjenner dessuten ingen andre som bruker den, sÄ ganske begrenset erfaring, forelÞpig.

ForĂžvrig skjĂžnner jeg ikke meninga med at alt skal “tokeniseres”. Er en haug av ICOer der ute nĂ„ og mesteparten er nĂždt til Ă„ floppe
 Valgte selv Ă„ putte et lite belĂžp inn i IOTA, men har holdt meg unna bĂ„de steem og status

1 Like

Se litt lengre opp i trÄden. Er visst flere plasser en kan det. Jeg bruker nÄ BitMEX (men advarsel om vanskelig brukerinterface!). PrÞvde Gdax/Coinbase men de godtar kun amerikanere Ä fÄ margin mot USD, av en eller annen grunn stoppet eller aldri startet med BTC/EUR, ETH/EUR LTC/EUR margin selv om det stÄr i infoen


Til dere som handler pÄ Kraken, hvordan er spreaden her? Og noen som vet hvordan den er kontra GDAX?

Noen som har tenkt og ble med pĂ„ Ico’en til PillarProject https://pillarproject.io/.
Utrolig spennende project, med et veldig team bak seg. Twenty Thirty AG med David Seagal.
starter 15 juli varer 3 dager til 18. med cap pÄ 50m$
Kan kun vĂŠre med m ethereum.

Video som forklarer litt, hvis noen er interresert.

Litt lengre og bedre forklaring p[ prosjektet

Fikk gjort litt mer research. Har ingen platform enda bare en stor vision.
Kan hende han fÄr det til, men blir for stort sjansespill.

2 Likes

Uansett om det viste seg Ă„ vĂŠre ett luftslott inntil videre, takk for at du delte :slight_smile:

1 Like
  1. august blir spennende

NÄ er alt av kryptovalutaer pÄ vei ned. Og den siste tiden har kursen lagt i en nedover trend, i alle fall for ethereum og bitcoin. Hva skjer? Er den gode tiden over?

Jeg tipper det er i pÄvente av kaos 1. august da bitcoin will implementere en ny protokoll.
Noe som kan gjĂžre at noen mister alle bitcoins de har eller doble de.
SÄ vet man at problemer med bitcoin vil fÞre til problemer med andre valutaer, sÄ da er det nok mange som trekker seg ut.

Jeg flyttet det lille jeg har av ETH til VRM da jeg tror denne vil vĂŠre litt mer stabil.
Tenker Ă„ ha cash klart til 1. august og se hva som skjer.

1 Like

BItcoin holder seg ganske greit. Er de andre som synker mye.
Tror ikke det har med bip 148

PillarProject begynner og fÄ litt hype nÄ. Kan hende det ikke er sÄ dumt og ta et lite bet allikevel. Ser man pÄ youtube videon til jsnip4, fÄr man bli med pÄ presale m litt extra rabatt.

HÞres bra ut men vanskelig Ä implementere. HÞres ogsÄ litt ut som Status.im, men har ikke satt meg veldig inn i noen av dem
 SÄ forresten ingenting om presale med rabatt :slight_smile:

Det var derfor jeg ble litt skeptisk. Krever enorme penger og resserser og fÄ det til, om i det hele tatt mulig. Men er hypen der kommer den til og Þke i verdi uansett. Jeg kontaktet David Siegel, fikk vÊre med i presale m 10% extra tokens.

kan prĂžve og kontakte han direkte her om det er interresant.
mailto:[email protected]

eller sÄ videon til jsnip4 her. Vet ikke hvilken rabatt dem fÄr her.

Antshares, synes jeg er utrolig spennende om dagen og,
Pivx derivat av dash coin, Verge basert pÄ tor nettverket,
Spreadcoin for hver du eier vil du fÄ en tilsvarende med helium coin 1 august, helium jeg synes er mest spennende, etterpÄ sÄ beholder man begge og er plutselig med pÄ 2 cryptoer.