Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Det er bare å shorte i vei med moderate gir. Meget gode odds på dette frem til august.

Jeg sitter i XBTU17 og ETHU17 på BitMEX med 10x. Så kjører jeg litt XBTUSD opp og ned med enda høyere gir når jeg sitter foran pcen.

1 Like

Hvilke summer snakker vi her?

1 Like

Om de stenger bitcoin ute fra den store kinesiske brannmur. Så skal du se kursen falle… fort og mye.

1 Like

Den falt omkring $90 på kort tid for knapt 2 timer siden. Regner med det var da dette kom ut. Har hentet inn igjen halve fallet nå, men ser ikke bortfra større nedgang på kort sikt, spesielt med tanke på at 1. august nærmer seg.

Så mye at jeg fint kan ta et fullt tap, men likevel nok til at det er gøy å vinne. Pluss crazy giringsmuligheter gjør det jo ekstra spennende.

Blir ikke overasket om fallet vi kan se på kort sikt gir deg en Ferrari med giring og god timing :stuck_out_tongue: ett fall på kort sikt kan muligens redusere mengden minere som vil gi meg også bedre gevinst :smile:

1 Like

…Bitcoin mining is pegged at an estimated annual electricity consumption value of 14.54 terawatt hours. The average Bitcoin transaction requires 163 kilowatt hours of electricity, which is enough to power the average US household for about five and a half days. That would put Bitcoin on par with Turkmenistan, which ranks 81st when it comes to energy consumption of countries around the globe. Ethereum mining has annualized average electric consumption that is roughly a third of Bitcoin, or 4.69 TWh. The average Ethereum transaction requires 49 KWh, which is enough to power a US household for about a day and a half. When compared to global energy consumption, Ethereum most closely aligns with Moldova, which ranks 120th globally.

Så, en bitcoin-transaksjon koster 150 kr? Når det her kollapser, så kommer det til å kollapse brutalt.

2 Likes

Strømforbruket er forkastelig… Heldigvis finnes det alternativer som ikke trenger å mines!

1 Like

Fikk Tier2 på Kraken i natt… startet verifiseringen i mai :scream:

Bare å shorte som f… dette er penger på gata! Bare ikke gire for mye da volatiliteten er stor, og det fortsatt kan gå en del tid før kollasen skjer. Første mulighet er nok nå til 1. august.

Kjedelig hvis bitcoin først går 10x før den kollapser da :stuck_out_tongue:

Miningen er jo det som gjørr at transaksjoner proseseres. Strømforbruket ved kryptocoins er alltid og vil alltid være stort.

1 Like

Aldri i verden om det skjer. Kryptofansen fabler om dette, men er det realistisk? Nei. Men må sies at det er heeelt utrolig at ikke flere som sitter på mye bitcoins ikke har realisert gevinster i større grad. Men må komme før eller senere…?

Du har hørt om POS? Derudover er der mange andre måder at reducere strømforbruget ved POW også.

3 Likes

Joda, men dette er akillishælen til kryptovaluta slik vi kjenner den idag. Bitcoin er bare størst og merket problemen først.

1 Like

Gjelder ikke IOTA. Mener det finnes andre også…

Down bitches…

Henholdsvis ETHU17 og XBTU17

5 Likes

Casper PoS & Smart Contract Consensus Overview