Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hmm, penga skal rett ut så fort jeg får tilgang til dem hvertfall…

Hvorfor synker alle altcoinsene på bittrex nå?

Det går rykter om at Amazon skal akseptere Bitcoin. Det er en telefonsamtale kl. 23:30 norsk tid, altså om en time. Prisen gikk veldig i dag på forventninger på dette, men har falt etter at Amazon publiserte noe informasjon for en time siden, om helt andre ting. Når Bitcoin faller faller som regel også altcoins. Jeg tror nok det skyldes dette.

1 Like

Link til samtalen: http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?p=irol-eventDetails&c=97664&eventID=5264534

Press release. Står ingenting om Bitcoin. Setter en short, tipper vi skal noe ned på kort sikt da.

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=97664&p=irol-newsArticle&ID=2311817

1 Like


Kan noen forklare meg litt rundt dette ? Noe jeg lurer på er, hva skjer når for eksempel et gull graving selskap gjør det samme ?

Haha det er så idiotisk… gruveselskap med ICO og folk kaster seg på… verden vil bedras!

2 Likes

det verste med hele opplegget et at det mest sannsynlig strider med visjonen om desentralisering, litt sånn som Ripple…

Opp 50% før kl 12…Blockchain er fremtiden, nå kan dem selge det dem tar ut av fjellet direkte til kjøper, slipper leddet med oppkjøper… vil jeg tro ? Dette vil da øke inntektene på hvert gram, ingen dårlig ide i mine øyne.

som vi har diskutert tidligere kan det være positivt om en tolken tross alt har en underliggende verdi (i motsetning til fiatvalutaene)

Dette handler vel bare om hvordan man har gjort business, og effektivisering av den. Det blockchain gjør ( i mine øyne) her er å digitalisere mellomannen (tredjepart), det er klart at teknologien kan spare mange penger for enkelte bedrifter. Jeg skjønner at mange sliter med forandringer, mange kommer til å miste sine jobber på grunn av blockchain, men husk på hvor mange arbeidsplasser dette også skaper. Det blir for enkelt og ikke ta denne teknologien på alvor.

Gjør dette til at bedriften snur minus til pluss er det vel ikke så dumt ?

Blockchain tek er interessant men dette er bare bullshit!

Og det er tvert om det du sier om 3. part. De aller aller fleste som tar betaling i krypto legger i praksis til et ekstra mellomledd! De kjøper en tjeste som håndterer feks Bitcoin transaksjonen og konverterer umiddelbart til Fiat…

Hvorfor i all verden skal det snu driften til pluss??

Edit: Pluss 70%… jeg ler så jeg pisser på meg! :joy:

1 Like

Jeg kan lite om gruvedrift, dette må du nesten spør dem om. Tenk deg at du graver etter gull, dette gullet vil du selge fortest mulig så du kan forsette å finne gull --> gjøre jobben din. Du setter ansvaret med å selge gulle ditt bort til meg. Jeg kjøper gulle ditt for 80% av dagens gull pris, finner en kjøper og selger med 20% gevinst. Hva om jobben min kunne automatiseres, du har en tjeneste på din PC som finner en kunde og selger til riktig pris. Bam, +20% på bunnlinja.

Ja, det er verre en de fleste coinsa på bittrex . :smiley:

Blockchain er ikke bare krypto, det er en protocol det kan lages mye fint på. krypto er bare det som kom først og det folk bryr seg om, penger…

Hehe, fikset du det selv ?