Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

KursmÄl?

Starter Ä selge rundt 240 USD eller hvis vi fÄr en kraftig korreksjon pÄ over 25-30% (vil da selge pÄ rebounden nÄr vi nÊrmer oss en dobbel topp).

Edit: Tipper dette skjer i lĂžpet av mai. KjĂžper meg inn igjen etter sommeren.

SĂ„ du er ute av ETH du ogsĂ„ ja? Spekulantenes drĂžm denne ETH’en :wink:

Rettet den kommentaren til “etter sommeren”. Er ikke ute nei, venter som sagt pĂ„ det som stĂ„r over “Edit:” :slight_smile:

4000 USD har jeg ikke tro pÄ for bitcoin.

1 Like

Vurderer en posisjon i Viacoin.

Selv om det ikkenkan sammenlignes fĂžles cryptovaluta som Ă„ kjĂžpe valuta i masse land jeg aldri har hĂžrt om fĂžr, aldri har vĂŠrt i og aldri kommer til Ă„ ha noe med Ă„ gjĂžre. Komplett ulogisk altsĂ„, men med muligheter for hĂžy gevinst. Er bare et par uker siden jeg ble introdusert til fels vericoin og ethereum, og ethereum har vel doblet seg ca siden da. Men indag er den ned nesten 15%. Kanskje ned 30% inlĂžpet av dagen. Eller opp igjen. Helt random altsĂ„ fĂžles det som. Jeg har trua, men kommer aldri til Ă„ ha en opplyst formening i forhold til “markedet”. SpĂžrsmĂ„let er, kommer jeg til Ă„ se tilbake pĂ„ mulighetene vi har i dag, og ergre meg grĂžnn pĂ„ at keg ikke bare slo til og kjĂžpte litt her og der
? Ligger Bitcoin i 100’ om ti Ă„r liksom
? Jeg tror ikke de men tror kanskje noen av de andre kommer til Ă„ ha en sĂ„nn stigning pĂ„ ti Ă„r. Men her blir det som i aksjemarkedet - de fleste kommer til Ă„ gjĂžre det dĂ„rlig mens noen fĂ„ stĂ„r for hele stigningen i markedet. Eller - vil alle stige
? Selv tror jeg mange vil forsvinne, eller sĂ„ blir de ulike valutaene sĂ„ spesialiserte at man ser pĂ„ dem som en slags ulike produkter/medlemsskap eller tilsvarende. Man kjĂžper lktt av valuta X nĂ„r man skal kjĂžpe produkt/tjeneste X1 osv. Uansett litt vanskelig Ă„ vite hva som faktisk er greia. Mange folk med tilsynelatende god kunnskap men jeg kommer ikke unna tanken at alt som har med cryptosvingninger er litt random.

2 Likes

For min egen del har jeg fulgt med pĂ„ utviklingen av VeriCoin siden de startet i begynnelsen av 2014. Har fulgt bĂ„de deres roadmap og selve prisen pĂ„ kursen. Dette har gjort meg tryggere pĂ„ mine investeringer da jeg pĂ„ en mĂ„te “kjenner” til hvordan valutaen svinger. Kjenner ogsĂ„ godt de som stĂ„r bak denne valutaen da jeg har chattet med de via deres egne kanaler siden dag 1. Deres community bestĂ„r av en del trofaste fĂžlgere og vi har bĂ„de gode diskusjoner og mange gode forslag. Jeg begynte Ă„ snakke om VeriCoin her inne nĂ„r prisen lĂ„ pĂ„ 0,000027 hvor jeg ogsĂ„ selv gikk inn. Idag ligger kursen Ă„ vugger rundt 0,00008 - 0,0001, altsĂ„ en oppgang pĂ„ ca 160%.

2 Likes

HĂžres jt som en flaskehals

2 Likes

Det er et problem som kan lÞses ved Ä legge opp til bruk av mindre krefter pÄ Ä generere nye blocks antar jeg og er nok bare et tidsspÞrsmÄl fÞr det er lÞst enten ved endring for XBT eller med en annen valuta. Hvis tilgjengeligheten og funksjonene for Ä betale med kryptovaluta er sÄ god i 2020 at man kan betale med kryptovaluta pÄ Kiwi sÄ er det ingen vei tilbake uansett.

Hvis DNB nÄ er smarte sÄ legger de inn stÞtte for Ä bruke kryptovaluta i Vipps og lager den beste lÞsningen for Ä betale med krypto i butikker i Norge.

Om man kommer dit at man kan bruke kryptovaluta i butikk i Norge, vil man da slippe Ä betale skatt pÄ evt. gevinst?

Blir som all annen valuta, turisformÄl er skattefrie, men om du spekulerer utlÞser det skatt.

3 Likes

Men om det begynner som spekulasjon og gÄr over til vanlig bruk? Sett at jeg ikke realiserer noe gevinst fÞr jeg begynner Ä handle med ETH pÄ butikken? Hvordan defineres det da?

SÄnn lovverket er satt opp, kjÞper du 1000 dollas fordi du skal pÄ ferie, nÄr du er ferdig pÄ ferie veksler du inn restene og fÄr gevinst. Det er skattefritt.

Finnes ingen grense, du sier jo at du spekulerer. SĂ„ da skal du skatte for det :wink:

2 Likes

Det vil jo vÊre avhengig av hvordan skattereglene utvikler seg, sÄnn som det er nÄ mÄ du betale skatt pÄ gevinst uansett (om du mÄ det i fremtiden eller ikke vet vi ikke).

Da har jeg handlet litt small mcap coins for 20k pÄ Bittrex. Valget falt pÄ: XZC(https://zcoin.io) og PIVX(https://pivx.org/) Planen er Ä sitte til 2018 eller mer med mindre vi fÄr en boble som jeg kan selge pÄ fÞr den tid. Har beregnet at de kan falle 50% pÄ kort sikt sÄ mÄ vÊre forberedt pÄ Ä snitte ned om de faller dit.

FYI @YeNgs88

1 Like

Hvorfor akkurat de? zcoin mener jeg at jeg har plukket opp som litt interessant etter at crypt0 snakket om den pÄ youtube.

Bare fordi jeg ikke opplever dem som en scam i motsetning til mye annet og de ser ut til Ä lÞse et problem. Zcoin har fokus pÄ sikkerhet og anonymitet. Det er en viktig feature. PivX satser mye pÄ community og kan fÞre til masseadopsjon.

Liker godt dette:

Uansett blir det litt magefÞlelse pÄ disse som har relativt lav MCAP sammenlignet med top 20, men disse er jo TOP100 sÄ risken er ikke helt i taket.