Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Blir litt skeptisk pÄ BitMEX nÄr jeg fÄr denne pÄ en short. Noen som har opplevd dette?

Screenshot_1

1 Like

i-dont-mean-to-toot-my-own-horn-but

Vil tro neste bounce kommer i blÄtt skravert omrÄde. Mulig vi ogsÄ da kan utvikle en potensiell HS.

1 Like

Har du en stÞrre langsiktig pot ogsÄ Nocturne? Eller er det bare korte trades du driver med pÄ Gdax?

Ikke noen langsiktige posisjoner i noen av kryptoene pÄ GDAX. Har planer om Ä ta mange long posisjoner i alts men ikke fÞr vi ser en tydelig bunn. Etter min mening mÄ vi bryte ut av den fallende trenden og etablere en higher high fÞr jeg gÄr long. ForelÞpig blir det derfor bare kortsiktig trading.

Du kan forĂžvrig se min kryptofolio her:

https://beta.tekinvestor.no/t/nocturnes-kryptfolio/8246

Samtlige av disse er i ICO eller har avsluttet ICO men ingen er pÄ markedet enda :slight_smile:

1 Like

Inn long ved 8300, stop satt. 8300 ser ut til Ä vÊre grei stÞtte, og jeg tror vi snart vil bryte opp av denne wedgen. OgsÄ en del skjulte ordre ved 8250, sÄ jeg satser pÄ en liten bounce her snart.


EDIT: Kjedelig bounce, I’m out
 :sunglasses:

Satte min fÞrste short i dag! Var utrolig spennende! Trodde jeg brukte leverage men ser ikke slik ut nÄr jeg ser pÄ PnL. MÄ sette meg mer inn i dette i kveld @cagey2 - er det slik at man mÄ kjÞpe 10x det man har pÄ konto for Ä bruke leverage? Jeg ville bare bruke leverage pÄ deler av pengene pÄ konto, men det ser ut som den bare har utfÞrt en normal ordre.

Skulle kanskje puttet 5000 kontrakter og ikke 500?

Jeg leter forÞvrig etter en lengre shortposisjon, en teori jeg jobber med nÄ er denne:

Ga meg visst for tidlig pÄ den scalpen
 :laughing:

Ja, jeg er i ny short med 25x. Entry 8418 :slight_smile:

Edit: de dumme bullene kjemper mot. Kastet hÄndkleet :smile:

Det var noe med det Ă„ fĂžlge egne analyser


2 Likes

Ja, mÄ bare gÄ etter magefÞlelsen :slight_smile: Gikk long selv. Marginalt brutt ut av den fallende trenden.

Du kjÞper sÄ mye du Þnsker og bruker Þnsket leverage. Om du kjÞper 500 kontrakter med 10x leverage sÄ blir du trukket Bitcoins tilsvarende $50, om du skjÞnner hva jeg mener?

Men husk at alt du kjÞper/selger i en kontrakt blir lagt sammen. Og husk ogsÄ at du til en hver tid kan justere leverage pÄ Äpne posisjoner (gitt at du har dekning pÄ konto for Ä redusere leverage da), men vÊr veldig forsiktig nÄr du gjÞr dette!

Pro tips: Leverage kan justeres med flere desimaler om du trykker rett til hĂžyre for den berĂžmte/beryktede slideren

:wink:

1 Like

Takk for svar! Har testet bÄde 25x og 50x. Ble litt i meste laget. Gikk bra noen trades, dÄrlige andre. Sammenlagt ca. -50% til nÄ. Farlige greier! Enda verre at stoppene ikke trigges nÄr det raser som verst! Men skjÞnner hvor addictive dette er. Anbefales ikke for adrenalin junkies. Blir hekta av mindre.

Heldigvis bare penger jeg var forberedt pÄ Ä tape for Ä lÊre meg dette. Satser pÄ Ä hente inn igjen tapet pÄ neste trade! #famouslastwords :sunny:

2 Likes

God morgen folkens!

Det ble sent i gÄr med bÄde margintrading og teknisk analyse. Etter Ä ha diskutert med en del folk pÄ tradingview har jeg kommet frem til fÞlgende for mest sannsynlige scenario for veien videre:

Eller:

For en fantastisk analyse tenker du. Vel, det er ikke sÄ mye mer Ä si egentlig. Den stigende trendlinjen fra tidlig 2017 og den fallende trendlinjen fra toppen i desember er i ferd med Ä mÞtes.
Kursen har ikke noe annet valg enn Ä bryte opp eller ned nÄr den kommer inn mot slutten her.

Dette reflekteres ogsÄ av at trading-rangen blir mer og mer thight. Hvem vil vinne? Bull eller bears?

Personlig heller jeg mot 60% bulls akkurat nÄ, men dette kan fort endre seg. Jeg hÄper jo bears vinner. Det ville vÊrt sunnere i et lengre teknisk perspektiv (bekreftelse av den stigende trendlinjen, mer utvikling i det fundamentale i krypto-verden, Þkt akkumulering pÄ lavere nivÄer og flere langsiktige hoder osv).

Men vi fÄr se. Akkurat nÄ er jeg forberedt pÄ begge scenarioer og prÞver Ä sitte sÄ rolig som mulig (tradingen i gÄr med leverage har lÊrt meg Ä ikke vÊre for overmodig
 hÄper jeg :slight_smile: )

Dagens tekniske fĂžr ny uke:

  • Symmetrisk triangel i bĂ„de stĂžrre og mindre tidsperspektiv.
  • Symmetrisk triangel betyr at det er ubesluttsomhet, continuation.
  • Brudd pĂ„ opp eller nedsiden vil signalisere videre retning.

Bare Ă„ vente videre :slight_smile:

2 Likes

Blir det ikke i sÄ fall omvendt, at den stigende trenden nettopp brytes? Det er ikke det jeg hÄper pÄ :slight_smile:

Nei, jeg tenker vi skal ned og teste den (eller, det er det jeg hÄper) og fÄ en bekreftelse av denne (muligens dobbel bunn?) - men selvfÞlgelig, ryker denne snakker vi jo om en lengre bjÞrneperiode i krypto desverre.

Det er ogsÄ rykter om deathcross (50 dagers gjennom 200 dagers) som muligens vil skje ila. 1-2 uker. Om det skjer sÄ kan det bli veldig stygt. Det har bare skjedd 2 ganger tidligere, sist gang var i 2013
 :stuck_out_tongue:

Jeg trodde du mente i forbindelse med det symmetriske triangelet. Vinner bears da ryker jo stÞtten i den langsiktige trenden. Uansett, la oss hÄpe stÞtten holder og at death cross uteblir!

Nei, den langsiktige trendlinjen gÄr under triangelet, sÄ det er ikke all hope is gone om vi bryter ned fra triangelet. Sjekk chartet oppforbi triangelchartet, sÄ ser du trendlinjen fra i fjor. Jeg tenker vi vil bounce her om triangelet ryker.

1 Like

Brudd ned fra triangel. Ser ut som trendlinjen stÄr for test (fÄr prÞve Ä shorte denne!)

1 Like