Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Det gÄr unna ja, ser interessant ut nÄ, antar neste uke er avgjÞrende om motstandsnivÄet holder.
Ser pÄ weekly at man tester bunnen pÄ skyen (omtrent samme nivÄ som @Nocturne tegnet og at x9 holder pÄ Ä krysse x26

2 Likes

Jeg synes dette rallyet er litt merkelig. Synes ikke accumulation fasen har vart nÊr lenge nok. Hvis man sammenligner med bunnen i 2015 sÄ brukte vi ca. ett Är i den laveste tradingrangen fÞr rallyet begynte. NÄ har vi brukt ca. halvparten av tiden.

Men for all del, gratulerer til de som gamblet pÄ at dette var for realz. Forventer en test av $5800-6200 pÄ weekly fÞr sommeren. Er ikke helt grepet av Fomo i motsetning til en del andre - men jeg har tatt feil fÞr :slight_smile:

FÞler meg litt sÄnn:

5 Likes

sitti stille ibÄten og er happy jeg. facebook momentumet kan dra langt :slight_smile:

Hvor lenge varte forrige fase? Ett Är ca? Og hvor lenge varte den som var fÞr det? For ordens skyld sÄ har jeg lite oversikt og spÞr derfor. Av det jeg vet sÄ tok det ca et Är forrige gang. Og har inntrykk av at det varte en del lenger gangen fÞr der. Sitter derfor med fÞlelsen av at noe er i gang.

Fra hvilket nivÄ har du sitti stille? Gikk selv ut av alt nÄr eth var rundt 600 med tanke pÄ en bedre inngang igjen (med endel tap).
Kjenner at fomoen presser seg pĂ„ nĂ„ altsĂ„đŸ˜

Er personlig veldig bull pÄ krypto pÄ lang sikt. SÄ tenker om man har horisont pÄ 2 Är, sÄ er inngangen mindre viktig. Men hadde vÊrt fint med en liten dipp fÞrst.

1 Like

Tror nok det kommer en ganske grei dipp her til uken :slight_smile:

3 Likes

Har 80% pÄ posisjonen nÄ (handler ikke BTC direkte, men BITCOIN XBT via Nordnet).
Tenker jeg bare blir sittende - iallefall nÄ som det er sÄ mye bÞrsuro, BTC oppleves jo da som er noe trygg havn lol

Da var vi i gang igjen. Shortet $8155 - liten posisjon, men adder pÄ hvis den ryker hardt
 :slight_smile:

1 Like

Hehe, ja hÞrtes lurt ut Ä shorte nÄr trenden snur nÄ. Jeg har kjÞpt nok de siste mÄnedene, men kjÞper gjerne mer.
Tviler egentlig pÄ at du har shortet pÄ jeg innrÞmme, hvilken bÞrs shorter du via?

Sykt fristet jeg og mÄ innrÞmme det
 :smiley:

HÄper pÄ en korreksjon ned mot 6000-6500, med momentumet som er tilstede nÄ sÄ er det ingenting som tyder pÄ at vi skal under 6k igjen.Det globale volumet var rundt rekordhÞye 35 mrd usd i dag, i motsetning til mellom 10 og 20 mrd ved ATH i 2017.

2 Likes


Under 7600 er det strake veien til 7000. Balanserer pÄ kanten nÄ :slightly_smiling_face:

Shorter via Bitmex. Bare Ä scrolle oppover i denne trÄden sÄ ser du flere av tradene mine. Trader kortsiktig. Ute av posisjon nÄ med grei profitt siden jeg ikke skal fÞlge med i natt. PrÞver igjen i morgen om chartet sier den skal videre ned.

2 Likes

2019 har i hvert fall vÊrt bra. Har enkelte tokens og coins som har gÄtt 3x siden jeg kjÞpte. SkjÞnner nesten ikke hvorfor jeg gidder Ä ha aksjer lenger


Det er samme logikk / fĂžlelse mange av oss hadde i 2017. Var ikke like kjekt i 2018. Men timing is everything :slight_smile:

Ja vi som hadde erfaring med aksjer nĂ„r vi kjĂžpte krypto i 2017 sĂ„ jo at dette var en stor boble og solgte oss ut da det tok helt av, men de som kun hadde begynt med krypto og aldri rĂžrt en aksje kunne jo bare et ord: “HODL”. SĂ„ de ble taperne da.

Det som gjÞr meg optimistisk er at flertallet av amatÞrene nÄ er skeptisk og vil ikke inn i krypto. SÄ nÄ slapper jeg gÄtt av. Men om isbilen er forbi en dag og han i samme slengen anbefaler meg Ä kjÞpe krypto. Da kommer jeg til Ä selge absolutt alt!

1 Like

Men timing har alt Ă„ si som du skriver. Jeg synes krypto er enklere enn aksjer der. Enten gĂ„r det kraftig nedover i flere mĂ„neder eller motsatt. Aksjemarkedet har litt mer vansker for Ă„ bestemme seg. Man kan ha et par gode mĂ„neder med en grei opptjent gevinst, men sĂ„ finner Trump ut at han ville skrive noe twittermeldinger og vips sĂ„ er den gevinsten blĂ„st ut. SĂ„ jeg mener tiden er moden for forandring
 verden trenger et desentralisert system der ingen er “sjefen”. At en person i verden kan styre bĂžrsene opp og ned ved hjelp av Twitter er latterlig mtp vi er i 2019


2 Likes

Men volum i krypto er jo sÄ mangt. Ekstremt enkelt manipulert.

1 Like

Jeg opplever det ikke slik. Jeg har fulgt krypto tett siden hĂžsten 2017 og flere av kanalene jeg fĂžlger pĂ„ youtube, twitter og discord gruppene jeg er medlem av, er overbevist om at vi nĂ„ er i et bullmarked og at Bitcoin skal til 20k innevĂŠrende Ă„r og opp i 100k om 1-2 Ă„r. Det kan godt hende de har rett men hvis du kan litt om aksjer og markeder vet du jo ogsĂ„ at ingenting gĂ„r “rett opp”. Det er ikke bĂŠrekraftig i lengden. Mange av folkene i disse gruppene har aldri holdt pĂ„ med aksjer.

Jeg holdt meg unna krypto ekstremt lenge og brukte mye tid pÄ Ä lese meg opp fÞr jeg begynte Ä innvestere, desverre utelukkende i ICOer (da ICO boomen var pÄ sitt verste). NÄr mange av disse prosjektene endelig kom pÄ markedet hadde sentimentet snudd og jeg tjente vel pÄ 1/10 av disse.

Deretter gikk jeg over i Ă„ kun trade krypto og det var mye bedre for sjelen enn Ă„ vĂŠre long i noe som tilsynelatende ikke har en fundamental verdi. For all del, det er en god del av disse prosjektene som kanskje har livets rett (da snakker jeg ikke om Bitcoin) - men de har tilgode Ă„ bevise at folk faktisk bruker det og at man har adoption.

Uansett hvordan man vrir og vender pÄ det nÄ, sÄ er det ren spekulasjon som driver prisoppgangen, enten det er fordi man tror dette blir mainstream pÄ linje med internett, eller fordi man hÄper at noen er villig til Ä betale mer enn en selv pÄ sikt (greater fools theory). Det blir feil Ä sammenligne dette med aksjer for med aksjer har du stemmerett, du eier en bit av et selskap. Med krypto og tokens eier du i beste fall en asset noen er villig til Ä kjÞpe av deg, i verste fall eier du en bit med datakode som en kid i en kjellerleilighet har mekket pÄ gaming PCen sin.

Er positiv til krypto pÄ lang sikt jeg ogsÄ, men jeg er ingen fanboy som tror dette bare nÄ skal rett til himmels. Operer derfor kortsiktig til det motsatte er bevist :slight_smile:

3 Likes

Om du leser deg opp pÄ enkelte coins sÄ har man rettigheter der ogsÄ. Men hvor ofte har du brukt de juridiske rettigheten pÄ en aksje? GÄr selskapet konkurs sÄ er kreditorenes rettigheter mer verdt enn dine.
Etter et slikt krakk sÄ er det ikke uvanlig at de gÄr flere hundre prosent i starten. Blir akkurat som finanskrisa med aksjer. Mange av de coins og tokens jeg har kjÞpt. Hadde falt 96-99% ifra de jeg solgte de sist.
Men blir spennende Ă„ se. Det er jo uten tvil at mange coins og tokens vil bli verdilĂžse med tiden