Diskusjon Triggere Porteføljer

Kryptovaluta - Teknisk Analyse (2019)

btc-usd
Investeringer: #<Tag:0x00007f1afbe73bd8>

Lager en egen tråd til Bitcoin for teknisk analyse så kan man heller diskutere fundamentale og andre ting i den andre tråden. Denne tråden er forbeholdt teknisk analyse og bare det :slight_smile:

For å gjøre ting oversiktelig og mest mulig nyttig tror jeg det er lurt med noen tommelfingerregler.

1). Post hele chart når du poster (med prisintervaller og timeframes)
2). Forklar best mulig hva du ser i chartet (ikke alle skjønner strekene dine intuitivt!)
3). Oppgi targets / price ranges og begrunn disse i tekniske indikatorer og signaler.

Grunnen til at jeg skriver disse tingene er at jeg selv får mest nytte av å se på chart folk poster hvor de utdyper det de ser. Enkelte poster bare chart og en rekke indikatorer og tror alle skal forstå hva de mener med det. Diskuter gjerne folkens og se gjerne om det er noen standarder som bør innføres @pdx :slight_smile:

Her er et forslag til format:

Chart: BTC/USD
Exchange: Bitfinex
Timeframe: Hourly
Date 20.03.18

Etter å ha brutt opp fra den bratteste fallende trendlinjen (gul stiplet linje), har BTC møtt motstand på rundt $8600. Dett nivået er nå testet minst 3 ganger (ABC i chartet) uten at vi har klart å etablere oss over (lilla linje øverst).

På nedsiden er det noen kortsiktige støttenivåer på rundt $8440 og $8355.

Mine tanker:
Personlig tror jeg oksene enda er redde for å pushe denne høyere, og at vi kommer til å bevege oss mellom den grønne stiplede linjen (hvor vi formet toppen av stangen i flaggformasjonen jeg skrev om i går) og den lilla linjen til vi får et brudd på en av disse. Brytes den grønne med litt volum så er det veldig langt ned til neste støttenivå. Brytes den lilla på volum kan vi få rally opp mot $8800-9100 - sistnevnte som vil være potensialet i flaggformasjonen.

Rent teknisk tror jeg det ville vært sunt om vi gikk ned og testet den grønne linjen ($8200) for å sementere en potensiell ny bunn her, før vi går videre oppover.

Holder meg utenfor så langt dag og lar chartet få spille seg ut. En av de smarteste tingene jeg har lært av å daytrade krypto, og følge noen tradergrupper på Discord, er at sometimes the best trade is no trade :slight_smile:

9 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Synes det ser veldig pent ut nå. Mulig brudd opp fra taket i fallende kilde siden 06.03. Kan by på en oppgang opp mot 11k ish igjen.

Mnja, mulig. Jeg synes volumet ikke er helt DER enda. Men kan komme. Vil likevel ikke kjøpe noe annet enn etablert brudd over $8600 :slight_smile:

Edit: det “lille” flagget jeg tradet i går kan potensielt være et mye større flagg.

Synes det er vanskelig å se på denne long-term @holmes . Den er så volatil og uforutsigbar at jeg holder meg til daily og hourly. Men om man ser på weekly kan man fremdeles gjøre caset for at vi fremdeles er i en bulltrend, og at vi nå er i bunn av trendkanalen.

Samtidig skal vi ikke ha mer enn brudd på $8100, $7200 og $5700 før det ser meget stygt ut… :roll_eyes:

Det er mulig, men man bør være obs på begge scenarioene. Med tanke på media hypen vi har hatt og at hvermansen har funnet frem til bitcoin ville jeg vært ekstra forsiktig.

Absolutt. Sorry, trodde jeg hadde skrudd på logchart. Jeg trader bare, er ikke long på noen som helst måte i BTC. Er ganske greit å trade den og ikke ha noe emosjonelt forhold til om den går opp eller ned :slight_smile:

1 Like

Potensiell inside hammer hourly. Prøver den opp mot tak.

Edit: takk gud for stop loss :smile:

Edit II: Note to self - ikke sett SL så thight! :roll_eyes:

1 Like

Teknisk update

Fikk inn en pen trade i går når det tredje flagget gikk inn. Det var 3 av 3 på trades :blush:

Entry og exits:

Nå ser jeg for meg vi skal konsolidere før den går videre opp. På lengre sikt er det test av den fallende trendlinjen som står for tur. Dette vil skje ila. denne eller neste uke tipper jeg. Denne syretesten blir veldig viktig for veien videre de neste månedene. Bryter vi opp eller ned her? Følg med :slight_smile:

Edit: prøver en ny entry da vi har en inside bar på hourly + potensielt nytt bullflagg på gang.

1 Like

4 av 4 på bullflag trades! :slight_smile:

Tar korte trades av gangen. Føler vi er litt overextended på disse nivåene.

Entry: 9043
Exit: 9111

4 Likes

Lagt merke til en rising wedge. Ville gått short her om jeg kunne.

3 Likes

Veldig thight her på wedge’n. Blir spennende å se om den bryter opp eller ned herfra.

4 hours:

Hourly:

1 Like

Merk MA200 på daily.

EDIT: Ser ikke ut som vi hadde nok gass. Short på 8960.

Do not underestimate the power of the wedge. Og folk sier TA ikke fungerer :roll_eyes:

1 Like

Litt usikker her, gikk long 8900, og short igjen 8930. Handler med litt gearing, så noe blir det jo ut av det…

Neida, all good. Believe in the wedge :smile:

Som sagt… jeg må få fikset shorte-mulighet :smile: @cagey2

1 Like

Tror heller den skal opp og prøve seg på 9000 igjen.

1 Like

Hvorfor ikke bruke Bitmex? Eneste grunn jeg kan se er faren for å bli avhengig og gire for hardt…

Ja, jeg også. Den er vel der nå?

En må huske at bevegelsene jeg ser på er intradag. Jeg daytrader bare. Hadde jeg shortet wedgen ville exit vært rundt $8800 som du kan se av den hvite støttelinjen i chartet.

Er bear på kort sikt men bull på lang sikt. Klarer vi ikke ta ut $9200 denne gang heller kan det bli stygt.

@VargVemund Ja, skal overføre 1/2 parten av tradepengene til Bitmex… :slight_smile:

1 Like