Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Kan noen vennligst overbevise meg om Ä lukke long-posisjonen min fra 8 600USD? 9 500USD ser ut som target i mine Þyne, ser selvfÞlgelig noen smÄ bearish signaler, men Ä prÞve Ä trade pÄ disse har stort sett vÊrt en dÄrlig strategi de siste ukene. Wedger har bare brutt opp, og vi er ute av den fallende trenden. #HODL #MOON ogsÄ videre, ogsÄ videre? :thinking:

Her :slight_smile:

image

Edit: Lukket - fÞrste shorten pÄ ganske lenge som har gÄtt inn og betalt bra :slight_smile:

2 Likes

Hvad er mindstebelÞbet man trader med for at det hele ikke gÄr op i omkostninger?

DÊven til aktivitet det var nÄ pÄ krypto.

1 Like

Er veldig for balanserte innlegg her inne, og synes det er fint at man tar for seg nedsiden, men akkurat nÄ ser jeg ingen grunn til at 11 700USD ikke skal testes. Har hatt en del kriterier for at dette skal utspille seg, og alt har blitt oppfylt langt. GÄr selvfÞlgelig opp og ned pÄ veien dit, men jeg tÞr ikke Ä shorte slik ting ser ut nÄ. Jeg kan sitte flat eller long, men ikke short.

1 Like

Enig. Bra jeg skal bort i to dager nÄ sÄ fÄr ikke tradet noe sÊrlig. Blir interessant Ä se hva prisen er pÄ fredag :smile:

1 Like

Lite brudd ned fra trendlinje :

Noen med formeninger om stÞttenivÄer nedover?Er vel bare sunt med en liten korreksjon nÄ.

3 Likes

I mitt chart ser jeg stĂžtte rundt 9000 der vi allerede har bouncet (bunnen i stigende lineĂŠrt chart, i tillegg til at det samsvarer med tidligere topp). Videre ned har jeg rundt 8000 og 6700, men synes det ser bra ut forelĂžpig for at stĂžtten skal holde.

2 Likes

@Nocturne akkurat no! :stuck_out_tongue:

Hehe, typisk at nÄr det endelig krakker sÄ er jeg bortreist uten mulighet for Ä gjÞre noe som helst :smile:

HÄper folk skjÞnner at FOMO aldri vil betale seg i lengden. Man kan vÊre heldig men nÄr noe gÄr sÄ fort opp som krypto har gjort den siste tiden uten noe sÊrlig test av stÞttenivÄer er noen dÞmt Ä sitte igjen med svarteper.

Tror likevel ikke momentet er Þdelagt nÄ, det er en del nivÄer vi mÄ bryte fÞr vi kan si back to bear market. Jeg tviler litt pÄ at det skjer.

@Nocturne - ser pÄ 30 min chartet nÄ. Er det en falling wedge vi ser?


Jaha


1 Like

Sorry @arcone, blir ikke noen analyser pÄ
meg fĂžr tidligst i kveld. Kommer sterkere tilbake :slight_smile:

Har blitt sÄ godt vant med analysene dine :grin: :+1:

3 Likes

Kjekt Ä hÞre. Skal prÞve Ä fÄ tatt en titt i kveld!

1 Like

Da var jeg kommet hjem igjen. Det har jo skjedd en del siden sist. Wedge’n (som var bearish) fikk breakout pĂ„ oppsiden - men ble mĂžtt av sterk motstand. Kan tolkes som en fake breakout / bulltrap. Herfra fikk vi en megadump og fall ned til 8750 (!)

Etter det har kursen konsolidert. Vi fikk forsÞk pÄ brudd pÄ en kort fallende trendlinje (hvit strek i chart) men ingen follow-through. Dette betyr at folk avventer / er mer nervÞse enn ved tidligere dipper. I allefall min tolkning. Dette viser ogsÄ igjen i volumet (stÞrre salgsvolum enn kjÞp).

Hva skjer videre? Potensielt kan bull-trenden fortsette om vi klarer Ä holde den lilla pilen. De rÞde stiplete strekene viser stÞttenivÄer. 8500 tror jeg ekstremt viktig rent psykologisk. Vi konsoliderte ogsÄ en stund fÞr brudd opp herfra, sÄ den bÞr representere god stÞtte.

Ellers kan man trekke fra $100 nedover mot $8250. Dette nivÄet blir meget viktig da det krysser den fallende trendlinjen fra desember vi endelig brÞt opp og ut av. Om dette nivÄet ryker kan man hevde man er tilbake til bjÞrnemarkedet vi var i. $8000 og $7850 pÄ nedsiden ved en oversolgt dump burde gi god r/r om man er bull. Ellers ville jeg anbefalt Ä avvente her.

Ser vi pÄ 4-timerschartet kan vi fort utvikle en HS formasjon, med fall ned mot $8250-7850, og bounce opp igjen mot $9000. Skulle vi da ikke klare ta ut motstand pÄ $9000 og korrigere ned vil vi danne en hÞyre skulder. Men det er langt til dit og jeg gir det lav sannsynlighet slik ting ser ut nÄ.

Mest sannsynlig tror jeg vi skal lenger ned pÄ kort sikt. Hvor langt er jeg usikker pÄ, men mulig jeg skalerer inn en posisjon (long) om vi kommer ned mot den fallende trendlinjen (lyseblÄ strek). Ellers er det bare Ä vente og se.

4 Likes

Tror vi fÄr en tur opp mot 10K relativt fort :wink:

1 Like

Best om du ikke reiser noe sted fremover. Var lenge uten analyser nÄ :joy:

1 Like

Ser ut som @Nocturne bare var borte i forbindelse med den ukentlige oksejakta.

Typisk at det pumper nĂ„r du kommer tilbake ogsÄ ?

2 Likes

Hehe, mye mulig @choo - bjĂžrnen i meg ble litt sur fordi jeg gikk glipp av oksejakten sĂ„ han prĂžvde en short nĂ„ i kveld basert pĂ„ overkjĂžpt RSI nivĂ„er. Tenkte, om den kommer opp mot 9200 med disse RSI nivĂ„ene sĂ„ MÅ den korrigere, Fant meg et perfekt sted for Ă„ shorte i chartet, der hvor den har snudd fĂžr. Ville bare ha en quick scalp, sĂ„ kjĂžrte giringen opp mot 25x.

Slo bra til :slight_smile:

image image

3 Likes