Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈


Ville vÊrt noe forsiktig med Ä gÄ long her. Motstand ved 8580, kan bli siste toppen i rising wedge.

2 Likes

What’s good people? Har ikke tradet noe pĂ„ snart over en uke, sitter rolig og avventer. Er ganske rangebound - spesielt BTC / ETH. Ja, man kan fĂ„ de $3-400 poppene og dippene i BTC men det er likegreit Ă„ vĂŠre utenfor akkurat nĂ„ til vi fĂ„r en svar pĂ„ hvilken vei EQ vil bryte.

1 Like


Kan vel oppdatere med at vi nÄ har brutt ned fra wedgen. Et par fakeouts pÄ toppen, men som advart fikk vi ikke etablert oss over 8580. Ser 8280 som neste test. Synes vi i det stÞrre bildet etter rejection fra 10 000USD, har mistet en del bearish momentum. I mine Þyne er 7 800USD det aller viktigste nivÄet Ä holde for Ä forbli bullish, men synes det ser ut som at oksene prÞver Ä forsvare 8 000USD, og sette hÞyere bunner. Skulle vi klare Ä sette hÞyere bunner, stÄr jeg fortsatt for 11 700USD, men bryter vi under 7 800USD, vil 6 700USD-6 900USD vÊre god stÞtte.

4 Likes

Takk for lenken. Hvor mange andre platformer har urent mel i posen? NÄr skal vi fÄ et regulert marked pÄ linje med aksjemarkedet hvor man kan innvestere tryggere og ikke vÊre redd for at noen pÄ Seychellene skal stikke av med pengene dine? Saker som dette er grunn til at jeg bare har 15% og ikke 100% av pengene mine i krypto
!

Oppbevar krypto pÄ en hardware wallet:

https://shop.trezor.io

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s

Det ble spekulert i om BTC skulle til $3000 nÄr vi testet $6400 for 2. gang og fikk en velykket test og dette «mini bull-runnet» vi har sett den siste mÄneden. NÄ ser det imidlertid ikke sÄ bra ut rent teknisk. Jeg har hatt to targets i hodet, $7800 og $7200. Begge disse er testet men det har vÊrt lite kjÞpsvilje / lavt volum begge veier. Dette er bekymringsfylt. Det er ogsÄ mange fundamentale nyheter som er litt bekymringsfulle, ganske bra forklart av Bitraged i videoen under.

NĂ„ synes jeg han er i overkant negativ, men han har noen gode poeng, rent fundamentalt.

Men dette er en teknisk trÄd. Kan vi fÄ en bounce opp herfra? Mest sannsynlig. Jeg forventer det, men jeg tror vi setter en lower high pÄ weekly etter at vi nÄ fÞrst setter en higher low. Det Þker sannsynligheten for at EQ i weekly vil fÄ brudd ned.

Skal BTC til $3000? Hvem vet. Jeg vet bare at jeg sitter pÄ hendene og tar ingen bullposisjoner fÞr EQ gir bekreftelse pÄ bullish brudd. Det frister Ä shorte men etter at Bitmex har blitt anklaget for Ä drive med wash-trading holder jeg meg unna den exchangen.

Chart: https://www.tradingview.com/x/oDZg1ZrG/

Chart II: https://www.tradingview.com/x/py3n14KB/ (stadig lavere topper)

2 Likes

Ser ikke bra ut pÄ kort sikt disse analysene deres for min 100 dobling i Är :stuck_out_tongue:

Ja, det er for lite kjĂžpsvilje, for lite nye penger som kommer inn. Mcap setter i likhet med BTC stadig lavere topper (se chart II jeg postet i posten over). Jeg liker ikke utviklingen men jeg har personlig ogsĂ„ brent meg litt for mye i krypto til at jeg tar noen sjangser pĂ„ “hĂ„p” fremover. I aksjemarkedet kan jeg det, da ting alltid gĂ„r opp igjen pga. fundamentale. Kan krypto gjĂžre det samme? IDK.

Vi trenger noen skikkelig bull / hype news for Ä fÄ krypto pÄ kartet igjen, slik at nye penger kan komme inn? Jeg blir alltid litt betenkt nÄr folk snakker om Bitcoin i $100k eller 1 million. For at det skal fÄ den prisen mÄ jo noen vÊre villige til Ä kjÞpe for den prisen. Virker som folk av og til glemmer det :slight_smile:

1 Like

Slik 100k hĂžres ut for oss i dag hĂžrtes nok 20k ut for ikke altfor lenge siden. Men vi trenger en skikkelig bullrun og at “alle” snakker om det og vil vĂŠre med pĂ„ turen slik det var i desember :stuck_out_tongue: HĂ„per de store akkumulerer nok til etter sommeren sĂ„ de setter i gang kjĂžret hehe. Men inntil da “koser” jeg med deres analyser og grĂ„ter litt inni meg om knuste drĂžmmer. Heldigvis sikret innskuddet ca, hvis ikke hadde jeg nok holdt meg borte fra denne trĂ„den!

Jeg prÞver alltid Ä se pÄ worst og best case scenario - og det som er beskrevet over er jo worst case scenario i min bok. Best case sÄ har du fÄtt en higher low pÄ daily og vi skal opp litt i helgen :slight_smile:

2 Likes

hvor skal vi nÄ da, falt ned under rÞde streken 7290.

Mnja, mulig dobbel bunn i 4-timers + ganske lave RSI nivĂ„er. Har historisk sett vĂŠrt bra kjĂžpstidspunkt men ville kjĂžrt veldig thight stop her. Ryker denne sĂ„ er $6400 re-test ikke usannsynlig ila. neste uke. Personlig tror jeg ikke man fĂ„r se noen “hojdare” fĂžr vi bryter den fallende trendkanalen vi nĂ„ er inne i.

1 Like

ETH begynner Ă„ bli rimelig “thight”: Kommer et brudd opp eller ned her.
Er klar for Ä kjÞpe om vi fÄr brudd opp. BÄde pÄ Nordnet og pÄ Gdax
 :slight_smile:

HÄper egentlig vi fÄr brudd ned sÄ vi kan laste opp under $500.

2 Likes

Kom vel et lite brudd nÄ :open_mouth:

Det skjer nok ikke med det fÞrste @NoBrain . Tror vi nÄ setter en HL pÄ weekly. Dvs. vi nÄ skal opp mot ca. $8.4k. Alt under dette er en weekly LH. Jeg avventer en reaksjon ned her nÄ og kommer til Ä scale inn long.

Misset ETHEREUM inngang pga. mĂžte jeg var i @Olee78 - hadde satt noen ordre men ingen av dem ble trigget. NĂ„ avventer jeg som sagt en liten pullback for inngang i ETH.

4 Likes

Har ikke vÊrt et skikkelig pullback enda, men tror ikke vi fÄr en pullback av den typen jeg forventer heller sÄ jeg begynner Ä scale inn snart. Pen konsolidering etter en bullpop som har holdt siden i gÄr er mer enn godt nok i min bok. Legger til at vi har en thightening range i timeschartet (ETH) og jeg tror vi skal ned en liten tur til omrÄdet i boksen her hvor jeg ogsÄ ligger med mine ordre.

4 Likes

Da kom dippen jeg har ventet pÄ. KjÞper meg inn :slight_smile:

2 Likes

Ble visst stÞrre dipp en antatt. RÞk ut pÄ SL :roll_eyes:

1 Like

PrÞver en ny inngang og lar den stÄ over natten. Satser pÄ vi har en higher low i 4-timers chartet og at vi skal opp til minst $605.

2 Likes