Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Hvor gikk du ut? SEC-nyheten ga en bra breakout.

Gikk ut rundt €415 - var altfor choppy uten noen som helst indikasjon pĂ„ breakout. Den brĂžt faktisk ned litt etter at jeg solgte - men ble reddet av nyheten. SĂ„ pumpen pĂ„ kvelden og tenkte dette mĂ„ vĂŠre nyhetsdrevet for rent teknisk sĂ„ det ganske stygt ut nĂ„r vi brĂžt her (indikert med pil):

2 Likes

https://www.coindesk.com/bitcoin-recovery-shows-promise-if-key-support-holds/

Vi fÄr nÄ se om dette holder eller ikke!

Grei analyse. Jeg vil ikke si vi er bull fÞr vi snur trenden pÄ daily. Minst. Tror vi fÄr bunn sub-$5000, og det kan skje alt ila. denne mÄneden, korreksjoner opp eller ikke.

Sorry, er veldig bear her nÄ :slight_smile:

Edit:

Anbefaler Chart guys om du liker crypto + TA. Har sansen for analysene hans:

2 Likes

ja!
Sitter og venter at 6$ skal brytes, sÄnn kan handle meg inn igjen under 6$ :laughing:

Takk for tipset!

2 Likes

Historisk er juli den dÄrligste mÄneden for crypto. Vi skal nok litt lenger ned fÞr det snur.

2 Likes

Jeg er enig. Kan se for meg det egentlig ikke skjer store bevegelser pÄ oppsiden fÞr til hÞsten. Innen den tid kan kursen ha gÄtt 20-30% lenger ned. Vanskelig Ä si, men BTC virker Ä vÊre helt kokt. Denne trendkanalen jeg tegnet pÄ torsdag har vist seg Ä vÊre ganske sÄ riktig. Har ikke tradet etter den da jeg ikke lenger orker Ä shorte pÄ Mex, men kommer til Ä prÞve spille oversold bounces fremover.

2 Likes

Til vi fÄr inn mer volum i krypto kommer bear-trenden til Ä fortsette. Volumet er virkelig det som burde vÊre mest bekymringsfylt for de som ser etter en entry. Mitt target, basert pÄ trendkanalen, er ca. $4800. Har tidligere vÊrt en topp som har blitt brutt og burde derfor gi litt stÞtte pÄ kort sikt.

Edit: her fÄr man presentert en del bear-cases. Selv tror jeg ikke vi skal sÄ lavt
 :roll_eyes:

4 Likes

Er dette bare en bounce, en fake break-out?

For tidlig Ă„ si
 slik volumet er sĂ„ er det ikke sĂ„ mye som skal til for Ă„ flytte kursen. Det er sĂ„pass langt opp nĂ„ til vi kan si “trenden er snudd” at jeg ikke bryr meg nevneverdig om denne bouncen fĂžr vi kommer over noen motstandsnivĂ„er ($7200-7300 og $7800).

3 Likes

Takk! for oppklaringen Nocturne

Brudd pÄ den store fallende trendlinjen - ca. $7800 - vil vÊre veldig bullish. Det er absolutt muligheter for noen trades underveis, jeg synes bare det er litt kjedelig for tiden og bruker (for) mye tid pÄ VM sÄ helt greit for min del at det ikke skjer veldig store ting i Krypto :slight_smile:

Par linker jeg pleier og fĂžlge med TA

Nic trades legger ut gratis video hver mandag, eller sÄ kan man abonnere sÄ fÄr man daglig

Rick med kontinuerlig analyser liggende, gÄr mest pÄ utbrudd

Kommer til Ä scale inn i LTC eller ETH om BTC klarer Ä bryte 26 dagers EMA (rÞd linje). Denne ligger pÄ ca. $6200. Men det ser ikke pent ut, rent teknisk og egentlig hÄper jeg pÄ en sidelengs / ned trend mot $4800 og begynne Ä scale inn rundt der.

1 Like

NÄ ble jeg litt utÄlmodig men det er flere ting som roper kjÞp pÄ kort sikt her sÄ jeg har tatt en all inn posisjon i ETH. Forventer at volumet nÄ vil komme og kjÞre denne opp eller at vi fÄr en leg til ned. KjÞrer en thight stop (-3%) pÄ denne og lar den stÄ ut dagen hvis jeg ikke ryker pÄ SL.

  • RSI historiske bounce nivĂ„er
  • Godmode i ferd med Ă„ gi bullkryss
  • Stochastics krysset akkurat bullish, trenger bekreftelse

@cagey2 - ref. samtalen pĂ„ chatten, vi fĂ„r se hvor bra TA virker da :wink: MĂ„ten jeg trader pĂ„ er at jeg bruker det som en guide sammen med ordrebok og sentiment pĂ„ Discord og Youtube etc. Det er ingen “fasit” og som du ser er jeg kjapt ute med Ă„ ta tap dersom traden gĂ„r feil vei.

Edit: entry €378 / RT: €384.

3 Likes

Krysser BTC 12 og 26 dg. EMA sÄ vil vi lett komme over $6000 igjen og det tror jeg vil trigge en short squeeze. ForelÞpig er volumet magert, som en anemisk vampyr som venter pÄ blod
 :japanese_ogre:

2 Likes


Er dette vi har ventet pÄ, dette bruddet opp?

Ladies and gentlemen - I give you, The Short Squeeze :smile:

@cagey2 TA FTW baby :wink:

4 Likes

Jeg gikk ut pĂ„ €391, var lurt mtp. hvor kokt RSI ble. Men blir ikke overrasket om vi nĂ„ skal opp i noen dager
 :wink:

Inn igjen pĂ„ €387. Ser ut som et bullflag pĂ„ gang. Savner volum men tror ikke pĂ„ noen major dump nĂ„ mtp. squeezen vi fikk. Flere jeg chatta med pĂ„ discord som ble rekt. FĂ„r se hva som skjer i natt :slight_smile:

1 Like