Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Kan ogsÄ kjÞpe kjapt her:

https://www.kaupangkrypto.no/

Er pÄ ferie selv @Ginzink sÄ har bare fulgt sporadisk med men ser ut som sentimentet har snudd i det korte bildet. Daily trend er i ferd med Ä snu, weekly ser fremdeles bearish ut, men det er naturlig mtp. nivÄene som skal tas ut her fÞr vi er bullish.

@theroger er spot on med bÄde formasjonen og fundamental bakgrunn for denne.

Kikket kjapt pÄ chartet og volumet er overbevisende nok til at jeg kommer til Ä prÞve en swingtrade ila. uken hvis vi konsoliderer ned mot $7000-$6800 range. Litt stress Ä trade i ferien, derfor jeg har vÊrt litt AWOL de siste to ukene men er tilbake for fullt f.o.m neste uke :wink:

3 Likes

Takk :slight_smile: rimelig surt at btc er opp 17% mens man sitter hjelpelÞs og venter pÄ at pengene skal komme pÄ bÞrs
 Men nÄ har jeg verifisert konto og kan bruke straksbetaling neste gang. Burde gjerne ordnet coinbase konto ogsÄ, men vil samtidig bidra til volum pÄ norsk bÞrs.

Men tilbake til ta sÄ er det ikke skummelt Ä handle asap nÄr midlene er pÄ plass ser det ut som :slight_smile:

Kommer helt an pÄ horisont / strategi. Skal man vÊre langsiktig er now a good a time as any. Men vi er fremdeles i en fallende trend pÄ weekly og mÄ over 10k for Ä snu denne.

Selv ville jeg ventet pÄ et pullback til minst $7000, den er rimelig overkjÞpt i de kortere tidsbildene, men jo hÞyere den gÄr, jo hÞyere vil vi sette en higher low.

1 Like

Du spÄdde jo nedgang fremover nÄ Nocturne? Og nÄr vi er over 10k mÄ vi vel over 12k for Ä bekrefte den neste oppgangen? og nÄr vi er over 12k mÄ vi vel over 20k for Ä ha bekreftelse pÄ kjÞp eller? og sÄnn gÄr no dagene
 :stuck_out_tongue:

Analysen min fra 14 dager siden traff bra da jeg spĂ„dde at vi skulle teste taket opp mot 8000. Kursen mĂ„ fortsatte bryte dette taket for Ă„ avgi kjĂžpssignal pĂ„ lengre sikt. Tradingmuligheten var opplagt da OHS’en sĂ„ ut til Ă„ fullfĂžres. NĂ„ ville heller jeg ventet litt til enten pullback til 6800 eller brudd fra nedgĂ„ende kile rundt 7800-8000.

2 Likes

PĂ„ lang sikt er trenden fortsatt ned. Post gjerne weekly BTC chart og vis meg hvordan man kan tolke det som annet enn bearish.

Jeg er bear pÄ lang sikt fortsatt, til vi bryter 10k. PÄ kort sikt sa jeg vi kunne forvente en leg opp til $7500 ved brudd pÄ 6.8, som du ser under.

Det som jeg har savnet er volum og dette er nĂ„ pĂ„ vei opp. Det betyr at man kan begynne Ă„ ta bullposisjoner igjen men det betyr ikke (i min bok) at man skal kjĂžpe og la det «stĂ„ til» fordi trenden er snudd i det lange bildet. Det har den ikke
 :wink:

3 Likes

Du venter til btc er over 200ma, for Ä gÄ bull posisjon? hvis ikke jeg tar feil Mr.Nocturne

Ikke helt @vesa - jeg avventer et pullback ned mot $7000ish, kanskje lavere for entry - jeg tror det er litt substans i det vi ser nÄ, uten Ä ha sett pÄ chartet veldig nÞye. Volumet ser i allefall til Ä vÊre pÄ vei opp, og det er det jeg har etterlyst hvis du leser de litt eldre innleggene mine. Men det kan godt vÊre det ikke kommer noe pullback fÞr senere og at den bare fortsetter opp. Er uansett litt pes Ä prÞve sjekke charts pÄ mobil her nede i «syden» sÄ stresser ikke. Er hjemme igjen neste uke og satser pÄ den ikke stikker fra meg fÞr den tid :slight_smile:

3 Likes

Hjemme igjen og back to business.

NÄr jeg nevnte brudd pÄ 10k som et viktig tegn - sÄ var det mtp. pÄ den lange nedtrenden vi er i.
Jeg er som sagt bear til vi snur trenden pÄ weekly.

Folk bruker ulike verktÞy / timeframes og vi fÄr kanskje dermed ulike resultater. Det viktigste er Ä vÊre konsekvent og endre nÄr man ser noe ikke fungerer som det skal. Jeg pÄ min side har hatt mye bedre hitrate med HH / HL mÞnster og ved Ä identifisere disse - enn ved Ä bruke MA / Bollinger bands eller RSI.

Med det sagt - hvis vi ser pÄ weekly sÄ har vi gÄtt fra en HL / LH eq pattern til Ä fÞrst forme en Lower Low (LL) til nÄ fÄ en bounce fra denne. Jeg forventer dermed at vi danner en LH et sted i den grÞnne boksen som skissert i chartet under. Sluttkurs og vending under 10k vil bekrefte dette. Brudd over 10k vil danne en hÞyere hÞy enn foregÄende hÞy (markert ved LH i chartet) pÄ ca. 10k. Derfor er dette nivÄet viktig for meg.

Men som sagt, folk ser pÄ ulike ting og det kan godt vÊre trenden nÄ er snudd for godt. Det vil tiden vise. I mellomtiden blir det bare kortsiktige posisjoner - muligens swing posisjoner, for min del :slight_smile:

3 Likes

Tror vi kan fÄ et pullback nÄ de neste dagene - blir overrasket om det ikke skjer. SpÞrsmÄlet er hvor langt ned. Kommer nok til Ä kjÞpe meg inn i bolker, muligens 25% av gangen.

Daily:

https://www.tradingview.com/x/Soe3kQdR/

4-hour:

https://www.tradingview.com/x/hEpbYoS9/

2 Likes

Tror den vil konsolidere sideveis i tid fĂžr videre oppgang i stedet for pullback.

1 Like

Ja, mulig scenario det ogsÄ. Legger merke til at daily RSI er pÄ vei over 70, sÄ kanskje en leg opp til (rundt 8 blank?) fÞr pullback? Avventer inngang uansett pÄ disse nivÄene. No risk, no reward :slight_smile:

Lenge siden den har hatt sÄ sterk RSI sÄ tror fort den kan bli liggende Ä slÄ hÞyt i RSI fremover. Sist gang den gikk over 70 var rundt Ärsskifte og den historien kjenner vi jo.

Godt poeng. RSI brÞt motstand nÄ, det samme gjorde kursen. Vi er pÄ $8000+ i skrivende stund.
Spennende Ä se om den holder over, eller om det kommer en dipp. IdÚelt vil jeg ha en retrace ned mot forrige stÞtte ($7300-7200) men gÄr nok inn med litt nÄ om den kommer ned mot $7700ish.

Historisk har den reagert ned ved ca. 80 RSI pÄ daily, men det er et stykke igjen til vi er der


Da snudde vi fĂžr vi kom opp i 80 RSI.

Litt for tidlig Ä si om dette er weekly LH som jeg skrev om for 5 dager siden. Hvis det er det, sÄ skal vi ned igjen, visuelt tenker jeg kanskje noe EQ kan forme her, ned mot $7200 som vil lage en HL.
ForelĂžpig sitter jeg fremdeles all cash men overfĂžrer kanskje noe til Bitmex ila. helgen for Ă„ kunne shorte. Vil gjerne ha den over $8200 for best mulig entry :sunglasses:

1 Like

Spennende set up - gikk inn pÄ $7920 i gÄr, overfÞrte det til Bitmex men fristet ikke Ä shorte sÄ longet 10x opp til $8130. Tilbake i cash nÄ. NÄ er jeg litt i tvil - tror ikke vi har sett toppen enda - i allefall om man ser pÄ 4 timers chartet som ser ut for meg som en omvendt hode skulder :slight_smile:

1 Like

Kult! Digg med action igjen.
Har RSI mer Ä gÄ pÄ nÄ da? Eller trenger den Ä puste litt fÞr videre oppgang?

Diver Ä backtester bitcoin og ser pÄ heiken ashi mÞnsteret. Noen som har erfaringer med dette mÞnsteret og hva annet det kan kombineres med?

Skal ikke overarmene da vĂŠre litt lengre enn her?