Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Det beror pÄ veldig mange faktorer - measured move fra hode til hals gir ca. $3500, men vi mÄ ikke glemme at vi alt er ganske tynt pÄ bÄde RSI og momentum, sÄ en evt. break kan fort gi en capitulation som fÞrer til at vi fÄr en kraftig rekyl opp igjen - sub 6k. Jeg tror ikke det skjer, men det er en mulighet.

En annen mulighet er at vi klarer Ä ta ut $6800 og etablerer en higher high pÄ daily etterhvert. Siden shorts er ganske hÞye pÄ pÊra og de fleste ble Äpnet i beltet 6.8-6.5k sÄ kan vi fort fÄ en ordentlig skvis om vi fÄr litt volum oppover her.

Jeg kommer derfor verken til Ä shorte uansett om vi treffer target eller hodle shorten om vi bryter halslinjen - beskytt kapitalen og ta gevinst nÄr du kan er min strategi her :slight_smile:

Edit: @vesa - ja, fÞlger med pÄ Weekly. Det var en av grunnene til at jeg ikke var bull nÄr flere andre var veldig bull i sommer. Weekly hadde nettopp laget en lower low og Ä da tro at man skal bryte 10k var ganske usannsynlig fra et teknisk perspektiv.

Desverre er det ganske mye skade pÄ dette chartet sÄ det vil ta lang tid fÞr man kan snu trenden pÄ weekly - jeg ser for meg at vi nÄ lager en lower high ila. denne uken fÞr vi forts. nedover som sagt.

2 Likes

FÞlger med pÄ daglig Heikin Ashi bars og ser at om vi klarer over 6330 i dag sÄ kan det tyde pÄ trendskifte. Noen som har erfaring med Heikin Ashi for Bitcoin?

Virker som alts massakren inkl. Eth fortsetter


Det er et blodbad uten sidestykke
 synes synd pĂ„ de som har HODL’et siden januar. Det kan ikke vĂŠre lett. Selv sitter jeg med en del alts som jeg har “glemt”. Dette er heldigvis veldig smĂ„ posisjoner ifht. det jeg trader med og det jeg har i aksjer, sĂ„ penger jeg har rĂ„d Ă„ tape. Men jeg er veldig glad for at jeg ikke gikk tyngre inn nĂ„r den verste hypen var. Hvem hadde trodd vi skulle se priser pĂ„ september 2017 nivĂ„ 1 Ă„r senere?

image

2 Likes

JEG! :slight_smile:

Begynte Ä shorte bÄde Bitcoins og alts i fjor hÞst, men var da som kjent alt for tidlig ute


:frowning:

Kanskje det er nÄ det snur? Virker som de fleste er bear nÄ :rofl:

5 Likes

Har tenkt samme tanken, men redd for at det biter meg sÄ jÊla i rÊven :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er mange som er inne pÄ den tanken, desperasjonen begynner mange Ä fÞle pÄ, noe som er et typisk bunntegn. Historisk har mange smarte (eller dumdristige?) mennesker tjent godt pÄ Ä hamstre pÄ bunn. Desverre vil bare tiden vise nÄr bunnen var. ForelÞpig er det nok lurt Ä vente til man ser trenden har snudd - selv om man da kanskje gÄr glipp av x- antall prosent?

2 Likes

Fytti for et blodbad, ETH fÄr kjÞrt seg nÄ. Bra man sitter pÄ gjerdet! Frister litt Ä gÄ inn igjen nÄ snart, men lett Ä bli brent ja


Solgte unna en del i januar, gikk inn nÄ. Finfine priser.

2 Likes

Good luck. High risk - forhÄpentligvis high reward.

Ganske kritiske nivÄer for Bitcoin i allefall. Ser ikke ut som kjÞpsviljen er der (ennÄ i allefall).

Eneste positive jeg kan se er at hvis dette er bunnen denne uken, sÄ har vi satt en higher low pÄ weekly chartet ifht. forrige low
 :smile:

2 Likes

BTC har snudd pĂ„ 15’min chartet (HL / HH) - er inne i ETH med en 50% posisjon. Venter og ser om vi ogsĂ„ snur pĂ„ hourly fĂžr jeg evt. fyller pĂ„. KjĂžrer SL pĂ„ ca. 2% av entry.

Edit: gikk inn i BTC ogsĂ„ med resten. Mulig 15’ min bullflag.

2 Likes

Stoppet ut av ETH. Regner med Ä bli stoppet ut av BTC ogsÄ. Virker ganske tung enda.

1 Like

La oss se om HL / HH mĂžnsteret holder :slight_smile:

Edit: ute.

FÞler at dette er ikke slutten pÄ helvete helt enda. :thinking:

Pleier Ä komme en bunn som er ett hakk lavere enn det man tror er fÞrste bunnen. Da ofte pÄ hÞyere RSI.

Personlig har jeg brent meg litt for mye i dag pÄ Ä fange kniven at jeg skal la kniven vÊre til den treffer bakken. En ting som kan vÊre en grei indikator er nÄr 12 EMA krysser 26 EMA. Vi rejecter for tiden fra 12 EMA og mÄ over denne for Ä fÄ til et kryss. Her er to eksempler sist det skjedde (bullish kryss og bearish kryss):

2 Likes

Er ikke bitcoin +50% siden i fjor? Fremdeles mye Ă„ gĂ„ pÄ 

1 Like

Noen av dere som har fĂžrt over 18000 bitcoin til bitmex?? :stuck_out_tongue_closed_eyes: