Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Short squeez potensiale? Lenge siden det har vÊrt sÄ mange shortere :arrow_heading_down:

1 Like

Dette er tidenes short op for oss som ikke kom inn fÞr, eller sÄ blir jeg REKT nÄ :smile:

Sjekk antallet shorts som er Äpne. Det er nesten pÄ ATH. Ville vÊrt forsiktig med shorting nÄ.

Satte en short jeg nÄ sÄ fÄr vi se


Gjorde en 200% pÄ et par dager i forrige uke, sÄ -30% skrell pÄ en idiotisk long


2 Likes

Dette er en meget kvikk flip - har ikke tenkt Ă„ hodle denne shorten :slight_smile: Er raskt ute om det ikke snur.

Edit: der var jeg ute - OK gevinst :slight_smile:

2 Likes

Aldri kjedelig med Bitmex ass - perfect bounce hvis dette holder pÄ 26dagers EMA. Gikk all inn long 10x nÄ. Har en SL pÄ $50 (nÄ $75) - entry pÄ ca. 6.304. Wish me luck!

P.S - Broadening wedge in the making? (= BULLISH!) :grimacing:

image

As with any reversal, there needs to be an established trend to reverse. The descending broadening wedge can form on any time frame, and can mark the reversal of a short, intermediate, or long term trend. The odds of a breakout to the upside are at 79%, leaving only 21% odds of a break to the downside. At times the overall trend may actually be consumed entirely by the pattern, while at other times the pattern forms after an extended decline.

1 Like

Fortsatt short 5x, + 9% nÄ

1 Like

Ja, jeg lukket litt for fort pga. lunsj + jeg hadde litt for hĂžy giring (25x).
NÄ er jeg long og tenker vi kommer til Ä gÄ sidelengs en stund.

Der var jeg ute, ble 8% pÄ den traden :slight_smile:

Tar en pause nÄ.

1 Like

Long 10x fra 6370

Edit: Boom! +30% pÄ fem min.

2 Likes

NÊrmer vi oss ikke nytt fall? Relief rally (om det heter det) eller bull trap pÄ gang?

Uh, se det ja. Jeg tenkte sitte videre men sliter med Ä kjÞpe og ikke fÞlge med hele tiden sÄ da blir det heller kortere trades. Tenker fremdeles en short entry om vi kommer oss over 6.8, sÄ fremt shortene dekker inn!

1 Like

Ikke glem denne fra 2 dager siden. Vi er fremdeles i et bjÞrnemarked. Bryter vi og etablerer oss over 7.2k skal jeg bli bull igjen, men forelÞpig er jeg forsiktig. Det som er fint med Ä trade er at man tjener penger uansett hvilken vei det gÄr. I dag har jeg vÊrt bÄde short (+5%) og long (+8%).

Bare sÄ det ogsÄ er sagt, jeg vet ikke hvor hÞyt vi kommer nÄ med en evt. short squeeze og det vil i tilfelle invalidere HS-formasjonen. Men om shortene nÄ dekker gradvis inn slik at de roer seg sÄ kan det fort bli mange nye shorts som Äpnes litt hÞyere opp. Kortsiktig fÄr vi nyte litt bulltendenser!

Edit: kortsiktig er jeg pÄ jakt etter en ny long entry. Jeg forventer en 4 hr pullback. 12 dagers er i ferd med Ä krysse 26 dagers. Dette er ganske sjeldent og har historisk gitt ganske gode swing muligheter. En annen ting som taler i mot HS formasjonen over er at vi er i en nedtrend og slike reversals har mer signifikans i en opptrend. SÄ heng med
 :slight_smile:

2 Likes

Fy sÞren @cagey2 - det er 3/3 i dag! Inn pÄ 6304, ut pÄ 6367 - 25x = gainz!

#nervepirrende

Edit: chartet ser plutselig ikke sÄ bra ut. Blir spennende Ä se hva man vÄkner opp til i morgen!

1 Like

Ja, hva tenker dere gutter? Lite futt i denne oppgangen og glad jeg bare trader og ikke prĂžver Ă„ “treffe bunnen” i Bitcoin! SĂ„ lenge vi klarer Ă„ holde $6000 ser det OK ut, vi har jo potensielt en IHS?

Edit: gikk inn nÄ pÄ EMA kryss. Pen liten stigning her nÄ!

3 Likes

FÞler jeg har vÊrt ganske heldig, spesielt i gÄr med tradingen. PrÞvde Ä holde en trade lenger enn normalt og ble med opp til $6440 fra entry ($6300) men ble stoppet ut pÄ dumpen som kom i gÄr kveld.

NÄ prÞvde jeg Ä rydde litt i chartet og tegne linjene pÄ nytt og oppdaget en ting; volum er pÄ vei ned mens prisen er pÄ vei opp. Dette er bearish tegn og jeg er derfor forsiktig til vi bryter motstandsnivÄene pÄ oppsiden fÞr jeg gÄr inn long.

Blir nok bare korte flips til vi fÄr en avklaring pÄ retningen
 :roll_eyes:

3 Likes

Jeg orker rett og slett ikke nervene involvert med tradingen; det blir altoppslukende for meg. Klarer ikke Ă„ ikke fĂžlge med. Det skal sies at jeg ikek har noe sĂŠrlig Ă„ trade med heller nĂ„ om dagen sĂ„ det er jo en Ă„rsak, men jeg merker at det for meg er lurt Ă„ vĂŠre en hodler - det gjelder forĂžvrig ogsĂ„ aksjer. Jeg gjorde mange dĂ„rlige trades i fjor, stort sett fordi jeg fant “Noe annet” jeg ville satse pĂ„ enn den opprinnelig langsiktige beholdningen. Hadde jeg holdt meg til Ă„ vĂŠre langsiktig i noen aksjer istedenfor Ă„ prĂžve trading ville jeg hatt mye mer penger i dag, og ikke minst hatt mye mer tid til andre ting i fjor
!

Det skal sies at jeg i etterpÄklokskapens navn helt klart burde solgt meg ut av krypto i vinter. En av Ärsakene til at jeg IKKE gjorde det var fordi jeg hadde mange smÄ posisjoner, sÄ det ville vÊrt veldig pes, ikke minst med tanke pÄ skat. Men for Ä si det sÄnn: de pengene ligger der bare og ulmer og er tapt i mine Þyne. NÄr det kommer flere penger min vei skal nok en del av det inn i langsiktige kryptoposisjoner. Jeg har grunnleggende tro pÄ kryptovaluta som konsept. SÄ jeg kommer til Ä snitte meg inn over tid.

Uansett fÞlger jeg interessert med pÄ postene i disse trÄdene :slight_smile: Takk for underholdning og lÊring!

4 Likes

Det er absolutt nervepirrende og ikke alltid like gĂžy :slight_smile:

Markedet er jo helt texas, sjekk f.eks denne candl’en her:

Skjedde for ca. 2 timer siden, og det er en 15 min, candle med diff. pÄ topp og bunn pÄ $161. Den brÞt opp skapte et lite rush av kjÞpere men sÄ ble det plutselig tomt og kursen bare stupte ned. Det var mye mer volatilt enn det det ser ut som pÄ bildet.

Jeg tenkte Ä longe nÄr den gikk over 6500, men vipps sÄ var den pÄ 6550 som jeg husket i bakhodet som et motstandnivÄ sÄ jeg avventet pÄ pullback, sÄ raste det ned. NÄr den brÞt under 6500 tok jeg en short posisjon som jeg dekket inn ca. $50 ned med 25x giring. Det var ganske crazy men jeg sÄ av volum spike at dette gikk Ät skogen. Fikk heldigvis rett der men hadde den snudd hadde det vÊrt stygt.

Poenget mitt med dette innlegget er bare Ä bekrefte at jeg skjÞnner det ikke passer alle. Det er fort gjort Ä tape alt. HODL er ikke nÞdvendigvis en dÄrlig strategi om man har lang nok horisont heller :slight_smile:

If_you_invested10%20years%20ago

2 Likes

Avslutter uken med en interessant observasjon. Det trenger ikke Ä bety noen verdens ting, men tenker Ä dele denne likevel: siden toppen i desember har vi hatt stadig lavere topper. PÄ et tidspunkt ble denne nedadgÄende trendlinjen sÄ bratt at vi etablerte en slakere nedtrendslinje.

Denne slakere nedtrendslinjen brÞt vi opp og ut av ved sist rally og det morsomme er at den samme linjen nÄ har fungert som stÞtte pÄ vei ned igjen. Det blir morsomt Ä se om dette blir den samme linjen vi finner stÞtte i igjen, om vi faller nedover igjen under $6000 :slight_smile:

God helg folkens!

2 Likes

KjÞpe pÄ bunn her eller ved brudd gir hvertfall mulighet til Ä kontrollere stoppen.

1 Like