Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Hey @Bullishproof - visste ikke at du tradet krypto :wink: - Er det en falling wedge i ETH tenker du? Mener du brudd pÄ 302 eller brudd pÄ wedgen?

Jeg gjĂžr ikke det :slight_smile: fĂžlger bare med i ny og ne

2 Likes

For en merkelig uke. Prisen har ikke beveget seg nevneverdig men rangen og volatiliteten har gitt masse muligheter til trading. Personlig har jeg holdt meg unna, med unntak av noen smÄ skalper her og der - og tenker det kan avgjÞres nÄ ila. kommende dager.

Hva skal avgjĂžres?

Vi har bouncet i en range mellom 6200 og 6600. Brudd pÄ ett av disse nivÄene med volum spike vil indikere videre retning. I kryptoverden virker det som alle som trader BTC fÞlger med pÄ disse nivÄene. Det er satt massive posisjoner ved brudd pÄ begge sider, sÄ jeg regner med bruddet vil fÞre til enten panikk salg eller fomo kjÞp nÄr det oppstÄr.

FÞrste indikasjon pÄ bruddet kan komme allerede om 8-10 timer. Da avklares retning for dette triangelet. Regner med man kan gjÞre $100-200 pÄ denne, og mer om fortsettelsen gÄr i retning av brudd pÄ nevnte nivÄer.

https://www.tradingview.com/x/f4sdipwE/

3 Likes

Da fikk vi brudd opp av triangelet i natt, og forelÞpig har vi etablert en lower high pÄ 4 timerschartet.

Viktig at oksene holder dette nivÄet om vi skal se noe oppside her. Fremdeles 6650ish som mÄ brytes for Ä bekrefte videre oppgang.

1 Like

What’s poppin? Ingenting forelĂžpig, men set up her er veldig tydelig nĂ„. Brukt dagen i dag etter jobb pĂ„ Ă„ se x-antall TA videoer pĂ„ youtube, tegne charts og chatte i tradegruppa pĂ„ Discord. Sentimentet er at alle avventer brudd pĂ„ nivĂ„ene i forrige innlegg. NĂ„r vi bryter ett av disse nivĂ„ene kommer bevegelsen til Ă„ bli ganske stor (tror man). Jeg kommer nok til Ă„ vĂŠre vĂ„ken til vi fĂ„r et brudd (faren er at jeg sovner foran PCen :stuck_out_tongue: )

1 Like

Ser du har daglig heikin ashi bars. Har du noen andre indikatorer Ă„ kombinere det med? Driver Ă„ backtester og heikin ashi gir helt greit resultat

Hva er deres formening mot Mr.Rastani pÄ sin Monthly Ta? IfÞlge det han pÄviser, sÄ mÄ vi lukke over om 11dager, pÄ nedfallende trendlinjen han fremviser.

Bruker den mest pĂ„ 4hr ned til 15’min som er timeframes jeg ser mest pĂ„ (alt innimellom disse), og den har vĂŠrt litt hit and miss for min del men fĂžler heller ikke jeg har mestret den enda. Tester den opp mot vanlige candles for tiden. Helt tilfeldig den stod pĂ„ daily i det chartet. Gir et «finere» chart da :smile:

Bruker ellers bare RSI, MACD og noe som heter Godmode. Har eksperimentert med mange indikatorer men disse har gitt meg mest valuta for tidsbruken :slight_smile:

1 Like

NÄ har jeg ekstremt kort horisont pÄ mine analyser @vesa , og det er rett og slett fordi det er lettere Ä spÄ hva som sannsynligvis vil skje om noen timer eller en dag, ifht. uker eller mÄneder. I min erfaring sÄ er stort sett langtidsspÄdommer feil, med mindre det er helt Äpenbare formasjoner som alle har fulgt med pÄ over lengre tid som spiller seg ut.

Som Alessio sier i videoen: TA er sannsynlighetsberegning. Intet mer, intet mindre.
Det finnes ingen fasit.

Min personlige mening er at short-siden er overextended nÄ, og det er veldig farlig Ä shorte pÄ disse nivÄene. Det fikk jeg smertefullt erfare i april i Är nÄr vi fikk en short squeeze.

Jeg shortet likevel bruddet i gĂ„r kveld, men det var ganske safe fordi jeg visste det ville bli en flip. Var klar til Ă„ gĂ„ long ogsĂ„ om vi fikk brudd opp. Satt og ventet i over tre timer fĂžr det skjedde noe. Gikk inn pĂ„ 6420 da vi begynte Ă„ fĂ„ volum ned fra 6440, og fyllte pĂ„ med all in pĂ„ 6405. SĂ„ smalt det og vi fĂžk ned. Da vi brĂžt 6300 pĂ„ Bitmex men ikke pĂ„ Bitfinex chartet ante jeg ugler i mosen. Dekket derfor halvparten av shorten pĂ„ 6320 og resten pĂ„ 6285. Jeg sĂ„ den begynte Ă„ gĂ„ lavere men jeg var fornĂžyd med traden. Shorts chartet pĂ„ ‘Finex sĂ„ ogsĂ„ parabolic ut som i april, sĂ„ da var det best Ă„ gĂ„ ut. Gjorde ca. 20% pĂ„ noen minutter (timer hvis du regner med ventetiden da) fĂžr fees. Det eneste jeg gjorde «feil» her, var Ă„ ikke Ăžke leverage nĂ„r den brĂžt 6400, men det er ikke lett nĂ„r ting raser i sĂ„ stor fart, sĂ„ jeg lot det vĂŠre.

VÄkner og ser pÄ kursen og vi nÊrmer oss 6400. Hadde jeg holdt traden fra i gÄr kveld ville jeg altsÄ vÊrt nÊrmere break even enn 20% i pluss. Derfor trader jeg, og holder ting kortsiktig :wink:

2 Likes

The countdown is on. Jeg synes dette er like spennende som VM finalen :smile:

Har sendt inn forslag til NRK - Bitcoin prisen, minutt for minutt :smile:

5 Likes

Vi fikk brudd opp i natt? :slight_smile:

Shit, ble r-vp-lt i natt gitt
 stop loss fungerte jo ikke
 jaja bare min egen skyld burde jo ha skjþnt at det kunne skje (begge veier)
 REKT

Interessant at det virker som markedet utnyttet nedetiden pÄ bitMex da det umiddelbart begynte Ä stige.

WOAH! For en natt – another night in Cryptopia peeps. Aldri kjedelig. At folk blir avhengig av dette greiene er en understatement. Hva skjedde i natt spĂžr du? Vel, Bitmex gikk ned for maintenance (slapp av; det var planlagt) – men ikke alle var klar over dette (jeg advarte folk i trader chatten om Ă„ ikke vĂŠre i posisjon nĂ„r de gikk ned) – og hva skjer nĂ„r de er nede? Noen hvaler bestemmer seg for Ă„ pumpe prisen til himmels! En god del shorts blir REKT! Fun times.

Manipulasjon sier du? Ja, selvfÞlgelig. Krypto er fremtiden sier du? Nei, ikke sÄ lenge vi har uregulerte markeder med sÄ liten likviditet at noen med dype lommer kan presse prisen opp pÄ den mÄten og sabotere livene til en haug med shorts.

Men nok om det. Hva skjer videre? Rent teknisk er trenden fremdeles ned, og snart kommer avgjĂžrelsen pĂ„ en ny ETF som mest sannsynlig blir avslĂ„tt. Vil kursen da falle? I don’t know man. Det er for vanskelig Ă„ si. Shorts chartet er fremdeles parabolic sĂ„ det frister ikke Ă„ gĂ„ short. Long vet man at trenden er ned og ETF blir avslĂ„tt sĂ„ det frister ikke Ă„ gĂ„ long.

SĂ„ da sitter man der da, med cash, og venter til noe skjer :sweat_smile:

5 Likes


:laughing:

1 Like

Long 50x ETHUSD 285.8 pÄ BitMEX. Satser pÄ at dette slÄr til :slight_smile:

Edit: Blir REKT pÄ 283.1 :grimacing:
Edit 2: Kursen var innom 282.95 men ble ikke tvangssolgt.
Edit 3: REKT :laughing:
Edit 4: Ny long 50x ETHUSD 275.55
Edit 5: REKT. Ny long 50x ETHUSD 271.11
Edit 6: REKT. Ny long 50x ETHUSD 264.10

3 Likes

Lykke til! Ganske thight range
 lavt volum som BTC. Alle venter pÄ ETF avgjÞrelsen


1 Like

Vet du nÄr dette med ETF blir avgjort? Og hva tror du skjer med kursen avhengig av utfall?

Ny fakeout?

Jeg har flere teorier, men det blir jo bare spekulasjon fra min side. ETF’en blir avgjort senest i morgen. Det som er spesielt med denne er to ting 1). denne kan ikke utsettes slik CBEOs ETF ble. Dette er final review. SĂ„ blir den rejected sĂ„ er det kroken pĂ„ dĂžren for ProShares som stĂ„r bak denne. 2). Denne baserer seg pĂ„ futures, noe som gjĂžr at noen mener den har stĂžrre sjangse for Ă„ bli godkjent, siden tradingen vil foregĂ„ med kontrakter og ikke faktiske BTC. Det som er drit for BTC prisen pĂ„ sĂ„ mĂ„te er at ETFen egentlig ikke vil pĂ„virke den noe som helst. Men de fĂŠrreste vet dette.

Over til teoriene; fĂžrst litt om den merkelige prisutviklingen vi har sett.

Jeg tror noen hvaler prÞvde Ä fÄ til en shortskvis i gÄr men de lyktes ikke. I April nÄr det samme skjedde, sÄ fikk de follow-through og det ble starten pÄ en ny mini bull run. Denne gangen fikk de ikke med seg nok kjÞpere i markedet og de ble sittende med skjegget i den proverbiale postkassen. Dermed mÄtte de begynne Ä dumpe for Ä ikke sitte med all BTC som ble kjÞpt. Derfor fikk vi det kraftige fallet vi har sett i lÞpet av ettermiddagen og nÄ pÄ kvelden.

Hva har det med ETFen Ä gjÞre? Vel, de fleste tror denne blir rejected og shorts er derfor pÄ vei tilbake der de var i gÄr fÞr prisen pumpet. Jeg tror hvalene hadde en plan om Ä kjÞre prisen opp hÞyt og sÄ dumpe pÄ ETF news. Men det funket som sagt ikke.

Mitt idelle scenario nÄ er at vi fÄr en ETF rejection, en dump og en kapitulasjon ned mot 6k-5.9k. Her ligger jeg med kjÞpene mine. Mange vil Äpne nye shorts pÄ vei ned, noe som vil gjÞre at shorts vil gÄ parabolic igjen. NÄr hvalene da begynner Ä forsvare stÞttenivÄet, vil prisen gÄ opp og shorts som Äpnes mellom nÄ og 6k vil vÊre trapped. Disse begynner Ä dekke inn, sÄ gÄr kursen opp og de som shortet fra 6.5k og opp mÄ dekke inn. SÄnn vil korthuset til shorterne rase.

Hva om ETF blir approved? Vel, det samme scenarioet som beskrevet over vil skje, men da fra et litt hÞyere nivÄ. Det gjelder da Ä bare komme seg inn sÄ fort som mulig fordi selv om denne ETFen betyr nada i det lange bildet for BTC prisen, vil FOMO kicke in og nyhetsbildet vil vÊre preget av «First Bitcoin ETF approved» etc. Jeg tror ting da vil gÄ fort opp og med antall som er short nÄ skulle det ikke forundre meg om det kan snu trenden pÄ daily fra bear til bull rent teknisk.

Det er i allefall mine to Satoshis. HÄper det skjer nÄr vi er vÄkne da, sÄ vi fÄr det med oss. Drit ting alltid skjer nÄr det er ettermiddag i USA og natt her :stuck_out_tongue:

3 Likes
1 Like