Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Elsker nÄr det gÄr sÄ veien! Opp 80% pÄ denne traden. Eneste jeg angrer pÄ er at jeg ikke giret mer. Men skal vÊre fornÞyd med posisjonen nÄ og prÞve swinge den over en lenger timeframe.

EMA er i ferd med Ä krysse pÄ 4 hr chartet i ETH. Det pleier normalt Ä forÄrsake en stÞrre dipp.

Vil ogsÄ benytte anledningen til Ä ha en moment of silence for folk som ikke tror pÄ TA
 :smile:

5 Likes

Bare ikke ta en Aasen nÄ om det fortsetter Ä gÄ bra :stuck_out_tongue:

1 Like

@Ginzink jeg tror @Nocturne har lĂŠrt denne gangen, han tok pause etter Ă„ ha tapt 25%, i stedet for Ă„ dra en Aasen og satse de resterende 75%-ene mens man er i bad streek. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nei, har lÊrt veldig mye i Är. F.eks ikke trade nÄr man er emosjonelt berÞrt. PÄ ons-fre tapte jeg rundt 25% av konto som @Christian sier . Det var noen uheldige trades pÄ rad der og jeg ble litt revet med. Var drittsur og ville ragetrade men lot det vÊre. Tok helgen av; ingen chart, ingen analyser, ingen pÄlogging pÄ Discord for Ä sjekke hva status var. Det hjalp veldig ifht. Ä gjÞre som planlagt.

I gÄr nÄr jeg shortet pÄ 235 sÄ var det mange som mente jeg var gal og analysen feil. De mente den kunne bryte opp igjen. Jeg gikk derfor ut pÄ 230 men ombestemte meg og tenkte jeg mÄ stole pÄ min egen avgjÞrelse og gikk inn igjen.

Mange av de som trodde den skulle opp ble REKT (han ene jeg chatta med tapte alt, i overkant av 3 Bitcoins). Personlig har jeg doblet kontoen. Det er ikke en veldig stor sum men hjelper pÄ. MÄlet er Ä spille te long game. Ikke vinne jackpot i morgen. Planen er jo Ä kunne gjÞre dette mer permanent med tid og stunder. Det er det som motiverer meg og fÄr meg til Ä bygge bankroll.

ETHUSD

3 Likes

Som vi pratet om ellers, vel sÄ viktig er det vel at du har tatt ned gearingen og kjÞrer med tightere stop-loss. Fortsatt hÞy-risiko, men nÄ kan du drive pÄ i et par Är fÞr det er sannsynlig at du blir 100% REKT.

1 Like

Da har ETH nÄdd mitt target (202-201 low) men jeg var i mÞte og fikk ikke solgt. NÄ tror jeg vi har mulighet for en bounce opp mot $218 hvor jeg tror vi vil bli rejected igjen. Target for den bevegelsen ned fra $218 ville jeg satt ned mot $198-192. Range. Min inngang er sÄpass god at jeg ikke orker Ä trade denne rangen og sitter i ro. SL vil jeg sette rundt $220.

Edit: 21:40: der lukket jeg traden pÄ nÞyaktig 100%. a). Det var et veldig fint og rundt tall. b). Jeg aner veldig mange bull signaler i BTC chartet og det kan potensielt smitte over pÄ ETH. c). Jeg liker ikke pushe flaksen - og jeg fÞler jeg har pushet den ganske lenge i og med at jeg har holdt traden siden i gÄr.

3 Likes

Helt rÄtt!

1 Like

Ja, det var ganske kult - ikke bare at jeg lukket, men lukket rett fÞr den pumpet nÄ - og longet! :smiley:

Entry 212.50 - exit 215.

ROE

Fikk ekstra 15% (all in) .

Da gir jeg meg for kvelden
 :blush:

6 Likes

BÄde ETH og BTC i pennants nÄ. Breakout forventes om en til tre timer.

Er short i ETH nÄ pÄ 215.70. R/R: 2.5 til 1.

2 Likes

BOOM!

4 Likes

Har gÄtt glipp av en god del action pga. jobb men nÄ fikk jeg satt min fÞrste trade siden torsdag.

Short ETH.

Entry 1: 233.50
Entry 2: 230.85
Leverage: 5x

image

Edit: ut pÄ 229.40. Position closed.

1 Like

@Nocturne GÄ long pÄ 215?

SpĂžrs om den kommer ned dit? Synes $230 stĂžtten var veldig sterk!

NÄ har jeg ikke sjekket nivÄene siden jeg gikk ut men regner egentlig ikke med at det har skjedd sÄ mye. Det er en EQ som kan bryte sÄ fort volumet kommer.

Skjebneuke for Bitcoin og krypto? De siste ukene har trading vÊrt vanskelig. Vi er inne i en thight range pÄ bÄde weekly og daily og slik det ser ut nÄ sÄ kan det gÄ begge veier. Kommer bulls til Ä klare Ä bryte den lange fallende trendlinjen med lower highs som har vÊrt tilfelle siden januar og starte bullrun som alle har ventet pÄ i det som virker som en evighet?

Weekly:

Eller vil bjĂžrnene bli for sterke og sette en ny lower low for fĂžrste gang siden juni og krakke prisen ned mot avgrunnen?

Daily:

Game on!

5 Likes

Hver mĂ„ned kĂ„rer jeg det jeg kaller Teksperterℱ for noen av de mest populĂŠre investeringene vĂ„re :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fĂ„tt flest likes pĂ„ innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperterℱ fĂ„r ogsĂ„ en unikt merke pĂ„ profilen sin og et trofĂ©-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspertℱ i flere aksjer/investeringer, og trofĂ©et vil bare vises i trĂ„der der du er Tekspertℱ.

Her er denne mĂ„nedens Teksperterℱ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Nocturne (212 likes)
  1. @cagey2 (19 likes)
  1. @Jadda (12 likes)

Resten av topp 10:

  1. @vesa (9 likes)

  2. @VargVemund (9 likes)

  3. @Ginzink (7 likes)

  4. @olafg (5 likes)

  5. @Christian (5 likes)

  6. @Bullishproof (4 likes)

  7. @arcone (3 likes)

Gratulerer!

Endelig skjer det noe etter mange dager med sidelengs. Er inne i min fÞrste trade nÄ pÄ et par dager.
Ethereum. Oversolgt bounce. PÄ lang sikt ser det meget stygt ut. Ønsker Ä shorte fra 219-221 omrÄdet. Er long nÄ for en bounce opp dit. Entry 216.30.

1 Like

$ETHUSD

Ooooooooooh dette er sÄ THIGHT!

“Jimmy, I’m going in, tell my kids I love em”.

2 Likes

sÄ den mÄ bryte opp pÄ 6650 eller ned pÄ 6450 ila idag?

Nei, ikke i det hele tatt, de fleste jeg prater med ser pÄ 6830 og 6325. De nivÄene du nevner er likevel innenforbi EQ pÄ daily.

Den kan likegodt ligge her i denne rangen ut dagen i dag og i morgen og fÄ brudd ila. helgen. Eller mandag neste uke. Vi er i EQ pÄ bÄde daily og weekly sÄ det er bare Ä vente for dette blir stort :slight_smile:

1 Like