Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Hva vil skje her om vi krysser 200MA og havner under FIB Retracement? eller vil den holde over 200MA men smÄ lurer seg under.

200 MA vil sikkert bli testet. Men om den gÄr under, gudene vet. Jeg tror det kan vÊre en bunn.

Du kan ikke bruke 200MA pÄ weekly? En bar pÄ weekly tilsvarer 7 dager med handel. Riktig MA for weekly er derfor 28.5 (ca) - som tilsvarer 200 MA pÄ daily. Du vil nok finne med denne inputen at vi har brutt 200 pÄ weekly for lenge siden :wink:

Min strategi er Ä ikke prÞve Ä forutse hvor bunnen er @KarbonadeJens . Slik trenden og volumet er nÄ sÄ gÄr vi inn mot capitulation, kanskje alt i desember. Etter det vil vi gÄ over i en despondency / despair fase fÞr vi pÄbegynner en ny accumulation (iflg. teorien). SÄ det er egentlig bare Ä vente til du ser dette om du er bullish, istedenfor Ä prÞve Ä fange kniven.

Mitt fÞrste nivÄ for en evt. capitulation er $2500, men jeg blir ikke overrasket av lavere.

2 Likes

Den vil mest sannsynlig bryte 2500support og har en hunch at 1500 er bunnen for btc

Dumt spÞrsmÄl kanskje, men here goes; - hva skjer med begrenset antall nÄr den forkes? dobler antallet seg hver gang?

Nei,

Kildekoden til Bitcoin har et maks antall pÄ 21 millioner, og de fleste forks er i utgangspunktet konkurrenter.

Det betyr ikke sÄ mye, det at man kunne tjene masse penger pÄ forks i fjor var i hovedsak pÄ grunn av et overopphetet bullmarked.

PÄ lang sikt sÄ svekker disse forkene styrken i Bitcoin.

Jo men du fÄr 21 million bitcoin

  • fork 1
  • fork 2
  • fork 3

= X million coins alle basert pÄ bitcoin i utgangspuntket?

Ja, men det et tre forskjellige utgaver som har forskjellige mÄl og planer. Det utvanner ikke Bitcoin (BTC). Hvis noen mener den ene forken er bedre enn den andre sÄ kan de kjÞpe den.

1 Like

«Hva skjer?»

Varg kommer til Ă„ fortsette med selvskading og fange fallende kniver.

Men kanskje blir det bare en dipp, sÄ stakkars blodige Varg ender med plaster pÄ sÄrene.

Varg kommer etterhvert styrket ut av krypto-bull-run-rehab med mange arr pÄ armen og kjÞper billett til mÄnen med SpaceX.

Utover det er ting ganske usikkert!

Hvorfor kan ikke MA200 brukes pÄ weekly? Blir ikke det som Ä si at MA200 ikke kan brukes pÄ daily fordi daily bestÄr av 24 timer med handel? Jeg spÞr fordi jeg ikke skjÞnner.

@Irathi jeg synes det er et godt spÞrsmÄl: de som bryter ut av bitcoin pÄstÄr ofte at det er dem som er den ekte bitcoin. Uansett er det totalt sett skadelig for markedet slik jeg ser det. De som bryter ut skaper plutselig 21 mill coins av tilsynelatende ingenting, og tjener selvsagt pÄ det selv om kursen blir lavere enn originalen. Jeg kan for lite selv om dette men for meg er det Äpenbart negativt. Litt som nÄr Norges Bank trykker penger; det vanner ut kjÞpekraften.

Jeg ordla meg litt feil, men la meg forklare; 200 ma pÄ daily er summen av alle sluttprisene pÄ daily siste 200 dager delt pÄ 200, ikke sant? PÄ ukeschartet har du 7 handelsdager pr. candle. Du ser pÄ close av hver candle sÞndag hver uke. SÄ det du har hvis du bruker 200 MA pÄ weekly er summen av sluttpris de siste 200 ukene. Jeg forstÄr ikke motivasjonen for Ä se pÄ et snitt som strekker seg sÄ langt tilbake i tid. Hva slags info skal det gi?

200 MA pĂ„ daily er noe som «alle» ser pĂ„ (i aksjer spesielt) men jeg har aldri hĂžrt om at noen ser pĂ„ tilsvarende nivĂ„ pĂ„ weekly. SelvfĂžlgelig kan det ha noe for seg – men jeg tviler egentlig pĂ„ at man fĂ„r noe vettugt ut av den infoen.

Derfor er det lurt Ä finne hva 200 dagers MA pÄ daily vil vÊre pÄ weekly. Hvis du f.eks skal trade pÄ en MA crossover strategi (f.eks kjÞp hvis 50 over 200 (som i nano nÄ)) sÄ mÄ du vente lenge om du bruker 200 MA pÄ weekly fÞr du vil fÄ noe kryss. For en trader er det derfor en unyttig indikator pÄ weekly.

Les ellers her: https://stockcharts.com/articles/decisionpoint/2015/07/different-moving-averages-for-different-time-frames.html

1 Like

Ah ok skjÞnner! Men jeg vil si at det psykologisk er en ganske sterk grense uansett Ä bryte under 200 ukers gjennomsnitt - sikkert ikke sÄ mange som bruker det i trading men akkurat nÄ nÊr det gjelder BTC er det kanskje en del som oppdager at vi nÊrmer oss faktisk 200MA weekly? Det kan kanskje vÊre med til Ä stÞtte rundt 3000?

1 Like

@olafg ba meg om status her. Tok en kjapp kikk pÄ BTC. Ser ut som vi har en bounce underway og det er faktisk litt followthrough pÄ denne. Vi har fÄtt vÄr fÞrste higher -high, om sÄ pÄ 4 timerschartet.

Om man skal trade her nÄ sÄ kan man prÞve Ä kjÞpe pullback ned mot 14 EMA som er i ferd med Ä krysse 21 EMA (bullish). SL like under bÞr gÄ greit. Personlig er jeg litt for opptatt med aksjer nÄ til at det er interessant Ä trade krypto ogsÄ, men sÄ fort vi bikker over i desember sÄ er jeg nok pÄ her :slight_smile:

Edit: pullback underway.

1 Like

NÄ som bÞrsene begynner Ä bli ruglete har jeg begynt Ä se litt pÄ krypto igjen. Det er nÊrmer seg en potensiell bunn her, om man ser historisk og langsiktig pÄ BTC grafen. Hvis vi fÞlger mÞnsteret gÄr vi inn i en 8-12 mnd. lang accumulation som fÞlges av en 2 Är lang mark up.

Motsatt fall er BTC verdt 0. Men det tror ikke jeg :slight_smile:

4 Likes

Det er en del FUD nÄ og mange som tror BTC skal til 0,- Det sier meg at det er pÄ tide Ä begynne Ä lete etter bunnen. Full panikk og shorts chartet er helt av hengslene. Tror at nÄr BTC fÞrst bouncer kan den fort gÄ 50-100%.

ForelĂžpig er det en HS som gir et target rett i underkant av $3000.

Dersom $3000 ikke holder, fÄr vi en range som strekker seg helt ned til $2000.

2 Likes

Ser etter priser like under 3k. Mulig bounce til 5.7k.

1 Like

Ganske tydelig bullish divergence pÄ daily nÄ. Regner med en breakdown ila. helgen?

Har lagt inn et par ordre under 3k - vil gjerne ha en base Ä bygge opp posisjonen pÄ.

Det tror jeg og. Samtidig kan den fint gÄ tilbake lenger ned etter det. Uansett, for oss langsiktige hodlere som har tapt mye penger siste Äret tror jeg det er helt greit Ä begynne Ä kjÞpe jevnt og trutt.

Jeg tror jeg ville lagt et par rett over din grense, grensen din er under bunnpunktet i september i fjor. Kan jo hende den gÄr under, men kjipt om du er innstilt pÄ Ä handle og se den fyke oppover!

Sev har jeg dessverre lite Ă„ handle for :frowning:

Weekly logaritme:

Jeg hÄpte pÄ nok stÞtte i den rÞde linja, kan ogsÄ hende jeg kunne tegnet den litt mer optimistisk. GrÞnne linjer er viktige stÞttenivÄer.

Legg spesielt merke til RSI som nĂŠrmer seg all time low.

2 Likes

Hva er sannsynligheten for at RSI fÄr en bounce tilbake om den treffer RSI 2015?

Ingen anelse, men jeg tror den er ganske stor :slight_smile: