Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Hm, ja, vurderte det men vil heller prÞve treffe under 3k - venter pÄ en capitulation candle. Kommer til Ä gÄ fort om vi fÄr det. Vi fÄr en bounce opp 50-100% over noen uker fÞr den skal ned og teste bunn en gang til. SÄ lager vi en higher low antagelivis og konsoliderer i noen mÄneder :wink:

(Snur den fÞr mine ordre sÄ lÞper jeg bare etter, det vil vÊre ganske tydelig nÄr det snur :slight_smile: )

Glemte at du ser pÄ euro - da tror jeg din range er bra! Jeg kan lite om dette forresten, bare synspunkter. Jeg husker 3000 dollar godt fordi jeg selv var en del av markedet akkurat da, den gang gikk det fort ned og like fort opp igjen. Dette er anderledes.

HÞres ut som vi kan fÄ masse deilig volatilitet! Men deretter sideveis i lang tid? Det er kjedelig :frowning:

ForÞvrig, veldig godt Ä se at du nesten er litt bullish Nocturne. Du har hatt ganske rett nÄr du var en bjÞrn :slight_smile:

3 Likes

Ja, blir deilig volatilt dette, men jeg tenker egentlig en swing long nÄr vi fÄr den candlen jeg er pÄ jakt etter. Tror vi kan fÄ en skikkelig bounce / rally nÄr det skjer. Vet ikke om det blir endelig bunn, men god r/r Ä gÄ long pÄ disse nivÄene om man ser pÄ historiske bubble pop scenarioer. Det kombinert med at shorts er ATH :wink:

3 Likes

Caller bunn her. FÞrst bart opp til 3350, sÄ videre opp
 yolo

Fikk du fill? Jeg bomma med $100 men likegreit. Lagt meg enda lavere nÄ :sunglasses:

Grei oppgang fĂžr Jul, hvor lenge det varer er ett mysterium. :santa:

1 Like

Kanskje du kan vinke? :slightly_smiling_face:

2 Likes

Kanskje det

3 Likes

Golden cross pÄ 4-timerschartet

Vet ikke hvor mye det har Ä si, for pÄ dagschartet har kursen lenge hatt motstand pÄ MA50. Uansett spennene tider!

1 Like

soon



1 Like

Timeframe pÄ chartene er ulike, og det ser ut som at det kan vÊre et godt tidspunkt Ä kjÞpe nÄr shortandelen er lav. Men ofte skjer det omvendte. Sier det til folk som evt ikke har sett den sammenhengen fÞr :slight_smile:

1 Like

Begge chartene over er weekly
 men ja, det er en sammenheng med lav short andel / þkning i kurs.

Det jeg mente var at chartene ikke er symmetriske, sÄ det ser ut som at nÄr shorts gÄr ned kan man vente seg en solid oppgang, og det stemmer med vanlig logikk men stemmer dÄrlig med markedet.

1 Like

Kan ikke for at jeg synes det er enklere Ä shorte enn Ä gÄ long. Denne var ganske obvious. RSI var kokt og det var ganske tydelig bearish divergence.

Kom meg inn short pÄ 5185. Begynner litt smÄtt nÄ for Ä bli varm i trÞya igjen.

Moro at volatiliteten er tilbake!

5 Likes

Nice NOcturne. Jeg kjÞrer en noe mer konservativ strategi - har trua pÄ at den langsiktige trenden har snudd sÄ kjÞper heller pÄ dipper - akkumulerer pÄ sikt. Har du et lengre chart med trendkanal?

1 Like

Ikke sÄ dumt det! Trenden er snudd pÄ weekly som @Oivran ogsÄ pÄpekte. En fin HL/HH her nÄ. Trenger en ny HL for Ä bekrefte. Alt over 3250-3300 vil vÊre en ny HL pÄ weekly. Tror vi kanskje snur opp igjen lenge fÞr den tid :slight_smile:

Hei folkens.
Har ikke vÊrt inne pÄ coinbase, bittrex e.l. pÄ et halvt Är da jeg pÄ den tid var ned 70% fra toppen. Har heller ikke lest her inne siden den gang. Pengene stÄr forstatt i en del valutaer. Det jeg lurer pÄ er om dere trader krypto som en mulighet for Ä tjene penger pÄ volatiliteten, eller om dere har tro pÄ valutaene? Hvis jeg eventuelt skal begynne Ä trade pÄ volatiliteten, hvilke valutaer er interessante om dagen? Samt hvis jeg skal plassere pengene i 1-3 valutaer for Ä holde long, hvilke vil dere anbefale?

3 Likes

Jeg sitter vel i det ca som deg, har en del coins som er blitt nesten verdilÞse og noen som er verdt litt. Ellers har jeg mest i CHT, og nest mest i C20, kryptofond begge to. Har fulgt litt mer med siden i hÞst en gang. Men har ikke tradet fÞr nÄ nylig, annet enn Ä legge inn kjÞpsordre veldig lavt her og der. Har satt salgsordre langt opp pÄ det meste av det jeg har (dobling, 4-dobling osv), i tilfelle noen skulle pumpe, men kommer nok til Ä trade alle litt mer aktivt nÄ fremover!

Jeg tror jeg kanskje henger litt igjen i gamle tanker fra 2017-bullrun, da jeg tenkte at man ikke kan vite hvilke coins som kommer til Ä fyke til himmels, og derfor sprer meg litt tynt. Har liksom ikke noe jeg kan konsentrere trading pÄ, har for mange coins kanskje til at jeg klarer Ä ha oversikt.

Var jeg deg ville jeg fÄtt inn litt frisk kapital og kjÞpt BTC og ETH (legg inn lave ordre selvsagt) og tradet mellom noen pair du blir kjent med for Ä akkumulere BTC og ETH. Og evt andre mynter du har langsiktig tro pÄ. Jeg synes det er vanskelig Ä velge men selv tror jeg det er plass til mange. Har mest troen pÄ Bitcoin faktisk.

1 Like

Har 0 erfaring med Ä trade noe annet enn BTC og ETH. Har vÊrt innom LTC men var dÄrlig likviditet pÄ den pÄ Bitmex nÄr jeg prÞvde, sÄ holdt meg kjapt unna. Tror det er enklest og smartest Ä holde seg til BTC for Ä vÊre Êrlig. Alle andre coins vet man ikke om forsvinner i morgen eller om 1 Är. Jeg holder ogsÄ en del shitcoins, de er ikke verdt sÊrlig nÄ, men jeg kommer til Ä holde dem da jeg mentalt har tatt tapet i disse for lenge siden. BTC tror jeg aldri vil forsvinne, og alltid vil ha verdi.

1 Like