Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

@Nocturne @VargVemund Takk for svar. Trader dere etter TA eller magefĂžlelse? Husker jo at folk satt her inne Ă„ postet/leste TA for den store gullmedaljen, uten stort hell i avkastning. Hvordan skal man begynne Ă„ trade short for en som ikke er rutinert i TA o.l
?

Trader basert pÄ TA :wink:

Hvis du ikke skal bruke TA bĂžr du kunne lese ordreboken. Jeg gjĂžr begge deler.

Etter min mening mÄ du enten lÊre deg teknisk analyse, eller holde deg unna kryptotrading. Om du trader pÄ magefÞlelse er det i beste fall bingo, og mest sannsynlig taper du penger.

Hvis du Þnsker Ä lÊre deg TA er den beste fremgangsmÄten slik jeg ser det Ä starte med ubetydelige belÞp mens du bruker masse tid pÄ Ä lese og se videoer, og i lang tid fokusere pÄ Ä lÊre fremfor Ä tjene penger.

5 Likes


Ganske mange brudd opp pÄ kort tid nÄ. Brudd opp igjennom MA200, taket i fallende trend og tidligere topp ved 5k. Men RSI er meget hÞy og 24H volum er fallende. Kursen mÄ korrigere ned nÄ synes jeg. SpÞrs om den holder seg over 5k.

1 Like

Jeg tror vi (pÄ sikt) kommer til Ä re-teste bunnen. Om det blir en hÞyere bunn eller ikke gjenstÄr Ä se, men tror ikke dette er starten pÄ bullmarket som alle snakker om. Det kommer nok ila. Äret, men gir denne mer tid. Tror vi lager en higher low et sted mellom 3.3-og 4k pÄ weekly.

2 Likes

Enig. Tror dette skjer rundt den 20. juli.

En ting jeg har brukt som pekepinn pĂ„ videre utvikling er en slags bĂžlgeteori. NĂ„r noe som fĂ„r folk til Ă„ snakke om krypto igjen kommer treffer det fĂžrst de som fĂžlger markedet tett, sĂ„ basert pĂ„ deres reaksjon gĂ„r det videre ut til Ă„ til slutt vĂŠre pĂ„ forsiden av lokalavisa rett fĂžr en ny trend kommer. Husker jeg sĂ„ Bitcoin pĂ„ forsiden av VG i desember 2017. Da tenkte jeg “nĂ„ vet alle det” og solgte litt, men ikke alt. Skulle gjerne ha solgt alt :stuck_out_tongue:

Greit Ä huske pÄ at krypto har vÊrt i veldig like situasjoner flere ganger fÞr om man gÄr litt tilbake i tid. :slight_smile: Men om den skal gÄ 20 gangern av forrige topp igjen hadde blitt litt for vilt tror jeg da.


Tror du har helt rett. Det er ganske fint Ä ha et syklisk perspektiv pÄ alle assets, ogsÄ krypto. NÄ har kryptovinteren vart i litt over 1 Är. Jeg synes det er rart om det da gÄr direkte over i et bull-fomo-all-inn marked. Det jeg ser for meg er konsolidering / akkumulering mellom 3k som low, og 6k som motstand i de neste mÄnedene. SÄ, nÄr vi bryter 6k vil det signalisere starten pÄ en ny bulltrend som vil vare 12-24 mnd. NÄ som vi har fÄtt en mengde data pÄ BTC er det lettere Ä se denne tendensen.

At vi gÄr 10x fra dagens nivÄ er jeg ikke i tvil om, spÞrsmÄlet er bare nÄr, og hvor fort.
(Sorry, det er det mest bullish-utsagnet jeg klarer Ă„ hoste frem).

1 Like

HÄper altcoinen min gÄr 10x med tanke pÄ at den har gÄtt 0,1x sÄ langt :smiley:

2 Likes

Jeg er helt enig med deg i at jeg tror vi kommer til Ä danne et nytt punkt rundt 3300-4000 omrÄdet, men av ren nysgjerrighet; hvorfor 4K som Þvre del av sjiktet nÄr det meste av tidligere stÞtte i dette omrÄdet ligger mellom 4.2K og 4.4K? :stuck_out_tongue_winking_eye:

ForĂžvrig moro at vi begge pratet om en potensiell bunn mellom 3000-4000K i desember da kursen var i ferd med Ă„ bryte under 6000K :slight_smile:

1 Like

Det er basert pÄ weekly. Som du ser her stanget den 8-10 ganger i dette omrÄdet fÞr den til slutt brÞt gjennom. Tror det kan fungere som en potensiell base, men personlig ville jeg ikke gamblet pÄ den stÞtten. Det er mer at jeg ikke blir overrasket om den ikke korrigerer lenger ned enn rett i underkant av 4k :slight_smile:

1 Like

SÄ ikke ditt tidligere innlegg, men da er jeg med :+1: Jeg kommer heller ikke til Ä gamble pÄ en bunn men heller evt kjÞpe et brudd gjennom 6K som du nevnte. Evt kanskje kjÞpe litt om vi kommer veldig nÊrme 3200 bunnen og sette stoploss om denne brytes :blush:

1 Like


Disse to grafene ser skummelt like ut :open_mouth: Etter toppen i 2014 falt kursen 85%, etter toppen i 2018 falt kursen 83%.
I fÞlge historien skal vi nÄ kraftig ned mot 3k fÞr neste bullrally starter.

3 Likes

Tror du har helt rett. Vi har jo vÊrt flere her inne som advarte mot at dette ikke var starten pÄ et nytt bullmarked. Det kommer nok, men det er litt prematurt. Trenger noen flere mÄneder tror jeg.

MÞter motstand pÄ 50 weekly MA.

I fÞrste omgang lavt 4k - sÄ fÄr vi se om vi skal lavere.

1 Like

EDIT: jeg postet grafen fordi det var en rar sammenheng mellom altcoinmarkedet og bittrex, men jeg sÄ ikke at totalt altcoinmarked var mÄlt mot BTC.

Det er en interessant Þvelse Ä se hvordan bitcoin pÄvirker altcoins. GÄr BTC opp, fÞlger normalt altcoins etter. Men de har sine egne charts, og mÄles stort sett mot BTC - mens prisen pÄ coinmarketcap for eksempel viser prosentvis Þkning i forhold til dollar.

Øverst er total altcoinmarketcap mÄlt mot dollar.
I midten er Bittrex altcoin mÄlt mot BTC.
Nederst BTC.

2 Likes

Da har BTC brutt gjennom 6k gitt. Hva er tankene nÄ videre? :thinking:

Helt out of the woods er vi vel ikke helt enda
 :slight_smile:

4 Likes

Muligens cup & handle pÄ gang?

Bunnen kan umulig vĂŠre inne! Da bĂžr jeg i hvert fall fĂ„ gullmedalje i Ă„ time bunn. Solgte mine bitcoin pĂ„ 3200😭

3 Likes