Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Yupp smuuuuuth. Hold det simpelt.

Gevinster > tap = $$$

1 Like

Mulig nytt set-up pÄ gang her. Litt usikker pÄ hvilken vei det vil bryte enda.

Edit:

Argh! gikk inn pÄ 6710 og begynte chatte med noen lÞker pÄ et forum og alle var bear og sa den skulle ned sÄ ble pÄvirket til Ä selge pÄ 6715. Note to self, stol pÄ din egen analyse. EtterpÄ skjedde det som man ser her:

2 Likes

Du er i en god flyt, ser jeg. Reglene dine burde du skrive ut Ä henge pÄ veggen ved commandcenteret.

NÄ skal jeg lese hele denne trÄden.

2 Likes

Samme skjer med meg nÄr jeg hÞrer pÄ andre fremfor magefÞlelsen. SÄ det burde nesten vÊre regel 1,2 og 3! :joy:

2 Likes

Takk for det :slight_smile:

Grei flyt ja, handler om tÄlmodighet. Ikke jag kursen, la traden komme til deg. Har laget noen regler jeg prÞver Ä fÞlge - nÄr jeg ikke blir utÄlmodig. Vanskelig Ä kjempe mot nÄr man ser triangler og konsolidering overalt. PrÞver Ä fÞlge disse reglene (deler av det er stjÄlet av en annen trader):

‱ Only A+ trades with good r/r (3:1 minimum).
‱ Plan your trade and trade your plan.
‱ Maximum 5% SL on every trade (10% if leverage over 25).

I tillegg har jeg en regel om at hvis jeg har en trade som banker mer enn 50%, sÄ trader jeg ikke mer den dagen. Dette fordi jeg hadde en dÄrlig opplevelse i pÄsken hvor jeg overtradet og gikk pÄ en smell :disappointed:

5 Likes

@Nocturne Ser vi en liten oppgang her? eller ser jeg feil?
1H chart.

Kan stemme det. Skulle poste en analyse i morges men tiden lÞp fra meg. Sitter rolig nÄ mens ting spiller seg ut. Kommer med analyse i kveld :wink:

2 Likes

Ser frem til analysen

BTC - Viktige dager / uke i vente!

BTC har ligget i en fallende trend siden toppen 17.12 - se den lange rĂžde trendlinjen i chart:

I tillegg har det dannet seg to fallende trendlinjer som har forÄrsaket en brattere falltakt:

Det som alle som er bull har ventet pÄ er brudd pÄ disse to, og test av den store rÞde trendlinjen.
I forigÄrs brÞt BTC gjennom den fÞrste av disse 3 fallende trendlinjene:

Og kursen har i dag mÞtt motstand pÄ ca. $7.1k og reagert tilbake.

Som @vesa bemerker med chart fra GDAX har hvert bullflagg brutt opp og pÄfÞlgende bounce har ikke blitt solgt ned. Det at BTC holder seg sÄ godt etter et brudd pÄ en fallende trendlinje bÞr man tolke som et godt bulltegn.

Hva skjer videre?

Det er det selvfÞlgelig ingen som vet, men fra et teknisk perspektiv er det primÊrt to scenarioer jeg er interessert i. Scenario A: vi bryter ned fra denne hÞyden og danner en lower high ifht. forrige topp pÄ 7520. Dette vil vÊre negativt og man kan fort da se for seg re-test av forrige bunn pÄ 6.4k. Brudd her vil jeg si er bekreftet om vi ikke klarer Ä holde oss over den fallende trendlinjen vi nettopp har brutt.

Scenario B: Vi bryter opp gjennom motstand pÄ $7100 og tester den andre fallende trendlinjen (gÄr ved ca. $7250). Bryter vi ogsÄ denne kan forrige topp og motstand pÄ rundt $7500 stÄ for tur.

Hva jeg tror vil skje? Jeg aner ikke i dette tilfellet, men min hypotese er at vi gÄr opp og tester $7200-$7250 og blir avslÄtt. Dette omrÄdet er ikke bare tidligere motstand men ogsÄ stedet hvor den andre fallende trendlinjen gÄr.

Kommer vi da tilbake og ikke klarer Ă„ holde den fĂžrste trendlinjen vi har brutt gjennom, ser det igjen veldig stygt ut pga. denne potensielle formasjonen: (que doomsday music)

Det meste kan bli avgjort i lÞpet av kommende uke. Jeg sitter forelÞpig rolig og ser pÄ :slight_smile:

4 Likes

Kommende uke vil i mine Þyne innlede ett av to scenarioer: retest av motstand pÄ 11 700USD, eller test av stÞtte pÄ 3 000USD.


Det viser seg at hele bullrunnet vi hadde til 20 000USD, og svingningene i etterkant bÄde har dannet- og halvveis bekreftet formasjonen av en ganske sÄ overbevisende cup and handle i daily inverse-chartet. Kantene av koppen har dannet en synkende motstand, og den stigende trenden som bekrefter formasjonen vil i lÞpet av noen fÄ dager krysse denne motstanden. Hvilken vei vi bryter ut vil, slik jeg ser det, indikere hvor vi skal pÄ mellomlang sikt, og her gjelder sannsynligvis nivÄene jeg nevnte over. Personlig ser jeg 3 000USD som mye mer sannsynlig, men jeg spiller veldig forsiktig de neste dagene, da kanalen blir trangere og trangere, og et skikkelig rykk kan dra mange daytradere ned i gjÞrma i ganske nÊr framtid.

3 Likes

Som dere pÄpeker, sÄ blir denne uken, sÄ si spennende.
Mye av krypto blir styrt av rykter etc, som det med Soros skal inn pÄ krypto, og det han kommer sikkert til Ä gjÞre er Ä shorte btc, men hvem vet. Vi fÄr nÄ da se fremover, om vi ser 3k eller 11k!

Kilder:

At noen trader noe sĂ„ volatilt som dette markedet har ikke nĂždvendigvis noe bullish eller bearish underliggende, men jeg leser det at han skal “investere i kryptovaluta” som at han ikke skal shorte. Riktig at kursene pĂ„virkes av nyheter o.l., og tidligere har konsensus nĂŠrmest vĂŠrt at alt nytt er “godt nytt for Bitcoin”. Jeg ser at denne trenden er pĂ„ vei ut, og at markedet ikke rikker seg like mye opp pĂ„ gode nyheter, som det rikker seg ned pĂ„ det negative. Uansett er disse rykningene vi ser pĂ„ nyheter som regel ganske ubetydelige i det stĂžrre bildet, og akkurat nĂ„ tror jeg det er viktig Ă„ se det stĂžrre bildet rent teknisk, og fĂžlge med litt mot slutten av denne uka.

2 Likes

Kjenner ikke til fyren, men nĂ„r folk vmsa han var en shorter sĂ„ jeg for meg at han nĂ„ forsĂžker Ă„ hause opp kurs fordi han skal “investere” fĂžr han sĂ„ setter shorten og blir enda rikere mens panikken sprer seg for 3000 dommedags stĂžtten.

ForÞvrig, pÄ 3000 burde vel aksjer selges umiddelbart og settes i krypto? #pengerpÄgata bare ikke funcom gate cash helst :joy:

1 Like

Tja, blir vel noe man mÄ se pÄ nÄr vi eventuelt kommer dit. Nedover fra 3 000USD har man i hvert fall noen nivÄer som burde kreve litt Ä bryte, blant annet en stÞtte som sannsynligvis vil ligge rundt 2 800USD, rundt den tid vi eventuelt finner 3 000USD. Denne stÞtten er egentlig enda viktigere, og har gitt oss bullish momentum helt siden august 2015. Bryter denne, har man selvfÞlgelig noen stÞtter pÄ veien nedover, men jeg tror BTC sÄ Ä si kan erklÊres dÞd om dette skulle skje. I motsetning til alt dette, er jo selvfÞlgelig oppsiden ganske stor pÄ disse nivÄene, men den delen er vel ganske innlysende



Blir litt kluss Ă„ snakke om “stĂžtte og motstand” nĂ„r man illustrerer med inverse-chart. “StĂžtten” jeg prater om er den feite, rĂžde linja, som i bakvendtland er en viktig motstand.

HÞres bra ut @choo - 3.5k har jeg ogsÄ som langsiktig target for en bunn.

NÄ fikk vi bekreftet en fallende trend igjen. Vi nÄdde ikke helt opp til mitt target pÄ 7250, sÄ bommet pÄ min short entry, men ble en grei halvannen tusenlapp i profitt. Likevel. Entry og exit her:

NĂ„ som vi brĂžt under den hvite linjen tok jeg en ny posisjon. FĂ„r se om den holder seg under.
Stop loss er satt like over denne.

3 Likes

Funnet ut at jeg mÄ holde mine trades litt lenger da targets ofte overshooter ifht. det jeg tenker. Jeg misset den fÞrste dumpen i dag og fikk bare med meg slutten av den som var nÄ for 30 min siden.

Litt frustrerende, sÄ Äpnet en long posisjon for Ä gamble pÄ en bounce - so far so good :slight_smile:

Dette er det det handler om folkens. Tjene penger uavhengig av hvilken vei markedet gÄr
 luv it! :slight_smile:

Edit: ute pĂ„ scalp’en. Ble grei timebetaling pĂ„ den :smile:

BTC_trade

7 Likes

Utrolig bra jobba Nocturne!

1 Like

Takk sÄ mye @Mat - setter pris pÄ at folk synes det er relevant det som postes her! :slight_smile:

2 Likes

Nytt triangel pĂ„ gang – en av de formasjonene jeg liker best Ă„ trade da man nĂŠrmest kan garantere en god bevegelse ved break out. Hvor kommer den? Jeg satser pĂ„ ned og tar en posisjon short. Flere indikator peker ned. Setter litt hĂžyere SL enn vanlig da jeg fĂžler jeg er litt tidlig ute og at det kan svinge litt til fremover fĂžr det blir utlĂžst noe kjĂžps / salgssignal.

3 Likes

Hei, noen som har link til webside hvor teknisk analyse brukes pÄ diverse cryptocurrency?