Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

:laughing: jeg la merke til det her om dagen, nÄr jeg fikk mail pÄ det.

2 Likes

Margin short posisjoner pÄ Bitfinex er dobbelt sÄ hÞy nÄ som da kursen lÄ pÄ 20k. Long posisjoner er pÄ ca. samme nivÄ.

1 Like

Det skal absolutt ikke undervurderes @FreddyG!

-men vanskelig Ä vÊre bull nÄr man fÄr slike bevegelser :slight_smile:

Tror jeg har funnet frem til mest sannsynlig scenario vedrÞrende triangelet. Vi fÄr en konklusjon om veldig kort tid. Enten i morgen, senest lÞrdag. Kanskje i natt. Kommer an pÄ volumet. Men se pÄ dette:

MAJOR BEARFLAG

HVIS dette slÄr til kommer jeg til Ä shorte all inn med 25-50x. Bevegelsen blir stor.

1 Like

PÄvirker dette ogsÄ ETH eller kan vi se at den fortsetter Ä gÄ oppover selv om BTC gÄr nedover?

ETH er hakket mer bullish for Þyeblikket, men korrelasjonen er likevel veldig sterk. SÄ ETH vil fÞlge BTCs bevegelser med mindre korrelasjonen blir brutt, noe som ikke har vÊrt tilfelle pÄ lang tid.

Er det dette vi har ventet pÄ eller?

1 Like

Hohoho! :smile:

Tidenes short squeeze?

1 Like

Ventet pÄ den i noen dager, men sÄ ikke varselet i tide, sÄ jeg er utenfor. Er overraskende lite short-dekning, det stÄr for under 10% av volumet siden bruddet.

oi hva skjedde nÄ?
bilde

Noen bestemte seg for Ä gÄ pÄ bjÞrnejakt
 :disappointed_relieved:

2 Likes

@choo hva syns du om dagens opptreden?

Etter Ä ha prÞvd Ä shorte den omvendte kniven og brent meg for mange ganger har jeg nÄ gÄtt long. Det var noen veldig dyre lÊrepenger og jeg burde vite bedre. +50% har nÄ blitt -50%. The force is strong with this one!

SĂ„, if you can’t beat them, join them. Det jeg ser for meg er at vi nĂ„ gĂ„r opp og tester den store fallende trendlinjen som har vĂŠrt inntakt siden desember i fjor. Vi tar IKKE ut denne pĂ„ fĂžrste forsĂžk. Reaksjonen ned fra denne kan bli stygg og da gĂ„r jeg all inn short. Tar vi ut trendlinjen pĂ„ fĂžrste test sĂ„ er jeg ferdig med derivattrading. Rett og slett sĂ„ sikker er jeg pĂ„ motstanden her.

Men det er langt opp dit (ca. 8.7k) - sÄ i mellomtiden prÞver jeg Ä tjene inn igjen tapet med 50x giring
 :stuck_out_tongue: #dontgetrekt #yolo #winbigorgohome

4 Likes

Hvilket tidsperspektiv har du? Jeg forventer maks 1 til legg opp fÞr en stÞrre pullback mot en higher low. Bearish 1 og 4 timers divergence og mindre follow through pÄ sist legg opp.

Jeg har en swing-posisjon fra $7650 pÄ fÞrste pullback, og vil ta profitt om vi fÄr en legg til opp. Hvis vi gÄr ned nÄ og setter en higher low Þker jeg target til Þvre $8000.

1 Like

Ekstremt kortsiktige posisjoner pÄ meg. Typ $50-100 av gangen. MÄ bygge meg opp igjen nÄ.
Brukte altfor mye leverage og prÞvde scalpe de smÄ bevegelsene. Ikke lurt :slight_smile:

Uansett, her er mitt best case scenario: vi bryter ut av dette bullflagget og gÄr mo 8.2 i fÞrste omgang. Kommer vi dit flytter jeg SL opp like under breakout punktet og satser pÄ neste nivÄ pÄ 8.4k :slight_smile:

2 Likes

Jeg gikk helt ut pÄ den gule pilen i bildet under.

Er sÄ forbanna pÄ meg selv for de high leveraged scalpene. Skikkelig kjipt Ä barbere bort sÄ mye avkastning bygget opp over sÄ lang tid. Bitmex henger jo ogsÄ og da fÄr man ikke kommet seg ut, eller SL trigges ikke. Men, men. En del av gamet. LÊrer hver dag.

NĂ„ gikk jeg helt ut, ble noen % gevinst. Hva tror du videre? MĂ„ vel korrigere ned snart?

Tok profitt her pÄ $8200 og satt en short grunnet lite follow through pÄ brudd.

Se der ja, vi postet samtidig @Nocturne.

Hehe, sÄ det - ditt target for short? For sent Ä shorte tror du?

Nei, ikke hvis du gÄr for mer enn en scalp og fÄr en grei inngang. Et alternativ er Ä shorte brudd pÄ 1 times higher lows, som 8012. Ville da brukt 8000 psykologisk, og fulgt Bitfinex-chartet selvom du trader pÄ Bitmex.

Jeg tror det er sannsynlig med en higher low i 7400-7800-ranget, men spÞrs om jeg sitter pÄ denne helt ned dit.

EDIT: Ved et markant brudd pÄ 8250 vil jeg vurdere posisjonen.

Bruker du leverage?

Er inne med entry pÄ 8150, ikke helt komfortabel men RSI begynner Ä vise tendenser til vending i timeschartet. Vil gjerne se den gÄ ned mot 8090. Bryter den 8012 sÄ vil det jo vÊre veldig negativt?

Higher low i 7400 - hvilken timeframe ser du pÄ da?