Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Takk

Blir moment of truth
! :blush:

1 Like

Det er nÄ den lange trenden mÄ brytes?

Den er allerede brutt i lineÊrt chart, men ikke i logaritmisk. MÄ bryte 8600-8700 ish nÄ

1 Like

Vi mÄ bryte 200-dagers snitt + 50-dagers ogsÄ for Ä virkelig si bull-gung-ho :slight_smile:

Here you go:

2 Likes

Lagrer du de SELV pĂ„ en hardware wallet slipper du en tredjepart. Jeg har bare det jeg trader med pĂ„ “bĂžrs”. KjĂžpt selv pĂ„ bitmynt.no, og lagret den andelen jeg skal sitte pĂ„ over tid pĂ„ trezor. Har ellers pĂ„ diverse bĂžrser.

1 Like

Mulig nytt bearflag pÄ gang. PrÞver en short med lavere leverage (10x) - all in.

1 Like

So far so good
 nérmer seg breakdown!

Bruker ingen indikatorer utover EMA og RSI. I hovedsak basert pÄ dette, styrken av bruddet og volum . Oivran-indikatoren :laughing:

Ja, jeg bare la merke til tallene over high / low - var det noe du la inn selv?

ForĂžvrig meget fornĂžyd med shorten min som spilte seg ut perfekt (ikke lukket enda):

1 Like

Du treffer bra pÄ Bitcoin Nocturne. Skikkelig i siget :slight_smile:

1 Like

PĂ„ hĂžyre siden? De har lagt inne selv.

1 Like

Hvor langt ned tror dere vi skal nÄ? Under 7900?
Jeg vurderer en long og er ganske sikker pÄ at den kommer til Ä vÊre godt i pluss ved mai-mÄned, men lavest mulige entry er jo selvfÞlgelig Ä foretrekke.

https://www.tradingview.com/x/m3KOZL4U/

Takk - bommer bare pĂ„ scalpingen. Tapt veldig mye pĂ„ det, sĂ„ prĂžver Ă„ holde meg til reglene om Ă„ bare trade set-ups som er “good to go”. Denne var jeg ganske sikker pĂ„ i og med at sĂ„ mange indikatorer ropte overkjĂžpt + vi fikk bear-flag som du ser der :slight_smile:

Hva gjÞr deg sÄ sikker pÄ at den er godt i pluss i mai? Hva tenker du da? 10k? 13k? Mer?
Jeg spiller bare den day to day. Denne shorten jeg har inne nÄ er noe av det lengste jeg har holdt en posisjon i BTC. Blir for vanskelig Ä spÄ lang retning + ikke relevant nÄr jeg girer. Men, over til ditt spm. Jeg synes denne var intr. ifht. et bullcase :slight_smile:

Volumet er tilbake. Den bunnen vi har nÄ tilsvarer noenlunde bunnen i februar. Masse gode nyheter som ikke har resultert i ny opptur.
MEN har sittet litt og ventet pÄ en ny retest av bunnene fra november og BTC under 6000.

Vil ikke si at jeg er sikker pÄ at vi ikke fÄr en ny tur ned, men fÞler meg sikker pÄ fremtida til crypto da teknologien har et voldsomt potensiale.

SĂ„ da er spm: skal jeg bare si meg fornĂžyd med Ă„ komme meg inn pĂ„ en dipp nĂ„ og vĂŠre “sikker” pĂ„ oppturen, eller sitte Ă„ vente lenger


1 Like

Kan ikke fortelle deg hva du bÞr gjÞre, men slik jeg tenker: mulig bunnen er satt, mulig den ikke er det. Men det relevante her er vel Ä tjene penger, ikke treffe topper og bunner, ikke sant. SÄ sÄnn sett, om jeg skulle innvestere i BTC for Ä la de stÄ i noen Är, sÄ er nÄ et likegodt tidspunkt som i morgen eller om to uker. PÄ lang sikt er jeg ogsÄ bull
 :slight_smile:

PĂ„ kort sikt derimot tror jeg det er mer nedside Ă„ hente og derfor er jeg fortsatt short :wink:

SpÞr du meg skal vi ned til minst $7800, muligens $7600, og sÄ kan du trekke fra $200 nedover mot 6k (er mer usikker pÄ om vi skal sÄ langt ned nÄ, men er rimelig sikker pÄ at du fÄr kjÞpt pÄ $7800-tallet).

2 Likes

Vi har nĂ„ bĂ„de en Bullish wedge (hvite linjer) og en pennant (gule linjer) - litt usikker pĂ„ pennant, tror wedge’n er den sterkere formasjonen her, men om pennant vinner bryter vi ut av wedge’n og disse pleier Ă„ bryte opp. Holder vi oss INNE i wedge’n tror jeg vi bryter mer ned.

Jeg er fremdeles short, men flytter nok SL nÊrmere en mulig trigger siden det ikke er greit Ä sitte pÄ en giret posisjon over natten :smile:

1 Like

BTC har brutt opp av wedge/triangel omtalt i gÄr og selv om ting sÄ veldig bearish ut sÄ viser dette ganske bra styrke. Glad jeg brukte SL og kom ut med gevinst pÄ shorten. Ser ikke ut som korreksjonen blir sÄ stor som jeg forventet. Ser vi pÄ bruddet (hvit linje) er det bare en del av en mye stÞrre trekant (blÄ linjer), og etter en konsolidering vil jeg tro vi bryter opp av denne ogsÄ.

Mulig bullflag pÄ gang i dette chartet.

Target for bullcase i fĂžrste omgang vil vĂŠre 8.5-8.6 og den fallendetrendlinjen i log chart.

Avventer ny inngang her rundt nivÄene indikert med gul pil i chartet.

2 Likes

Synes det holder seg bra etter at vi bounced ned fra taket i log-chartet. NĂ„ skal virkelig ikke mye til for Ă„ gjĂžre et byks over linjen rundt 8300 - 8400.

Brytes den Ăžverste linjen i chartet her er det lite motstand fĂžr opp mot 11-12k.