Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

"Prepaid Virtual debit card"
Kanskje denne? http://www.bnkbl.com

2 Likes

RT 558. fornøyd med den nå :slight_smile:

Edit:

Fullt krakk nå.

Earlier this afternoon, Hong Kong-based exchange Bitfinex halted trading after discovering a security breach, which included taking its website offline and pausing all withdrawals and deposits. Representatives from the exchange told CoinDesk engineers were seeking to uncover issues at press time, though the company had confirmed roughly 120,000 BTC (more than $60m) was lost or stolen via social media.

In response, bitcoin prices fell to $560.16 by 19:30 UTC, $530 by 23:30 and $480 at press time, CoinDesk USD Bitcoin Price Index (BPI) data reveals.

5 Likes

DN Investor:
Bitcoin-kursen raser etter kjemperan
Den digitale valutaen Bitcoin falt 5,5 prosent mot dollaren etter at hackere stjal bitcoins for 65 millioner dollar. Den Hong Kong-baserte bitcoin-handelsplassen Bitfinex varslet tirsdag at de stoppet handelen, samt innskudd og uttak etter at de hadde oppdaget et brudd på sikkerheten. Bitfinex bekreftet senere overfor Bloomberg News at hackere hadde stjålet 119,756 bitcoin, som tilsvarer omtrent 65 millioner dollar.
Bitcoin er ikke styrt av noen sentral myndighet og det er normalt svært vanskelig å få tilbake pengene ved svindel.

3 Likes
1 Like

Vil dette styrke alternative kryptovalutaer eller være samlet sett negativt for krypto?

Bitcoins verdt 575 millioner stjålet i hacker-angrep

1 Like

Samlet sett litt negativt, men desidert verst for bitcoin.

Der hadde du j… flaks! :slight_smile:

Nettopp pga av slikt mener jeg kryptovaluta er svært lite egnet som investering…

3 Likes

Ja det var flaks! Takk til @Jadda som pushet meg av toget :slight_smile:

3 Likes

Er NOK en dårlig plassering på grunn av slike ting som ranet av NOKAS?

2 Likes

Tradisjonell valuta er somoftest dekket av sikringsordninger

2 Likes

Ranet av Nokas påvirket vel norsk krone ca 0.

Usikkerheten rundt hvor sikker digital valuta er vil jo påvirke en god del. Man har jo sagt at digital valuta er sikrere enn vanlig valuta, men nå ser man jo at det kanskje ikke er tilfellet ( og ja jeg vet det er børsen som er ranet og sannsynligvis der feilen ligger ikke at den ligger i selve valutaen).

Nei… som nevnt påvirker et bankran ikke kundenes innskudd. Og hvis feks visaen min blir misbrukt får jeg tilbake pengene i 99% av tilfellene med mindre jeg har vært svært uforsiktig.

Digital currency, her har du ingenting du skulle ha sagt om “banken” din blir ranet eller om “banken” din raner deg! Eller om noen hacker din private “lommebok” er det INGENTING du kan gjøre med det… så mye for frihet/anarki… digital valutaer sin styrke er også deres svakhet og kanskje til slutt fall!?

2 Likes

I Norge gjelder dette, men det er ikke selvsagt i hele verden

Man kan også argumentere for at staten minsker verdien av kronene dine ved øke pengemengden og holde rentene veldig lave. Også et slags ran

5 Likes

Sant nok, men nå bor vel de fleste av oss i Norge :wink:

Og jeg tror de færreste ønsker deflasjon med ditto konsekvenser. Men snakker du om skatter og avgifter, da kan jeg skrive under er ran på høylys dag!

Og selskaper kan gå i konkurs derfor har du ikke alle pengene dine i et selskap, men med en strategi rundt diversifisering kan kryptovaluta inngå i en portefølje. Men det er selvsagt viktig å være forsiktig. Å ha store verdier plassert hos disse børsene virker risikabelt.

Når markedet modner kan det fint komme forsikringsløsninger eller banklignende institusjoner som kan oppbevare myntene.

1 Like

Ja. Dette viser nok en gang viktigheten av å selv kontrollere de private nøklene til din kryptovaluta. Lar du andre kontrollere dine private nøkler er det ikke dine penger. Du har da kun en fordring hos dem og får bare håpe at de kan/vil utbetale når du ber om det.

1 Like

Og mister du din private nøkkel så er det heller INGEN som kan hjelpe deg, pengene er tapt…

Mister du hundrelappen din er den også tapt, men de private nøklene dine kan du i det miste ta så mange sikkerhetskopier av som du ønsker.

2 Likes

Det er da ingen som går rundt med særlig kontanter lengre… sammenlikningen må være med plast, og mister jeg det så er ikke det så farlig.