Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

2 Likes

Brudd ned igjen? Overrasket over utviklingen her, men er tålmodig.

Vil vurdere å kjøpe mer hvis den skulle falle helt til 7 dollar.

Fikk stor tro på kryptovaluta første gang jeg hørte om det, og har det imidlertid enda. Er ingen tvil at det blir en del av fremtiden. Tror bare ikke det blir standard uten at myndighetene legger rammeverket så eventuelle aktører kan slippe til. Frykter det heller blir en regulert digital valuta som vil tilpasse seg blockchain teknologien. En kan jo si systemet allerede er oppe å går med tanke på at man kan betale for varer med kryprovaluta, men vi er såvidt i startgropa. Blir morsomt å følge med fremover og se den økonomiske infrastrukturen gradvis modnes for overgangen. Det bringer med seg store politiske utfordringer, pengesystemet kan ikke endres over natta uten ringvirkninger. Sentralmakten vil nok kjempe så lenge den kan med alle krefter den har for å bevare kontroll over systemet. Tror derfor det blir en lang intrikat og treg prosess.

Kjøper dere ETN på fundamentalt grunnlag eller er det tekniske bildet dere ser oppsiden i? Og coin til forbruk eller som investering? Og hvorfor Etherum/alt. coins fremfor Bitcoin? Kunne stilt mange spørsmål om temaet…

Trist å tenke tilbake på når man kastet den gamle PC’n som var brukt til bitcoin mining. Lite visste jeg at wallet’n med et par BTC skulle bli verdt over 10k idag.

1 Like

For meg er det en blanding. Jeg vil ikke kjøpe eller eie noe jeg ikke tror på, men forsøker å time kjøp og størrelse på posisjon med TA.

Ethereum kan gjøre alt bitcoin kan gjøre, men også mye mer. Det er derfor ventet at ethereum vil ha større etterspørsel og dermed høyere pris, det vil rett og slett bli mer utbredt siden det har flere bruksområder (i mitt scenario).

1 Like

En positiv teknisk støtte her i ETH/USD chartet er WMA55. Så mulig vi kan glemme 7 dollar.

1 Like

[quote]The rising star of the cryptocurrency world is Ethereum, a Bitcoin competitor that emerged last year. The Ethereum network has broader capabilities than Bitcoin. It allows people to conduct complex financial transactions known as “smart contracts.” But another big advantage of Ethereum, Dourado argues, is the greater pragmatism of Ethereum’s developer community.

“The Ethereum community is driven a lot more by an engineering mindset,” Dourado said. “People say ‘let’s try it and see what we can do.’” Ethereum developers are experimenting with a number of different ways to improve the technology, and successful experiments are more likely to be incorporated into the core Ethereum software.[/quote]

1 Like

Det virker som en sunn tilnærming å ha for investeringen sin. At Etherum tilbyr mer funksjonalitet er bra så skjønner det appellerer mer enn BTC. Ser potensiale for smart contracts, spesielt når IoT kommer for fullt.

Det som gjør meg skeptisk til dette er mye usikkerhet. Hvis det skulle komme en teknologisk overlegen platform som vil radere ETH, i likhet med det spås BTC blir. Så klart kan de eksistere side om side som i dag, men den jevne sluttbruker er det rimelig komplisert med mer enn en kryptovaluta å forholde seg til så det spørs om det er rom for begge. Fler brukerområder må akseptere kryptovaluta transaskjoner og brukeropplevelsen forbedres ytterligere. Også alle utfordringene som følger ved omlegging av status quo kan være problematiske.
Spennende kurser for både ETH og BTC nå, vurderer en kortsiktig posisjon.

2 Likes

Ja, det kan så klart komme nye bedre teknologier. Men det gjelder vel for de fleste plasseringer. Nye konkurrenter kan komme inn.

Ja og nei vil jeg si. En del av dette kan skjules bak andre tjenester. For eksempel kanskje du vil få sanntids clearing ved aksjehandel så aksjene vises i VPS med en gang, og ikke dette T+2 osv opplegget som vi har nå. Kanskje dette kan gjøres vha Ethereum, men det er ikke noe du nødvendigvis vil måtte forholde deg til som sluttbruker, det blir innebygget i andre tjenester du bruker.

Enig i det. Hvis du vil bruke det som kontanter er det veldig kronglete å måtte gjøre SEPA overføring i EUR til en børs, kjøpe BTC eller ETH og så tilbake til en Wallet osv. (og i tillegg kommer det jobb med selvangivelsen og ha god sikkerhet osv) Som betalingsmiddel er det fortsatt mye å gjøre, men dette er bare en liten del av hva kryptovaluta og blokk-kjede teknologi kan gjøre.

3 Likes

Dette er jo veldig interessant. Kan vel fort være dåprlig nyheter på sikt for bank aksjonærer. Også kanskje gode nyheter for de som har aksjer i bitcoins og lignende?

2 Likes

Vil si at tradisjonell bankvirksomhet står overfor lignende utfordringer som gammeldags presse/media sto overfor fra midten av 90-tallet frem til i dag og fortsatt sliter med. De som tviholder på de gamle forretningsmodellene vil slite mest. Nye store aktører vil vokse frem.

Spesifikt for scenarioet som presenteres i din artikkel: De største taperne vil være visa og MasterCard, siden de ikke lenger vil utføre en meningsfull funksjon.

3 Likes

Vipps gjør en svært mye bedre jobb med online betaling enn Visa/Mastercard. I stedet for å skrive navn, bankkortnr, utløpsdato, cvc, bankid passord, generert bankid passord, så kan man taste inn mobilnr og en pin-kode. 1/3 så mange steg, og alle kan infoen i hodet, så trenger ikke dra fram bankkortet.

2 Likes

Ihvertfall MasterCard jobber med sin egen løsning, masterpass, men denne løsningen har fått en svært dårlig start

1 Like

Vitalik Buterin Interview

1 Like

Eller ikke? 7.89

Rt 8.59. Det er positivt hvis vi stenger over WMA55 9 USD eller helt over gulvet rundt 9.5 USD denne uken. Litt bedring her nå, spennende å se om den henter seg inn igjen.

1 Like

https://medium.com/@vdiceio/vdice-ico-code-testing-6f5c8f8369ff

1 Like

i et land hvor 90-95% av pengetransaksjonene gjøres med papirpenger, sliter jeg med å se hva kryptovaluta kan tilføre

Kryptovalutaer blir ikke verdiløse hvis myndighetene sier at de er forbudt, men det blir kontantene som myndighetene trykker siden de er garantist. Her kan man se situasjonen i India i dag:


SameContentAfricanmolesnake

Tipper de fleste vil foretrekke å administere sin privatøkonomi via en kryptovaluta og en mobil, kontra å benytte seg av tilbudet til denne banken.

4 Likes