Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

I et land hvor nesten alt er kontant sÄ har kryptovaluta veldig liten relevans

HÞrer du sier det, men du mÄ belyse litt bedre hvorfor du mener dette. Jeg tipper de fleste i India kommer til Ä hoppe rett fra cash til kryptovaluta. Litt pÄ samme mÄten som at de i Afrika hoppet over fasttelefonen og hoppet direkte til mobil.

4 Likes
1 Like

Er Bitcoin i ferd med Ä nÄ maks antall transaksjoner?

Vi makset ut i mars.

Men antallet transaksjoner har vel fortsatt Ă„ Ăžke? Dette er 7 dagers snitt.

Grunnen til dette er at maks antall transaksjoner per dag kan variere en del pÄ grunn av flere faktorer. Litt over 200 000 vil nok vÊre rundt normalen over lengre tid. Grunnen til at det er en spike nÄ, er at prisen har gÄtt opp. Dette gjÞr at hash-raten Þker siden det blir mer lÞnnsomt Ä mine. Vanskeliggraden blir justert hver andre uke og dette betyr at den vil ligge litt i etterkant. Dette betyr at vi vil mine blokker pÄ litt under de 10 minuttene som er fastsatt. Flere blokker hver dag vil fÞre til mer plass for flere transaksjoner per dag. NÄr prisen gÄr ned vil denne effekten gÄ motsatt vei.

3 Likes

Noen tanker om dette?

Med tanke pÄ 300millioner mennesker i india ikke har tilgang til strÞm, sÄ tipper jeg du tar feil :wink:

Spark Africa 2 - Bicycle mobile phone charger for rural Kenya

Mange sier at bitcoin er digitalt gull, men dette er bare tull. Gull hadde aldri et annet grunnstoff som kunne konkurrere med sine egenskaper som penger. Bitcoin mÄ konkurrere mot alle sine kopier, og den eneste fordelen den har er nettverkseffekten. Vinneren vil bÄde kunne brukes for Ä lagre verdier og kunne brukes til Ä utfÞre transakjoner med. AltaVista hadde enorme fordeler med nettverkseffekten sin, men Google slo dem med et mye bedre produkt.

2 Likes

Sakset fra: https://www.statista.com/statistics/330695/number-of-smartphone-users-worldwide/

1 Like

Hvor mange i india mangler tilgang pÄ bank? Eller at banken tar en for stor del av kaka til at de kan bruke den?

2 Likes

Usikker, men blant de fattige er det flertall uten kontoer.

Nyeste jeg fant sÄnn uten videre.

http://www.forbes.com/sites/saritharai/2016/01/06/india-just-crossed-1-billion-mobile-subscribers-milestone-and-the-excitements-just-beginning/#2ea0be6b5ac2

Det kombinert med denne som sier at 29% bruker smarttelefon sier ihvertfall til meg at det snart ikke er noen hinder for kryptovaluta i India ihvertfall.


 om det skjer er en annen ting. :slight_smile:

1 Like

“Market cap” ETH “bare” 5.5 milliarder NOK. 5.4% av Bitcoins market cap pĂ„ 104 milliarder NOK.

1 Like

Gavin Wood: Why is Blockchain a game changer?

7 dollar er viktig, har dessverre bundet opp det meste av hĂžyrisiko kapital i microcap aksjer. Men beholder ETH posisjonen som den er.

Det der sÄ da virkelig ut som en HS formasjon
?
Bunnen er langt nede