Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Launch Mutant Year Zero: Road to Eden (FUNCOM.OL)

Særlig siden JC4 har gode brukeranmeldelser på metacritic, men lave på steam.

Motsatt av MYZ

Fordelen med de baiserne på Steam er jo at de har kjøpt spillet og således gir penger til Funcom for å få lov til å baise dem. Mens på metacritic kan hvem som helst anmelde spillet uten å ha kjøpt det tror jeg.

1 Like

Godt poeng.

Det stemmer halvveis. Man kan få refundert pengene sine om man har spilt mindre enn to timer.

Legg merke til at mange av dem som gir dårlig score har spilt mindre enn dette.

Men på Steam kan man bare legge igjen ett review. På metacritic kan man legge igjen så mange man orker, det er bare til å opprette nye brukere. Og det kan jeg love at er blitt gjort.

Metacritic playerscores blir lätt bombade av folk som vill spelet/bolaget illa. Man behöver ju inte ens äga spelet för att lägga en review där. Det hela blir försumbart när spelet har en critical mass av riktiga reviews men är alltid en sur faktor i nya släpp och niche-produkter.

Tror ikke det har noe med Denuvo å gjøre, f.eks. har Just Cause 4 7,9 i user score. Hvis jeg skal gjette, er det investorer som står for mange av de dårlige reviewsene.

1 Like

For noen barnslige drittunger. Å holde på sånn er værste sort uansett.

2 Likes

Det som er ille er at det ikke er unger.

Kan jo lage så mange metacritic brukere man bare vil. Trenger ikke eie spillet.

HO gjengen har sikkert hundrevis av kontoer.

Egentlig trenger de bare noen titalls…

Tror det fremdeles er MYE uløst potensiale i tittelen enda. Spesielt i USA faktisk.
Gjorde en sammenligning av frostpunk, battletech og phoenix point.
MYZ:
image

Phoenix Point (foreløpig kun i alphabuild til backers via Kickstarter):
image

Battletech:
image

Frostpunk:
image

Tydelig at funcom burde gyve på med promotion over dammen enda. Lukter sleeper hit lang vei her.

Slik så f.eks batteltech ut i samme periode rundt release:
image

7 Likes

image

1 Like

twitch over 12k igjen

Hva er dette? Kan du forklare?

Skulle kanskje notert ned hva det var ja, ser jeg blingset på den. Er google trends. Hvor populært et søk er på google rett og slett. Og som du ser på kartet til MYZ så virker det ikke som store deler av USA har fått med seg at spillet eksisterer engang.

Fint med forklaring på det også, men tenkte mest pp posten under fra C Odd.

Vet ikke om det gir svar på alt men her er link til Twitter kontoen hans hvor det er fra:
https://twitter.com/christopher_odd

ah, lol gikk litt fort der. Er bare en youtuber av OK størrelse som kommer med MYZ innhold idag :slight_smile:

1 Like

Trenden ser ikke bra ut, men Mutant har tross alt vært høyere på salgslisten enn Just Cause 4, så trenden kan nok lyve litt. Men antar forhåndssalget til JC4 er betydelig større.

1 Like

Er det i Just Cause man kan putte en rakett i rompa til en ku?

1 Like

Skjønte ikke helt…

Tidsintervallet du velgerer jo lite relevant for MYZ?