Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lifecare (LIFE)

100.000 NOK for laget, ikke spesielt overbevisende…

Jeg tenker at 100k er mye penger generelt uavhengig av person, yrke og tittel. All cred hvis beløpet er helt uten betydning for deg.

Tenker det er en finte, som vanlig fra Lifecare. Lurte deg :slight_smile:

Javel.

Det burde være ganske basic å:

1. Finne 5 potensielle brukere som forteller om hvordan det ferdige produktet kan forbedre livet deres
  2. Fortelle hva som skjer etter at signalet er lest av; hvordan kommer insulinet inn dersom det er avvik
  3. Hvordan skal de lese av signalet på en effektiv måte, slik at man skal stole på det uten å bære en stor kloss av en avleser. (De viser telefon enkelte steder, men har ikke sett at de har klart dette i praksis. De bruker st kloss om ligger nesten inntil sensoren. Det er ikke praktisk.)
  4. Lage litt video footage av hvor de er og hvor de skal uten å tåkelegge hele greiene

Er det tåkeprosjekter vi ønsker på Oslo Børs? Jeg mener de hører hjemme der de er.

Jeg trodde det skulle stilles noen økonomiske krav for å kunne entre oslo børs; kan ikke se at Lifecare er særlig bærekraftig pr idag.

Ellers; siden det er så mange som har diabetes, skjønner jeg ikke at de ikke har klart å finne en rik person med diabetes eller barn med diabetes som er villig til å investere.

1 Like

Jeg kommer ikke til å bruke spes mye tid på et svar til deg på dette da all informasjonen du etterspør er tilgjengelig hvis du gjør litt lekser. De fleste punktene faller på sin egen urimelighet.
Jeg kan dog informere deg kort om at de ikke lager et produkt som skal balansere blodsukkeret ditt, kun et instrument som skal måle nivåene! De er riktig nok med i et forskningsprosjekt støttet av eu-midler om utvikling av en kunstig bukspyttkjertel, men igjen, de lager kun den biten som skal måle nivåene.
Ellers kan jeg foreslå at du leser litt om deres siste studie, et forsøk gjennomført på hund. Der finner du info vedr punkt 3.
Det er garantert mange rike mennesker med kreft som ikke putter penger i alle selskaper som ikke har et ferdig validert produkt/ medisin heller. Det ville uansett vært svært lite aksjonærvennelig ovenfor andre investorer da det ville i så tilfelle medført en utvanning uten at man fikk anledning til å forsvare posisjonen sin.
Når du hevder at jeg har blitt lurt, så antar du noe om meg du ikke har forutsetning for å uttale deg om.

God helg.

Det burde være relativt enkelt å gi en bedre forklaring på statusen for å få signalene fra måleenheten overført til mobiltelefonen. Så langt jeg har sett, har de klart å få ut noen signaler, men når det gjelder en passiv enhet uten batteri, er denne overgangen ikke triviell. Dette er også en kritisk del av løsningen.

Når det kommer til kun å måle blodsukker, kan det sikkert være interessant for noen, men for de som virkelig trenger hjelp, er det også viktig å kunne administrere insulin. Dette gjøres ofte i samme enhet som måler blodsukkernivået.

Mitt største problem med Lifecare er deres historie, spesielt med en styreleder som hauset opp selskapet kun for å selge sine egne aksjer kort tid etterpå. Jeg er derfor generelt skeptisk til selskapet og tar absolutt alt de sier med en stor klype salt. Jeg ser også aktivt etter feil eller mangler i uttalelsene deres, og lar dem selv få prøve å tette hullene.

Når det gjelder å investere 100.000 kroner for å gjøre et innsidekjøp, som for noen kan oppfattes som et kjøpssignal, tar jeg også dette med en god porsjon skepsis.

Dette er ikke en mobiltelefon.

Bare for å ha sagt det, jeg har både fulgt og investert i life siden 2020 isj. Jeg er på ingen måte deres høyreiste beskytter da jeg, som også tydeligvis du, mener det har vært noen episoder som er svært kritikkverdige.
JH sin daværende posisjon i selskapet og relasjon til gitte mennesker, styrker nødvendigvis ikke hans kandidatur som tidenes bedriftsleder og vokter av aksjonærverdier.
Men jeg opplever også at mange henger igjen i fortiden og dømmer selskapet uten å ta innover seg hva de har oppnådd de siste to årene. Også utfra svake argumenter som at de ikke tjener penger og kan stå på egne bein. Dette bør være ganske innlysende da de ikke har et ferdig produkt å selge, enda🤞.
Life har vel vært tydelige på at de ikke i utgangspunktet lager et produkt for de tyngste diabetikerne, men de som i dag har et måler apparat på armen, eller stikker seg i fingeren for å få dette målt. Denne gruppen setter sprøyter med insulin selv.
Vedr hvordan de fysisk skal få kontinuerlig signaler fra sencell enheten til mottaker enheten, mobil/klokke eller annet aner ikke jeg. Her tar jeg det for gitt at de har en plan for en eller annen form for energikilde til avsender i sencell. Å hevde at de kun har fått ut noen få signaler så langt er vel en liten underdrivelse. Ut ifra oppdateringene hevdes det at de har får signaler live og mottar massive mengder med data kontinuerlig.

Uansett, skepsis er sundt i riktige porsjoner, rett plassert. Desverre for noen har det blitt en besettelse å skulle “ta” life uansett hva de melder og gjør. Om det gjelder deg har jeg ingen forutsetning for å vite noe om. Min første respons til deg var til det som opplevdes som bagatilisering til det å bruke 100k på aksjen. Den uttalelsen virker på meg enda mer meningsløs hvis du mener vedkommende med viten og vilje kaster bort de pengene for at andre skal tegne seg i emi’en.

Jeg sier meg ferdig med diskusjonen og tar helg.
Takk for samtalen.

Jeg har ingen intensjon om å kverulere videre, men jeg er ganske sikker på at energien reflekteres tilbake fra mottakeren. Derfor synes jeg det fremstår som en dårlig forklaring på hvordan de skal løse kommunikasjonsproblemene med den klossen de plasserer over Sencell-enheten. Den er sannsynligvis 100 ganger kraftigere enn en mobiltelefon, selv om jeg ikke har eksakte tall på det.

God helg.

Uten å vite noe så ser jeg for meg NFC som en plausibel overføringsmetode.
NFC brukes på bankkort(også med fingeravtrykssensor) mellom terminal og kort, eller mobil og kort.

Man bruker da energien i termial/mobil for å drive den passive enheten -i denne sammenheng sensoren under huden.

At LIFE bruker en boks i forsøkene kan ha med at de ikke har laget noe app som kan brukes enda, feks.
Når kundene får kjøpe produktet tipper jeg de kan bruke smartklokke for å lese av verdien.

Det gir mening det👍 Er ikke mange ukene siden de børsmeldte inngått samarbeid med software produsent for utvikling av programvare for avlesning og tolkning av signalene/dataene NewsWeb
Mulig vedkommende jeg skrev med i går har gått glipp av denne meldingen🤔

Gått innspill “Hillside”

Jeg har skrevet litt lenger opp at jeg tippet det var en RFID, da den har lenger rekkevidde.

To test if your RFID chip is working with a smartphone, follow these steps:

1. Ensure Your Phone is NFC-Enabled

Make sure your smartphone supports NFC. Most modern Android phones and some iPhones support NFC. To enable NFC:

• On Android : Go to Settings > Connections or Wireless & Networks and enable NFC .
  • On iPhone : iPhones from the iPhone 7 onward support NFC, but the NFC reader is automatically enabled in newer versions of iOS (iOS 14 and later).

2. Download an NFC Reader App

If you are testing passive RFID chips that operate on the same frequency as NFC (13.56 MHz), you can use a third-party app to read the data from the chip. Some commonly used apps include:

• NFC Tools (Android & iOS) : A popular app for reading and writing NFC tags, allowing you to view the data stored on RFID chips.
  • NXP TagInfo (Android & iOS) : Designed for reading information from NFC-enabled RFID tags.

These apps can read information from the RFID chip, including tag type, UID (Unique Identifier), and other stored data.

3. Place the RFID Tag Near the Phone

Once NFC is enabled and the app is installed:

• Open the NFC reader app.
  • Hold the RFID tag close to the back of the phone (near the NFC antenna, usually located around >the middle-back of the device).
  • If the RFID tag operates on the same frequency as NFC, the phone will detect it, and the app will display the data stored on the chip.

4. Check the Output

If the tag is working correctly, the app should read the stored data and display information like the tag’s UID or any other data that has been written to it. You can also write data to rewritable tags using these apps.

Selv har jeg vært positiv til selskapet og synes initiativet deres er bra. Mitt problem ligger derimot i hvordan de driver virksomheten, samt den lave troverdigheten de har på grunn av tidligere gråsoneaktivitet. Når de setter i gang en produksjonslinje (noe som sikkert vil tiltrekke en del investorer) før de har bevist at de faktisk kan lese av dataene – som jo er hele poenget – virker det spekulativt. Jeg gir dem ikke tvilen til gode med den historikken de har. Den eneste grunnen til at de vil på børs er for å hente inn kapital, noe som i seg selv ikke er et problem. Det er jo børsens funksjon, men de må holde seg på den smale sti lenge for å bygge opp tilliten igjen. Derfor er det viktig å være konsistent på følgende punkter:

1. Ikke markedsfør bruk av mobiltelefon på den ene siden, for så å hevde at du kan lese av mange punkter, slik at folk får inntrykk av at dette kan gjøres med mobiltelefonen, når du i virkeligheten har brukt en større enhet til å lese av dataene.
  2. Ikke bygg en produksjonslinje før du har et fullt fungerende produkt.
  3. Begrens uttalelser om et marked på hundrevis av millioner mennesker når du i utgangspunktet utvikler en chip for bruk på hunder.

Generelt sett er jeg skeptisk til biotek, og jeg har allerede blokkert de fleste biotek-relaterte trådene her – burde kanskje blokkert denne også. Jeg vet hvordan de opererer med tro og håp for å samle inn penger og kunne forske med god lønn uten å ta særlig personlig risiko. Slik er det bare.

Jeg har tidligere fått kritikk for å komme med kommentarer etter at folk har tapt penger på biotek-investeringer. Men i dette tilfellet har dere heldigvis ikke tapt pengene deres ennå, så den kritikken kan ikke brukes mot meg her.

Man kan mene mangt om kvalitet og kvantitet men i Tyskland er man i en trygg havn

Lifecare AS - FORGETDIABETES

Lifecare ASA: Application deadline for applicants using Nordnet webservice

Lifecare presentation at the Diabetes Technology Meeting 2024.

Lifecare ASA: Last day of application period

Lifecare ASA: Public retail offering successfully placed

Lifecare ASA: Share capital increase registered

LIFE Lifecare ASA uplisting to Euronext Oslo Børs is approved

Lifecare ASA listed on Euronext Oslo Børs