Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Er ikke inne, men kunne godt tenkt meg

Heier på deg poly!

1 Like

Lytix Biopharma second quarter and first half of 2021 results: Fueled to target the US cancer market

3 Likes

Q2 2021 Lytix print.pdf (895,7 KB)

Lytix Biopharma H1 and Q2 2021 presentation.pdf (1,6 MB)

En god første kvartalspresentasjon av selskapet synes jeg.

Studiene til Lytix har nå fått navn. Den viktigste på MD Anderson heter nå ATLAS IT-05. Den på Herlev heter nå ATLAS-IT-04

Det jeg savner i presentasjonen er noen guidinger av hva som kommer til å skje - en “Expected News Flow and Milestones”. På spørsmål så er de “nære” FPD i ATLAS IT-05. Og resultatene fra ATLAS-IT-04 blir ferdig analysert og kommunisert “en gang i 2022”. Studien som Verrica skal kjøre med LTX-315 kan de ikke si noe om. Ei heller noen timeline for den. Dette funker dårlig for et børsnotert selskap.

2 Likes

Er jo litt anonymt og sparsommelig på enkle info plansjer dette selskapet. Så jeg sliter med å finne mer enn en poster som sier noe om Ltx315. Og plansjer på pipeline er fraværende på nettsiden (jeg har ikke tatt dypdykk).

1H/Q2 presentasjonen retter opp i det overblikket ser jeg.

Så sånn kjapt til glede for oss (les: late) uinnvidde.
Hva er det som ga deg aha momentet og gjør lytix så spennende?

Tror jeg skrev noe som ligner en heis-pitch av selskapet lenger oppe i tråden. Ellers vil jeg anbefale å lese (men scrolle over mye) av prospektet til IPO.

1 Like

Ja huff, kan få krupp av prospekt, dem bare er sånn, må ta seg litt tid til å luke bort skrotet og grave frem gullkorn. Så det blir lektyre på en rolig dag.

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke henger helt med på summeringa deres. Hva er next step, og forventet oppgang (og tidsperspektiv)?

Var det på Q&A?

På presentasjonen står det jo bare vagt at ATLAS-IT-05 er opened og at det er ongoing recruitment process.

Det er selvfølgelig en obligatorisk “selskapet går i minus” i finanspressen som ikke er delt:

Her står det at Lytix har 71 millioner i kontanter, noe som naturligvis ikke stemmer nå. Om journalisten hadde giddet å bruke ti min på saken og se litt nøyere på regnskapet deres, så hadde han skjønt at det relevante tallet nå er 233 millioner på bok, som altså er omtrent halve(!) MCAP pt.

3 Likes

Retfærdigvis skal det dog nævnes, at han skrev “ved udgangen”

Selskapet hadde 71 millioner kroner i kontanter ved utgangen av perioden.

Dog af en eller anden grund med fed skrift, hvilke kan undrer…
( i artiklen nævnes dog også indhentning af 225 mill.)

Det er rent regnskapsteknisk at bare 71 mill er bokført som cash, og ikke også det tilretteleggerne på det tidspunktet ennå ikke hadde overført til dem. Og var også derfor jeg skrev “…ikke stemmer nå” heller enn “….ikke stemmer”. Poenget er at de som leser artikkelen ikke skjønner at selskapet har 233 millioner og en behagelig runway forbi 2023 - og jeg tviler helt ærlig på at journalisten har skjønt det heller.

Det er vi helt enig i….

Helt generelt er det ret sjældent at man i sådanne artikler får nogen som helst, bare nogenlunde korrekt indblik i selskabet - men det er vel næppe heller avisernes stærke side eller mening - nææææ, her er det jo “sensation” overskrifter der skal lokke folk til, ikke indholdets kvalitet…

1 Like

Jeg sliter med å forstå hvor lite aktivitet det er på denne.

Tråden eller aksjen?

Aksjen. Handles lite. Kan nærmest styre kursen 5% opp eller ned på kjøp av en aksje.

Absolutt. Da chatten her på TI jazzet seg selv opp forrige dagen, så ble det jo børspause lett som ingenting :roll_eyes:

Ferskeste tilskudd i bunken hos en gjeng tradere som spesialiserer seg i aksjer. Vil nok ta litt tid før folk åpner opp, men det kan også skje fort.

Når kommer det noe data?

I 2022 får man data fra ATLAS-IT-04, og med det også en beskjed om hvordan Iovance Biotherapeutics vil fortsette samarbeidet. Det kan fort bli kommersiell validering av LTX-315 nummer to.

2 Likes

Så med andre ord vil det ikke akkurat flyte av nyheter før nyåret, og prisen vil ligge ± der den er i dag. Hmmm

Hvis det er en strøm av av nyheter man ønsker seg, så må man finne en annen bransje å investere i. Her er det sten på sten over flere år. Men jeg tror jo flere etterhvert vil oppdage den lille varden Lytix allerede har bygget da.

1 Like