Veldig beroligende q3. Eneste jeg savnet var litt mere informasjon om hva ltx 401 planlegges brukt mot? Leverkreft? Og evt når denne er klar for å brukes i en indikasjon? Planlegger de å outsource den eller benytte den selv? Mange ubesvarte spørsmål her. Noen som vet noe mere?
redeye med ny analyse etter rapport
Øker base case med 1 kr
I tillegg til de momentene du tar opp synes jeg det er veldig uklart hva som skjer/har skjedd med studien ATLAS-IT-05. Er studien avsluttet? Det var fint lite å bli klok på i q3 rapporten.
Registrerer at verrica løfter seg 10% så langt i dag. Mulig jeg jinxer det nå. 🫣
Edit: opp 15% nå.
Verrica har cash-runway til midten av 2027. Dette hjelper godt på og aksjekursen er opp 18% foreløpig.
35 mill brukes til nedbetaling av gjeld og 15 mill til videre drift. Så uansett er de avhengig av en partner for ltx 315. Caligan hadde nok ikke investert hvis ikke de var trygg på at selskapet har dette under kontroll.
Vil det bli noe utvanning av aksjen i forbindelse med dette?
Jepp. Fra ca 9 mill aksjer til ca 20 mill aksjer. I tillegg får de som kjøper aksjer nå 11 mill warrants til å handle nye 11 mill aksjer til 4.24 usd med løpetid 5 år. Så antagelig blir det ca 31 mill aksjer (innen 5 år) såfremt aksjekursen går over 4,24 usd. Dette gjelder selvsagt verrica og IKKE Lytix.
Jeg lurer på en ting. I NeoLIPA-studien gis LTX-315 sammen med pembrolizumab (Keytruda). Hvis success og man går videre med en evt. fase 3 studie, må man da teste ut med den samme sjekkpunkthemmeren eller kan man bruke en annen?
Det er nok mulig. Men bytte vil måtte godkjennes av f.eks. fda eller andre. Noe som vil medføre ekstra kostnader og ikke minst tid (=kostnader).
Hvis bytte medfører mye lengre tid og kosnader, da er det vel Merck som er mest sannsynlig samarbeidspartner. Lytix er liksom bundet til masta her
For Verrica kan det jo være flere, da Vp-315 testes alene.
Tror ikke du skal tenke sånn. Keytruda brukes mest. Men alle partnere er like «aktuelle». Da ville jo de fleste måtte ha merck som partner. Slik er det ikke.
Det er stor risiko å bytte sjekkpunkthemmer til fase 3. Vet man hvordan LTX-315 fungerer med andre? Sikkerhetsprofil? Dosenivåer? For meg vil det være et rødt flagg om de bytter, samt det som allerede er nevnt rundt diskusjon med FDA, tid, penger med mer.
Problemet er vel om SoC endres under prosessen, da er ikke fase 3 med utdatert behandling noe verdt.
Jeg skjønner at dersom SoC endres under studien, så blir den verdiløs. Men hva mener du om hvis ltx-315 MÅ testes sammen med Keytruda, er ikke da Merck eneste aktuelle BP.
Rekdal sa på presentasjonen hos Redeye at han forventet at de av legemiddelselskapene som har Checkpoint inhibitors i sin portefølje ville være interessert i å snakke med Lytix.
Slik jeg tolker det må man teste LTX-315 med de CPIer den skal brukes sammen med siden de ikke er identiske (såvidt jeg vet) og det kan medføre andre resultater for både klinisk resultat, bieffekter og dosering.
Men for all del, jeg kan ta feil, er jo ingen ekspert på CPIer. Er jo kanon for Lytix om det ikke er sånn da det åpner for flere kandidater og en raskere vei til et større marked.
Slik har jeg også tolket det, men håper det ikke er tilfellet.
Her viser han nok til ltx 401 for å få til et samarbeid om å utvikle dette og hvilke indikasjoner dette best egner seg mot. Selvsagt er legemiddelindustrien interessert i å teste ut sine checkpoint inhibitors mot forskjellige indikasjoner. Ltx 315 er nok «låst» mot keytruda.