Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

Finner litt av hvert når jeg slavegoogler for @h3nk1.

edit: http://greyaliengames.com/blog/page/3/ denne er også interessant.

edit2: http://greyaliengames.com/blog/page/14/ denne også, men er vel mer av det vi allerede tar høyde for her.

2 Likes

MOM vs CCC:

MOM vs CCC vs CU (til noen uker før lansering)

MOM vs CCC vs Man of Medan (horror):

image

Steam Community:
image
Steam global wish list: 148

Per i dag er interessen i markedet lav. Interessen for Moons of Madness er omtrent som interessen for Conan Chop Chop, og for begge spillene dårligere enn for Conan Unconquered før lansering (dvs når jeg ser bort fra ca siste 4 uker før lansering av Conan Unconquered).

Nylig ble ett middelmådig skrekkspill som het Man of Medan sluppet. Det har solgt ok (snart 2 000 reviews på en måned), og hadde ganske mye oppmerksomhet i forkant, og ble spilt av en del streamere + pewdiepie osv.

Steam Community og Steam Global Wish list ser ikke bra ut.

Min subjektive tolkning er at per i dag så framstår Moons of Madness som ett spill markedet ikke vet noe særlig om, og som kun selger bra ved lansering hvis streamere spiller, og bra over tid hvis det har høy kvalitet og er ett bra spill.

Det jeg har sett av spillet ser bra ut (selv om det ikke er min genre), og spillet slippes på ett bra tidspunkt for skrekkspill - halloween. Skrekkspill er også en genre som er sulteforet på titler, uten stor konkurranse. Sånn sett tror jeg det er vesentlig oppside fra det dystre bildet jeg ser når jeg estimerer interessen per i dag.

Satser på at streamere spiller ved lansering.

5 Likes

Med tanke på at Moon er et spill som skal vises frem på Twitchcon og funcom også skal vise frem partnermodellen sin der.

Så kan man forvente at endel mindre streamere som ikke får betalt for å spille ting kommer til å streame spillet.

2 Likes

Det som blir en utmaning för Funcom är att kunna nå ut med Moons of Madness, för bra är spelet. Jag har testat det. MYZ var dock ett tillräckligt unikt spel, det är inte MoM. Så därför bör förväntningarna på sales vara betydligt lägre. Investeringen från Funcoms sida är dessutom lägre.

5 Likes

Verkar hända grejer snart.

5 Likes

Dette her gir vind i seilene :wind_face: :sailboat:

MoM först i videon :wink:

7 Likes

4 Likes
2 Likes

Bör de inte komma PM om pre-order, pris osv snart? Alternativt så kommer de ingen pre-order utan man får köpa de när det släppts.

Räknar för övrigt med 90k sålda exemplar i Q4.
PC 50k
PS4 30k
Xbox 20k

Pris 29.99-34.99. ger drygt 2 musd in i Q4

5 Likes
1 Like

Redigert : Svaret fra offisielle MoM-kontoen : “Maybe…? Wait and see!”

Tolker det som at vi kan se frem til en ny trailer ganske snart/før launch. Kult.

1 Like

Skriver här istället

Även om Google sök trenden på Moons of Madness är låg så har Twitter aktiviteten bland Twitch streamers ökat markant efter Twitchcon. Verkar varit ett väldigt smart drag att vara på Twitchcon. Man ska inte underskatta denna Word of mouth strategin.

Tippar på att marknadsföringen kickar igång snart och om nu Lirik och Cohh spelar MoM som de lovat också så kan de bli ett fint tillskott i Q4. Jag räknar fortfarande “bara” med 90k i Q4 sammanlagt på alla plattformar.

Sedan verkar de även vara på gång något i SWL och de kan nog bidra till fin merförsäljning av att vilja stödköpa MoM
Spännande !

3 Likes

Av bilderna att döma på skärmen så fick de testa på en annan demo än den jag testade på Gamescom

3 Likes

MOM osv.
Men hvem er denne bruden❤️?

Vad kan detta vara? Samma logga som till Moons of Madness. Kontot startades nu i oktober och första inlägget idag.

Öppna hemsidan i datoranpassat läge på mobil eller PC.

4 Likes

Ser ut som de har startet promotering av spillet, og er i gang med ARG. Da er det bare å prøve seg fram og se om man klarer å løse gåtene.

Ser dem har brukt hashtag #secretworld og #moonofmadness så tydelig at det er en kobling der.

Hvis jeg skriver “moon” eller “moons” kommer en stemme med “you are getting closer, we are getting strong”. “Aphrodite” er også et riktig ord, statuen er av henne, og “Ares” er løsningen på teksten, siden det er han som blir omtalt av Zeus. Vet imidlertid ikke hvordan disse kombineres til en løsning.

Venus er Aphrodite, mens mars er Ares. Mars har 2 måner, Phobos og Deimos. Skriver man inn Phobos, er det en stemme som sier “What is your fear”, og det dukket visst opp en knapp til (i alle fall så jeg den ikke tidligere). Ved å skrive inn Deimos får man samme som over.

Ok tror jeg løste det.

Phobos.
What is your fear? Svar: Sleep
Are you alone? Svar: Yes

Stemmen sier “No, you are not” og man kommer seg videre.

Da får man se dette + får høre et opptak (damestemme, Dr, Olivia Mason?):

image

17 Likes

"Räknar för övrigt med 90k sålda exemplar i Q4.
PC 50k
PS4 30k
Xbox 20k

Pris 29.99-34.99. ger drygt 2 musd in i Q4"
Får det til at bli ca. 100k :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dette var fett!

Manticore: https://m.youtube.com/watch?v=CmWvMaeAxYU

1 Like