At spillet ser bra ut og får en del positive kritikker er bra og burde jo komme godt med når det gjelder å skape litt blest om spillet etter hvert. Men jeg liker ikke helt nivået på Steam Wishlist (plass 184 nå) og det totale fraværet av interesse på Google Trends. Men lenge til launch enda så vi får se hva de får til.
Dessverre et godt poeng. Det mangler en trailer eller tilsvarende som folk sprer til andre, det var jo sånn det startet for MYZ.
CGI’en som gikk viralt medførte neppe noe særlig mersalg i all den tid spillet viste seg å være noe så smalt som turn-based strategi.
Interessen «døde» for MYZ når det ble klart hva spillet var. Sånn sett er CGI for MYZ (og Google Trends forbundet med denne) et datapunkt man trolig bør overse. Wishlist er mer interessant, men det er altså vel lenge til launch enda.
Jeg tenker jo at de to tallene ikke nødvendigvis er helt frikoblet. Greier man å skape høy interesse med en CGI, selv om det er over kort tid, så ser jeg for meg at det er med på å bidra til at folk legger spillet til i Wishlist og at det derav stiger på den.
Nå har jeg ikke data fra MYZ sin utvikling på Steam Wishlist fra den tiden dessverre. Noen som har det?
Overhodet ikke enig. Det er noen millioner turn-based strategifans (x-com fans) og sjansen for at de fikk med seg at spillet eksisterte øker dramatisk når videoen gikk viral. Det var jo ikke akkurat som om videoen skapte interesse over kort tid, det var flere måneder med vesentlig høyere google trend enn MoM noensinne har hatt. (flere hundre prosent høyere)
Det gule området er der mesteparten av markedsføringen var videoen + noen gameplay videoer. Hoppet like før lansering kom fra pressedekning og spillere som fikk testet spillet måneden før lansering.
Jeg sier ikke at alt ser mørkt ut for Moons of Madness, jeg sier bare at pr dags dato, så vet eller bryr veldig få seg om spillet. Satser på at Funcom får til en skikkelig bra lansering, så vil vi nok se effekten av det på google trend.
spillet vil mest sannsynlig bli et nisjespill akkurat som TSW ble et nisje-mmo. Stor joker med halloween og streaming da. Men TSW solgte tross alt i sin tid over 200k i løpet av release perioden. Og alle som spilte TSW og likte det, skrøt av stemning og story. Slikt sett passer dette spillet perfekt til de som likte TSW to store styrker:stemning og story.
Dette
Spillet vil streames opp og ned av de store på Twitch. Det alene vil ha (mye) større effekt enn det relativt lille PR-budsjettet legger til grunn for MoM.
Omformulert: Jeg tror spillet går «viralt» med launch, en kort og intensiv periode.
Spillet virker å holde høye kvalitet og får god omtale, så jeg tror potensialet er svært pent på samtlige plattformer. Særlig konsoll der det knapt finnes tilsvarende horrorspill.
Bare Lirik … Som har sagt han skal spille det. Vil jå få en enhver graf til å få en “Hard” en
Forskjellen er jo at der TSW med 200k solgte var en flopp som holdt på å brekke ryggen på Funcom, så vil 200k solgte første måned for MoM være en kjempesuksess.
Helt klart og TSW/SWL har sikkert blitt plukket opp av rundt en million spillere, så markedet for et spill som tiltrekker seg TSW/SWL fans er jo rimelig stort. Nå er forsåvidt MoM en litt annen sjanger ettersom det ikke akkurat er mye kamp, men for de som var fans av TSW/SWL for storyen sin del, så blir nok MoM en mer fornøyelig opplevelse.
Helt enig, og det er kanskje en av grunnene til at Funcom ikke ser ut til å ha brukt veldig mye penger på PR på MoM? De har tenkt å få det streamet max og har kanskje noe event rundt dette?
Helt enig når det kommer til kommentaren din om konsoll, dette er helt klart en av Funcom sine styrker nå, at de klarer å få samtidig release på tre plattformer og det faktisk er veldig bra teknisk. MYZ har jo gjort det veldig bra på konsoll.
Det er i alle fall det jeg håper og tror de legger opp til. Klarer MoM å bli «årets» Halloween-spill så blir det god stemning. Jeg tror oddsen er god for å lykkes med dét.
Coch Carnage skal også spille spillet.
Og DansGaming…
Pluss ca. samtlige som spiller horrorspill rundt Halloween, les: nesten hele Twitch
Ja mange Streamere her. Så detter er jo Bra Bull. Så jo hvilken effekt det hadde på CE og tilsvarende “Hype” Hadde jo Smakt godt
Tok en liten sjekk på utviklingen på Steam Top Wishlist og fant MoM nede på 196. plass nå. Var på 184 for 6 dager siden. Såpass lenge til launch og stille periode for spillet så kanskje ikke så rart selv om det er et litt skuffende nivå. Tenker det bare er å la denne listen ligge til det har kommet noe nytt fra Funcom angående dette spillet.
Grunnen er sommersalget. Masse spill har mistet bøttevis med folk som hadde det på wishlist.
Moons of Madness has been inspired by the works of H.P. Lovecraft and has been crafted to be a truly unique form of horror and does an excellent job of creating an immersive experience for Moons of Madness players to truly experience fear and the sci-fi genre of first-person games.
Grafikken er bra og jeg må innrømme jeg kjente hjertet pumpe når jeg så de 12 minuttene.
Lovende!
Naah… Jeg med fler er lei av zombier og andre mørke spill så har derfor liten tro på noen stor suksess.
(Men sitter selfølgelig fortsatt på Fun aksjer som jeg har gjort mer eller mindre konstant siden 2005.)
Gi meg humor, farger, Dune, Conan singelplayer og Solomon Kane shooter.
God sommer folkens
Dette er jo myntet på horror fans, er nok av dem. Så kommer de med andre spill for andre markeder.